Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رحمت محمدی رئیس اداره شیلات شهرستان علی آباد کتول گفت: رهاسازی بیش از ۱۵۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در استخر‌های تعبیه شده در مسیر چاه‌های دومنظوره کشاورزی این شهرستان انجام شد.

او گفت: این بچه ماهی‌ها عمدتا از گونه‌های کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد بوده اند که امیدواریم تولید قابل توجهی را در این زمینه در شهرستان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی افزود: امسال بیش از ۴۲ پروانه بهره برداری برای استخر‌های دومنظوره کشاورزی در این شهرستان صادر شد که کشاورزان در فصل کشاورزی از اول بهار تا پایان تابستان، با هدف استفاده بهینه از آب چاه‌های کشاورزی، به پرورش ماهی می‌پردازند.   بیشتر بخوانید پیش بینی تولید هزار و ۳۰۰ تن ماهی سردابی در گلستان پیش بینی تولید ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی در گلستان تصویب طرح «پرورش ماهی در دریا» در سند توسعه گلستان رهاسازی ۴۲ میلیون بچه ماهی در رودخانه‌های گلستان   محمدی با اشاره به وجود ۳ هزار ۷۰۰ حلقه چاه پروانه دار در شهرستان علی آباد کتول افزود: وجود این چاه ها، بهترین فرصت برای استفاده بهینه از آب چاه کشاورزی در فصل زراعی است که هم تولید مضاعف و هم اشتغالزایی و درآمدزایی را به همراه خواهد داشت.
این مقام مسئول افزود: تمام کسانی که دارای چاه پروانه دار و زمین کشاورزی و علاقمند به بهره برداری بهینه از آب چاه خود در راستای تولید اشتغال و درآمد بیشتر هستند، می‌توانند پس از اخذ مجوز‌های لازم در این زمینه از تسهیلات کم بهره نیز برخوردارشوند

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماهی گرمابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود