Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:11:58 GMT

تاریخ مقاومت و فداکاری آزادگان را فراموش نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۸۰۸۴۰

تاریخ مقاومت و فداکاری آزادگان را فراموش نمی‌کند

حجت الاسلام هادی عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به مهین اسلامی را روز جشن و شادی ملت ایران دانست، افزود: آنها الگو و اسوه ماندگار از خودگذشتگی، ایثار، صبر، وفاداری و مقاومت برای انقلاب اسلامی هستند.

او اضافه کرد: بیشتر آزادگان در زمان اسارات مجروح بودند، زیرا تا آخرین لحظه مشغول دفاع از کشور بودند و در زمان اسارت با همان بدن مجروح  انواع شکنجه بعثی ها را با ایمان و تقوایی که داشتند، مقاومت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان کرمانشاه هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژه برنامه های بازگشت آزادگان به مهین اسلامی افزود: متاسفانه شیوع بیماری کرونا تجمع در برنامه‌ها را با مشکل روبرو کرده و مجبور شدیم برنامه ملی کنگره آزادگان امسال با حضور فرماندهان نظامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از طریق ویدئو کنفرانس برای تجلیل از آزادگان سرافراز استان برگزار کنیم.

او همچنین از مراسم تجلیل آزادگان در مقرر فرماندهی قرارگاه ارتش منطقه ای غرب کشور خبر داد که در آن ۳۰ تن از آزادگان استان تقدیر می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه همچنین دیگر برنامه های سالروز بازگشت آزادگان به کشور در استان با توجه به شرایط کرونایی را پخش برنامه های مستند از بازگشت اسرا در فضای مجازی و صدا و سیمای استان، پخش خاطرات و مصاحبه آزادگان، مصاحبه با مسووالان ارشد استان در خصوص این روز پرافتخار و برگزار مسابقه در سایت نوید شاهد به صورت برخط عنوان کرد.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان کرمانشاه هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد و امروز نیز مانند سال های دوران دفاع مقدس در خدمت ملت ایران اسلامی هستند.

او در پاسخ به سوال ایرنا که برای آزادگان سرافراز کشورمان چه خدماتی ارایه شده است؟ گفت: تقریبا ۹۰ درصد آزادگان کشور، به دلیل اینکه تا آخرین لحظه مشغول دفاع از مهین بودند جانباز هستند و از همان خدماتی که جانبازان سرافراز بهره مند، برخوردار هستند.

 اولین گروه از آزادگان سرافراز ۲۶ مرداد ماه ۶۹ از طریق مرز خسروی وارد کشورمان شدند.

 جنگ تحمیلی علیه ایران از سال ۱۳۵۹ آغاز و به مدت هشت سال ادامه داشت و در این جنگ ۴۲ هزار نفر آزاده و اسیر در چنگال رژیم بعثی داشتیم.

استان کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و بالغ بر هزار و ۸۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرد و جنگ تحمیلی در این استان شروع و پایان یافت. 

برچسب‌ها سالروز بازگشت آزادگان به کشور کرمانشاه بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سالروز بازگشت آزادگان به کشور کرمانشاه بنیاد شهید و امور ایثارگران سالروز بازگشت آزادگان به کشور کرمانشاه بنیاد شهید و امور ایثارگران آزادگان سرافراز استان کرمانشاه بازگشت آزادگان انقلاب اسلامی هزار و ۸۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۸۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید در یونایتد: احتمال بازگشت ستاره جنجالی

به گزارش "ورزش سه"، گرینوود در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته منچستر یونایتد را ترک کرد و به صورت قرضی با قرارداد یک ساله به ختافه پیوست و از زمان حضور در این تیم توانست به یکی از مهره‌های کلیدی و موثر آنها تبدیل شود.

عملکرد خوب و در رقابت‌های این فصل لالیگا توجه چند باشگاه بزرگ اروپایی مانند بارسلونا و اتلتیکو مادرید و همچنین یوونتوس را جلب کرد و گفته شده بود که مذاکراتی با مدیر برنامه او از سوی این سه باشگاه انجام شده است اما حالا به نظر می‌رسد که یونایتد برنامه دیگری برای این بازیکن دارد.

روزنامه تایمز خبر داده است که این ستاره انگلیسی توانسته است بار دیگر توجه مدیران یونایتد را جلب کند و اگر پیشنهاد بسیار قابل توجهی برای او به دست آنها نرسد، این احتمال وجود دارد که او بار دیگر به اولدترافورد برگردد.

سر جیم راتکلیف، مالک منچستریونایتد، پیش از این به این موضوع اشاره کرده و مدعی شده بود که هنوز هیچ تصمیمی درباره آینده گرینوود گرفته نشده است. هرچند شرایط مالی یونایتد و قوانین فرپلی مالی باعث شده است که احتمال فروش چند بازیکن از جمله او در این تابستان وجود داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تردید در یونایتد: احتمال بازگشت ستاره جنجالی
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • استفانو پیولی: برای کسب این نتیجه فداکاری کردیم؛ سعی می کنیم رده دوم را حفظ کنیم
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر