Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان املش ازجمله شهرهای استان گیلان است که از کم‌آبی رنج می‌برد و مسئولان علاجی برای آن حتی در کوتاه‌مدت ندارند.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا – پروین طالبیان؛ در آستانه ماه پرباران شهریور در گیلان هستیم و پس از آن پاییز برگ‌ریزان و بارانی از راه می‌رسد. با فرارسیدن این بارش‌های پی‌درپی شهروندان گیلانی ساکن در شهرستان املش با مشکل آب مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این شهرستان با اینکه در شمالی‌ترین و پرآب‌ترین استان کشور به سر می‌برند؛ اما نمی‌توانند از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردار شوند؛ چراکه تصفیه‌خانه‌ای که آب این شهرستان را تأمین می‌کند، هنوز آماده نیست و نمی‌تواند آب مورد نیاز این شهرها را تأمین کند.

پروژه تصفیه‌خانه رحیم‌آباد با 10 و 20 میلیارد تومان اعتبار به پایان نمی‌رسد

محمد رنجبر فرماندار شهرستان املش در این‌باره به خبرنگار آنا می‌گوید: مردم املش 100 روز در سال آب شرب و پاکیزه ندارند. مشکل کم‌آبی املش، مشکل امروز و دیروز نیست؛ بلکه سال‌هاست که املش این مشکل را دارد.

فرماندار املش بیان می‌کند: متأسفانه سال‌هاست به این مشکل شهرستان املش به‌خوبی پرداخته نشده است.

وی که کمتر از یک‌سال است که فرماندار شهرستان املش شده است، تمرکز اصلی خود را حل این مشکل عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: مصاحبه‌ها، جلسات و دیدارهای بنده همگی حول محور آب است و معتقدم؛ مشکلی که چند سال ادامه داشته است، ظرف چند ماه حل نمی‌شود.

رنجبر اظهار می‌کند: در این مدت مجوز حفر دو حلقه چاه در املش گرفته شده است، از سوی دیگر مطالعات انتقال آب شرق گیلان نیز آغاز شده است؛ البته همه اینها به این معنی نیست که مردم آب نداشته باشند.

مردم راهی جز تحمل بی‌آبی ندارند

فرماندار املش عنوان می‌کند: آب املش از تصفیه‌خانه رحیم‌آباد که به تصفیه‌خانه «طول‌لات» معروف است، تأمین می‌شود. به محض اینکه کوچک‌ترین بارندگی رخ دهد، این تصفیه‌خانه از مدار خارج می‌شود. مردم هم هیچ راهی جز تحمل بی‌آبی را ندارند.

وی راه حل را اجرای پروژه انتقال آب از شرق گیلان اعلام می‌کند و می‌گوید: پروژه تصفیه‌خانه با 10 میلیارد یا 20 میلیارد تومان اعتبار به پایان نمی‌رسد.

متأسفانه آن دو حلقه چاهی که در سخنان فرماندار از آن نام برده شده است، یک حلقه چاه وارد مدار آب شرب املش شده است و هنوز چاه دوم وارد مدار نشده است. پروژه انتقال آب شرق گیلان هم که در مرحله مطالعه قرار دارد، هنوز اجرایی نشده است.

حجت‌الاسلام محمد صفری نماینده مردم رودسر و املش در این‌باره به خبرنگار آنا می‌گوید: تاکنون برای تکمیل تصفیه‌خانه فقط 150 میلیون تومان هزینه شده است، این اعتبارات کم نمی‌تواند تکمیل پروژه تصفیه‌خانه را در کوتاه‌مدت به ارمغان آورد.

املش اختیاری در تأمین آب خود ندارد

نوید نوربخش رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان املش نیز در این‌باره اظهار می‌کند: شهرستان املش به لحاظ آبی فقیر است. اختیاری در تأمین آب خودش ندارد و آب شرب خود را از رودسر تأمین می‌کند. چشمه‌ای که آب رودسر را تأمین می‌کند با بارندگی‌ها و طغیان رودخانه گل‌آلود می‌شود و به همین دلیل تصفیه آب در تصفیه‌خانه متوقف و همین امر باعث قطعی آب می‌شود. 

به گزارش آنا، اگر از مایه حیات بودن آب بگذریم، در موقعیت کنونی که بیماری کرونا در کشور همه‌گیر شده تأمین آب پاک برای همه آحاد جامعه امری ضروری است و با انتظار افزایش موج بیماری در فصل سرد سال باید چاره جدی برای جمعیت 70 هزار نفری درگیر با معضل کم‌آبی شهرستان املش اندیشیده شود.

انتهای پیام/4040/4062/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: محمد صفری محمد رنجبر شهرستان املش فرماندار املش شهرستان املش تصفیه خانه کم آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران