Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:04:18 GMT

آماده باش اتاق بازرگانی و دفاتر گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۹۹۱۶۵۳

آماده باش اتاق بازرگانی و دفاتر گردشگری

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان گفت: گردشگری در رسته کاری اتاق بازرگانی وجود ندارد، اما به واسطه اینکه با رشد گردشگری صنایع دیگر نیز رشد خواهند کرد، اتاق بازرگانی هم به سمت کمک برای توسعه گردشگری آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر روز گذشته (۲۵ مردادماه) انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان تفاهم‌نامه‌ای را با کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه در راستا استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی برای حفظ مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری تنظیم و امضا شد.

محسن روناسی، رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایمنا گفت: هیأت مدیره جدید انجمن صنفی در حال تلاش است تا با ارگان‌ها و نهادهای مختلف که در حوزه گردشگری فعال هستند تفاهم‌نامه‌هایی برقرار کند. در اولویت‌های ما مجموعه‌های خصوصی و نیمه دولتی مختلف از جمله اتاق بازرگانی و شهرداری قرار داشت، این ارگان‌ها در گردشگری حرفی برای گفتن دارند و از منابع سخت‌افزاری خوبی برخوردارند.

وی ادامه داد: انجمن صنفی به دنبال جذب منابع مالی، مطالعاتی و زیرساختی است. خوشبختانه در این راستا توانستیم نظر اتاق بازرگانی را برای امضا تفاهم‌نامه جلب کنیم. گردشگری در رسته کاری اتاق بازرگانی وجود ندارد، اما به واسطه اینکه با رشد گردشگری صنایع دیگر نیز رشد خواهند کرد، اتاق بازرگانی هم به سمت کمک برای توسعه گردشگری آمده است. امیدواریم اتفاقات خوبی برای رشد گردشگری اصفهان پس از بحران کرونا رخ دهد.

روناسی درباره جزئیات تفاهم‌نامه: اتاق بازرگانی منبع اصلی شورای گفت‌وگو استان است و این تفاهم‌نامه جنبه حمایتی دارد. اتاق بازرگانی مطالعات خوبی در حوزه رویدادها داشته و قرار است این منابع در اختیار انجمن صنفی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش صنوف گردشگری در بحران کرونا، توضیح داد: رویه کار گردشگری نسبت به قبل متفاوت شده و تقریباً تمام فروش خدمات آن به صورت آنلاین ارائه می‌شود. اگر پیش تر مسافر برای خرید یک بلیط به آژانسی می‌رفت، الان تنها با چند کلیک تمام تور و خدمات خود را رزرو می‌کند. انجمن به دنبال فراهم آوردن امکاناتی برای دفاتر است تا بسترهای فروش آنلاین خود را توسعه دهند.

کد خبر 439284

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری جاذبه های گردشگری دفاتر گردشگری اتاق بازرگاني اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اتاق بازرگانی دفاتر گردشگری تفاهم نامه انجمن صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد ثابت اقلیدی گفت: گروه‌های مختلفی از کشور‌های هند، سنگال، اردن، عمان، امارات، ایتالیا، انگلستان، لبنان، عراق، آفریقای جنوبی و پاکستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از غرفه استان فارس بازدید کردند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: مجموعاً ۱۶۰ هیات تجاری وارد غرفه استان فارس در این نمایشگاه شدند که ۱۱۰ گروه آن خارجی بود.   او بابیان اینکه با حضور این هیات‌های خارجی ۴۰ پیش تفاهم‌نامه منعقد شده است، تصریح کرد: عمده موضوعات این پیش تفاهم‌نامه‌ها مربوط به واردات و صادرات است.   ثابت اقلیدی خاطرنشان کرد: گروه‌های خارجی بازدیدکننده تمایل زیادی به خریداری محصولات غذایی و کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی دارند.   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: عمده نگاه بازرگانان و تجار مربوط به صادرات و واردات است، اما با رایزنی انجام شده تعداد زیادی از این گروه‌ها به‌ویژه کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت ترغیب شدند.   او بابیان اینکه بازخورد مثبتی از رایزنی با گروه‌های تجاری گرفتیم، گفت: تمایل آنها بیشتر به حوزه سلامت، زیارت و فرهنگی باز می‌گردد. پیش تفاهم‌نامه‌هایی با هیات‌های تجاری دراین‌باره امضا شده که با پیگیری مستمر منتج به انعقاد تفاهم‌نامه خواهد شد.   ثابت اقلیدی یادآور شد: ۱۳ مورد از پیش‌تفاهم‌نامه‌ها مربوط به حوزه گردشگری است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه