Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:56:34 GMT

از بین بردن باکتری‌ها با کمک الکتریسیته

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۰۷۷۴۹

از بین بردن باکتری‌ها با کمک الکتریسیته

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که می‌توان باکتری‌ها را با ولتاژ پایین الکتریسیته از بین برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وب‌سایت رسمی دانشگاه آرکانزاس، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که جریان الکتریسیته با ولتاژ فوق‌العاده پایین بتواند در از بین بردن باکتری‌ها موثر باشد زیرا این جریان، به سوراخ شدن غشایی منجر می‌شود که باکتری را احاطه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این بررسی که توسط پژوهشگران "دانشگاه آرکانزاس"(UArk) آمریکا انجام شده است، بتواند به مقابله با باکتری‌های مقاوم در برابر دارو کمک کند.

پژوهشگران با استفاده از باکتری "اشریشیا کلی"(E. coli) نشان دادند که استفاده از ولتاژ پایین به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند سوراخ‌هایی را در غشای سلول به وجود آورد که امکان نشت مولکول‌های کوچک، یون‌ها و پروتئین‌ها را به درون و بیرون سلول فراهم کند و باکتری‌ها را از بین ببرد.

"یونگ وانگ"(Yong Wang)، از پژوهشگران این پروژه گفت: اگرچه خاصیت ضد میکروبی برق مدت‌هاست که شناخته شده اما تا پیش از ارائه این یافته‌های جدید مشخص نشده بود که ولتاژهای پایین چگونه به باکتری آسیب می‌رسانند و نهایتا آن را از بین می‌برند.

وی افزود: چنین ولتاژ پایینی را می‌توان برای استریل کردن دستگیره در و یا سایر سطوح لمسی که دارای باکتری هستند، بدون صدمه زدن به کاربر مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان از این روش برای جلوگیری از تشکیل زیست‌لایه در دستگاه‌های تصفیه و ذخیره‌سازی آب استفاده کرد.

این پژوهش، در مجله "Applied and Environmental Microbiology" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الکتریسیته باکتری سلول ولتاژ باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۰۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سعید صادقی از بیماری

به گزارش ورزش سه سعید صادقی وینگر مازندرانی پرسپولیس به خاطر بیماری بازی اراک را از دست داد. 

سعید صادقی که دچار سرماخوردگی شده بود قبل از سفر به اراک تمرین نکرد و با تیمش به این سفر نرفت تا جزو غایبان پرسپولیس در بازی جام حذفی باشد. 

صادقی اما بعد از دو روز استراحت امروز در تمرین سرخ ها آفتابی شد تا برای بازی با سپاهان در دسترس باشد. 

شاید اگر صادقی به بازی اراک می رسید می توانست در نیمه دوم وارد میدان شده و در حفظ توپ یا پیش بردن توپ در زمین حریف وقتی سرخ ها دو بار از حریف شان جلو بودند کمک  کند. 
 
صادقی همچنین می توانست جزو پنالتی زن های تیمش در ضربات پنالتی پایان مسابقه باشد و در آن بخش هم باعث پیروزی پرسپولیس شود اما با این بیماری از بازی تعیین کننده اراک دور ماند. 

حالا او باید برای بازی مقابل سپاهان در دسترس باشد تا در صورت نیاز برای پیش بردن برنامه های اوسمار به او و تیمش کمک کند.

دیگر خبرها

  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • صعود هوادار با بردن مس سونگون
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است