Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان طولانی برای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان می‌گذرد، اما در مرداد ماه سال جاری بالاخره انتظار بازنشستگان به سر آمد و اجرای متناسب سازی برای بازنشستگان اجرایی شد، در حالی که پیش از این اعلام شده که حداقل حقوق هیچ بازنشسته‌ای کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود. اما اکنون ارقامی واریزی با انتظار بازنشستگان فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم مشخص شده است که مبلغ واریزی برای طرح همسان سازی از ۹۹ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان است.

بسیاری از بازنشستگان از این مسئله گلایه داشتند که ۲۴۰ هزار تومان پول دو کیلو گوشت هم نمی‌شود. بازنشسته دیگری می‌گوید با ۳۵ سال سابقه بیمه چطور در طرح همسان سازی ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

بازنشسته دیگری می‌گوید ۳۲۰۰۰ میلیارد از دولت گرفتن برای متناسب سازی مستمری بگیران، اما حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان حقوق‌ها را زیاد کردند. ظاهرا بجای همسان‌سازی صدقه‌سازی کردند.

به گزارش تسنیم، هجدهم تیرماه، بعد از پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت به سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) درباره میزان افزایش حقوق ناشی از همسان‌سازی گفت: برای حداقل‌بگیر‌ها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و برای غیرحداقل بگیران بعضا تا ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش خواهیم داشت که به تناسب سنوات خدمت و وصولی فعلی‌شان تعیین می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مبلغ مربوط به متناسب‌سازی به بازنشستگان این سازمان از مرداد ماه خبر داد و گفته بود: "میزان پرداختی به بازنشستگان متناسب با سنوات بیمه‌پردازی و مبلغ حق بیمه‌ای که در زمان اشتغال پرداخته‌اند و رعایت انصاف توام با اصل عدالت بیمه‌ای محاسبه شده است. "

این در حالی است که یک مستمری بگیر با داشتن ۲۵ سال سابقه کار تنها ۹۶ هزار تومان به عنوان متناسب سازی برایش واریز شده است. این بازنشسته می‌گوید: چرا در رسانه‌ها اینقدر اعلام کردند که حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود. دولت خجالت نمی‌کشد بازنشستگان را سرکار می‌گذارد. با ۲ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان در این شرایط فعلی اقتصادی مگر می‌توان زندگی کرد. مگر مدیرعامل سازمان نگفت که رعایت انصاف در پرداخت همسان سازی است. کدام انصاف در پرداختی‌ها رعایت شده است.

بازنشسته دیگری می‌گوید با ۳۰ سال سابقه بیمه ۲۵۰ هزارتومان تناسب سازی برایم واریز شده است. این مبلغ حقوق با کدام حقوق همسان سازی شده است. حقوق کدام یک از مسئولان ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است. چرا اسم این کار را همسان سازی گذاشتند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همسان سازی بازنشستگان طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان پارسی خبر متناسب سازی هزار تومان همسان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق اعضاء شورای عالی کار و تشکیلات کار و کارگری فارس ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر، گفت: امیدوارم جامعه کارگری ما در آینده این کشور و آینده دنیا بتواند به عنوان یک مجموعه نمونه‌ای که عدالت، رفاه، خدمت و تولید را به اوج می‌رساند مطرح شود، طبیعتاً برای رسیدن به چنین هدفی از کارفرما، کارگر، دولت و مجموعه‌های مردمی و علمی باید تلاش کنند تا این مسیر بسیار طولانی را طی کنیم.

او افزود: ما ادعای بزرگی داریم که ملتی با فرهنگ چند هزار ساله هستیم و آرزو و آرمان بزرگی نیز داریم و می‌گوییم ایرانیان زمینه ساز عدالت جهانی هستند و این ادعا در طول تاریخ ما تکرار شده است پس از این جهت باید خود را آماده کار و تلاش کنیم.

امام جمعه شیراز در خصوص رتبه‌سنجی‌ها، بیان کرد: این کار بد نیست و نشان دهنده این است که به نوعی در بین مجموعه‌های فعال در کشور دارای رتبه هستیم، اما باید توجه داشته باشیم که از یکطرف با وضعیت موجود و از طرف دیگر با آرمان‌های خود باید شرایط را بسنجیم تا در ادامه بتوانیم یک حرکت معقول متناسب به سوی پیشرفت داشته باشیم، اگر صرفا خودمان را با وضعیت کشور بسنجیم در چند سال گذشته و در بحث مقامات ملی استان فارس عقب‌گرد داشته‌ایم در حالیکه مقام معظم رهبری فرمود فارس در قله است. 

آیت‌الله دژکام افزود: ما در قله بودیم و باید در قله بمانیم و برای در قله بودن همه دوستان از مدیران دولتی تا کارفرمایان و کارگران عزیز باید تلاش کنند و از نقش خودمان به عنوان استان پیشران در عرصه‌های مختلف تولید تا فرهنگ تنزل نکنیم.

او با اشاره به مشکل جهانی آب و ...، گفت: امروز باید کاری کنیم تا گذران دنیا بر ما آسان شود و تحمل پیدا کنیم. چه چیزی باعث می‌شود در دنیا زندگی را تحمل کنیم؟ یکی از موارد عدالت است و برای همین است که امیرالمؤمنین هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه می‌خواندند و ما نیز به تبعیت از ایشان در خطبه می‌خوانیم که «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ».

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص نامگذاری روز نام کار و کارگر گفت: به خاطر اینکه به صورت سنتی در طول تاریخ دنیا کارفرمایان زورشان می‌رسید و حق کارگران درست ادا نمی‌شد روز کارگر را گذاشتند که حق کارگران عادلانه داده شود، اما بحث یک روز یا یک هفته خاص در طول سال نیست و همیشه در کشور ما و همه دنیا بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود. ما باید به نقطه‌ای برسیم تا همینی که هست منصفانه قسمت شود و اصل همین است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بحث تولید اول باید پول را تولید کنید و اینکه رهبری می‌فرماید دانش بنیان‌ها به کمک بیایند برای این است که هزینه تولید کم شود و سود خالص اضافه شود و به کارگر سهم و سود بیشتر داده شود و در این زمینه باید کار شود وگرنه اوضاع همین خواهد ماند.

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه هزینه تولید در قسمت‌هایی آنقدر زیاد است که آسیب می‌بینیم و اگر کار بر پایه دانش جلو نرود بعد از مدتی شکست روی شکست است و روی این مسائل باید فکر کنیم و از آدم‌های بصیر استفاده کرده و هزینه برای آن بپردازیم، گفت: برخی‌کارخانه‌ها مرکز تحقیقات دارند یعنی اینکه می‌خواهند کیفیت را افزایش دهند و هزینه تولید کمتر شود و جنس تولیدی بهتر با هزینه کمتر به دست بیاید. انشاءالله در این مسیر همه به یکدیگر کمک دهیم و برنامه‌ریزی کنیم تا به نتایج مطلوب برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران