Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه امروز در جریان بازدید از عملیات ریل‌گذاری این پروژه گفت: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت تدبیر و امید به نتیجه رسانده و  به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اجرای طرح‌های ریلی متعدد در کشور در دولت تدبیر و امید افزود: با وجود تردیدهایی که درباره به نتیجه رسیدن  راه‌آهن کرمانشاه ، همدان ، گیلان ، ارومیه و راه‌آهن تبریز - بستان‌آباد وجود داشت ، دولت تدبیر و امید این پروژه‌های بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و درباره راه‌آهن اردبیل هم چنین خواهد شد.

نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راه‌آهن اردبیل - میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه  به نبود مشکل اعتباری، بهانه‌ای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.

 علی نیکزاد ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستی‌ها عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهره‌برداری شود.

او بیان کرد: در تمام جلسات با معاون رییس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی توافق شده که  ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه ، عملیات زیرسازی و احداث هفت ایستگاه مسیر  امسال به اتمام برسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی ، رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به پایان رساندن راه‌آهن اردبیل - میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار می‌رود که این مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.

او بیان کرد: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راه‌آهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز  تداوم یابد.

صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.

او همچنین از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه تقدیر و اظهارامیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مهندس خطیبی مجری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه نیز  در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه ریل‌گذاری شده و این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

او با بیان اینکه طرح راه‌آهن اربیل - میانه یکی از سخت‌ترین طرح‌های ریلی کشور می‌باشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه  تونل با طول ۲۴.۵ کیلومتر وجود دارد که  ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است.

خطیبی بیان کرد: سه ایستگاه  فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این ایستگاه‌ها نیز امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

او ابرازامیدورای کرد که پروژه راه‌آهن اربیل - میانه  در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن اردبیل میانه دولت تدبیر و امید منابع مالی صدای سوت قطار راه آهن اردبیل بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۹۹۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای تکمیل خطوط هفت‌گانه اظهار کرد: ان‌شاءالله تا پایان سال جاری شاهد جشن تکمیل خطوط یک، دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز ایستگاه‌های جدیدی در خطوط شش و هفت افتتاح و بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: امسال نیز ادامه خواهد داشت از جمله خطوطی که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید ایستگاه هفده شهریور، میدان خراسان، سرباز و ... خواهد بود.

هرمزی به عملیات توسعه جنوبی در خط شش مترو اشاره کرد و گفت: این عملیاتی نیز به پایان رسیده و ان‌شاءالله به‌زودی دو ایستگاه در بخش جنوبی (حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام) به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به پست برق خط مترو اشاره کرد و توضیح داد: این پست نیز امسال تکمیل و ان‌شاءالله در بخش غربی خط شش مترو ایستگاه آیت‌الله کاشانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین به ایستگاه ورزشگاه تختی اشاره کرد و با بیان اینکه این ایستگاه نیز امسال تکمیل و به بهره‌برداری‌ خواهد رسید، تصریح کرد: ان‌شاءالله فاز یک پایانه آزادگان تکمیل و  عملیات اجرایی فاز دو اکباتان به پایان خواهد رسید و در ادامه نیز پایانه دولت‌آباد به ورزشگاه تختی تکمیل خواهد شد.

وی همچنین به افزایش تعداد ایستگاه‌های مترو در این دوره از مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 159 ایستگاه با 310 کیلومتر خط مترو در شهر تهران داریم که بر اساس آمار کسب شده استفاده مسافران از شبکه مترو، بیشتر شده به طوریکه قبل از افتتاح ایستگاه‌ جدید به طور متوسط هر مسافر 9 کیلومتر از شبکه مترو استفاده می‌کرد که با تکمیل خطوط شش و هفت عملا به 16.5 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد و میزان پایداری مسافران در شبکه مترو بیشتر شده است.

هرمزی با بیان اینکه این موضوع به تکمیل خطوط شش و هفت و همچنین به بهره‌برداری از مترو پرند برمی‌گردد گفت: ضمن اینکه برنامه جدیدی برای خطو هشت، نه ده و یازده پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خط 10 مترو در سال گذشته عملیات حفاری آن انجام شد و موضوع در حال انجام است و ان‌شاءالله هشت ایستگاه در این خط دایر خواهد شد، توضیح داد: خط 8 مترو نیز در پایان سال گذشته قرارداد آن به امضا رسید که بحث مالی آن به صورت ویژه پیگیری خواهد شد. همچنین خط 9 نیز هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز