Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردهمایی عاشورائیان حسینی در آستانه ماه محرم با حضور امام جمعه ایلام و عوامل اجرائی مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) عصر امروز در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش، با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری برای اباعبداله الحسین(ع) به بهترین وجه دغدغه همه ارادتمندان به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با محدودیت هایی در زمینه زمان برگزاری مراسم، مکان برگزاری و نذورات مردمی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: توصیه می شود در صورت نبود مشکل شرعی، افراد متدین نذورات خود را به سمت پویش کمک مؤمنانه برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا سوق دهند که امری خداپسندانه و در راستای کاهش مشکلات افراد نیازمند جامعه خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری برنامه ها و مراسمات عزاداری شاگردان مکتب امام حسین (ع)شور حسینی را همراه با شعورحسینی به دنیا نشان دهند، گفت: در برنامه های عزاداری شید و سالار شهیدان و مراسمات محرم سال جاری، ملاک ولایتمداری، توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و عمل به پروتکل های بهداشتی است.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد:هیئت های مذهبی و دست اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زمینه لازم را برای ایجاد فضای مناسب عزاداری ها و برنامه های ماه محرم فراهم کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: مکتب عاشورا، مکتبی انسان سازی است و شرایط امروز جامعه ما بیش از همیشه به پیام های عاشورا نیاز دارد.

 

حجت الاسلام «محمد فتاحی» تصریح کرد: امروز کشور ایران اسلامی در عرصه بین المللی به عنوان محور مقاومت شناخته می شود و نگاه جامعه  جهانی به ماست که چگونه در عین اینکه عَلم عزای سیدالشهدا(ع) را بر افراشته می کنیم در عین حال سلامت مردم را مدنظر قرار خواهیم داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه برنامه های ماه محرم با تأسی از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برگزاری مراسمات مذهبی، دستورالعمل های بهداشتی لازم را به هیئت های مذهبی ابلاغ کرده  و انها را متعهد به رعایت این دستورالعمل ها در برگزاری مراسمات کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه  سلامت مردم  را خط قرمز خود در برگزاری مراسمات می دانیم، خاطرنشان کرد:انتظار می رود که هیئت های مذهبی و گردانندگان برنامه ها و مراسمات عزاداری کمال همکاری را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حداقل جمعیت داشته باشند.

 

در پایان مراسم،صادقی فر، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تشریح نکات و الزامات بهداشتی مراسمات محرم، توصیه کردند افراد مسن، کودکان و افراد آسیب پذیر از حضور در مراسمات پرهیز کنند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورائیان عزاداری ایلام برگزاری مراسمات مراسمات عزاداری ماه محرم برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر

امروز مصادف با شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) است. به همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

در همین راستا مردم مومن و متدین شهرستان چهاربرج استان آذربایجان غربی در مسجد جامع این شهرستان گرد هم آمدند و مراسم عزاداری و مداحی برگزار کردند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: بهروز دیهمی - آذربایجان غربی

بیشتر بخوانید:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در لنز دوربین شهروند خبرنگار‌ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • ‌مداحی حاج مهدی رسولی در سالروز شهادت امام ‌صادق(ع) + فیلم
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود