Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، هادی خانیکی، استاد رشته ارتباطات و جمعی از مسئولان آموزش عالی کشور و برگزیدگان بین‌المللی این جشنواره به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اهمیت جایگاه علوم انسانی در پیشرفت کشور گفت: تاریخ کشور نشان‌دهنده سابقه درخشان گذشتگان در حوزه علوم انسانی است اما با این وجود امروز در دنیا رتبه قابل قبولی نداریم.

وی در ادامه گفت: پیشرفت کشور در گرو انتشار و معرفی آثار تولید شده علوم انسانی در کشور به دیگر جوامع است.

در ادامه این مراسم غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان «فارابی» را نامی شایسته برای این جشنواره دانست و گفت: جوانان باید بدانند که این کشور وارث تمدنی بوده که بزرگانی چون فارابی را در خود پرورش داده است.

وی با اشاره به اهمیت حضور نخبگان علوم انسانی در مدیریت سیاست‌های کلان کشور گفت: علوم انسانی، یکی از ریشه‌دارترین حوزه‌ها در دانش تمدنی کشور ما شناخته می‌شود. این جشنواره می‌تواند حامل پیامی برای تصمیم گیران و مسئولان کشور باشد مبنی بر اینکه مشکلات کشور بدون استمداد از ظرفیت علوم انسانی، قابل حل نبوده و نیستند. متاسفانه مدیریت کشور برای علوم انسانی شأن پایین‌تری نسبت به جایگاه واقعی آن متصور است و این رویکرد بایستی تغییر کند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم نوسازی و بازسازی علوم انسانی در کشور اظهار کرد: بایستی همچنان که از تجربیات جهان استفاده می‌شود، استقلال فکری کشور هم حفظ شود. اگر حقیقت در جایی دیگر وجود دارد نباید سر ستیز با آن حقیقت داشت اما در عین حال باید استقلال خود را نیز حفظ کرده و مقلد دیگران نبود. بر همین اساس، شورای تحول علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و در مسیر نوسازی علوم انسانی کشور اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

367 / 320 فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی وزارت علوم جشنواره فارابی اختتامیه جشنواره فارابی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی وزارت علوم جشنواره فارابی اختتامیه جشنواره فارابی فرهنگستان زبان علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید

سید محمدمهدی احمدی در حاشیه آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد ۳ سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

وی افزود: یک سید در اختیار یکی از بانک‌های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیات مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت سیدی که مدیرعامل را تعیین می‌کند به وجود بیاید.

به گفته احمدی، این کنسرسیوم با پذیرش این مدل و تفاهم کلی و ابلاغ آن به شبکه سرمایه گذاری، این مقدمات را فراهم کرده است.

مدیرعامل بانک شهر در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه پرسپولیس و استقلال از این پس برای دریافت تسهیلات در اولویت بانک شهر قرار دارند، گفت: ما باید بودجه‌ریزی کنیم و با یک مدل درآمد ـ مصارف عمل کنیم. نمی‌خواهیم در قالب تسهیلات کار‌ها را پیش ببریم بلکه بانک‌ها در قالب سرفصل مسئولیت‌های اجتماعی می‌توانند کمک‌های خود را به باشگاه انجام دهند. باشگاه باید به سمت درآمدزایی برود. این شامل درآمد‌های پایدار و بودجه‌هایی در قالب سرفصل مسئولیت‌های اجتماعی خواهد بود.

احمدی درباره برنامه بانک شهر برای پوشش بدهی حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی هریک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیان کرد: هنوز صورت‌های مالی دیده نشده و مدلی که کنسرسیوم می‌خواهد تشکیل شود و مدل درآمدی باشگاه را بتواند فراهم کند تعیین نشده است. انشاءالله در دستور جلسه هفته آینده کنسرسیوم بانکی با شفاف شدن این مسائل موضوع بررسی و اعلام می‌شود.

مدیرعامل بانک شهر درباره نحوه مدیریت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از این به بعد گفت: طبق مصوبه شورای پول واعتبار بانک‌ها مکلفند در قالب مدیریت ـ پیمان یا سایر روش‌ها مدیریت باشگاه را واگذار کنند. البته این تناقضی با سیاست گذاری و عضو هیات مدیره بانک‌ها در باشگاه پرسپولیس ندارد. از طرف بانک‌ها باید نظام تامین مالی تعیین شود و اولویت این است که مدیریت باشگاه را به شهرداری تهران واگذار کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت‌های قابل اتکایی دارد، سازمان ورزش را دارد و دیگر ظرفیت‌ها را دارد می‌تواند آنها را به خدمت باشگاه بیاورد. در اولویت کنسرسیوم طبق توافقی که انجام شده مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

tags # پرسپولیس ، علیرضا زاکانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌