Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: با اینکه کره‌ای‌ها علاقمند به برقراری ارتباط هستند، ما موضوع شکایت را به اطلاع آنها رساندیم و طبیعی است پس از این مدت شکایت را دنبال کنیم، از همین روی کره‌ای‌ها کمی ترسیده و در این کار جدی‌تر شده‌اند.

حسین تنهایی  در مورد آخرین وضعیت رایزنی با کره جنوبی برای بازگشت ارز بلوکه شده ایران در این کشور گفت: طی صحبتی که دیروز با رییس اتاق بازرگانی کره جنوبی داشتیم، ایشان گفتند که در حال تنظیم قراردادی هستند تا بخشی از این پول بصورت کالای سلامت وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند در صحبت های اولیه قرار بود 50 میلیون دلار آن بصورت اقلام دارویی و پزشکی وارد شود که 3 میلیون دلار آن هم محقق نشده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی در مورد بحث شکایت ایران اظهار داشت: با اینکه کره‌ای‌ها علاقمند به برقراری ارتباط هستند، ما موضوع شکایت را به اطلاع آنها رساندیم و طبیعی است پس از این مدت شکایت را دنبال کنیم، از همین روی کره‌ای‌ها کمی ترسیده و در این کار جدی‌تر شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنای بانک مرکزی شکایت از کره است، اما برخی نیز باور دارند تا منتظر انتخابات آمریکا باشیم که البته مخالفان نیز معتقدند با این کار در واقع ما از فعالیت خود عقب خواهیم ماند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته در نشست مجازی همکاری‌های طرفین در شرایط همه‌گیری کرونا مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگانی از وزارتخانه‌های خارجه، بهداشت، صنایع، بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط کره جنوبی و نمایندگانی از وزارت بهداشت و امور خارجه ایران شرکت داشتند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای ضمن تایید برگزاری این نشست تصریح کرده است: ما به رایزنی با شرکت‌ها و موسسات ذی ربط در زمینه همکاری با ایران ادامه می‌دهیم تا از آنها برای بازگشت به بازار ایران حمایت شود و بتوانند در زمینه اقلام بهداشتی و پزشکی با ایران همکاری نزدیک داشته باشند.

 

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کره جنوبی کره ای ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۱۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار از سیلاب در این شهرستان توسط نجاتگران هلال احمر ادامه دارد.

حمدعلی کاوسی صبح شنبه ۸ اردیبهشت به خبرنگاران اظهار کرد: طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تاکنون به ۳ نفر از این افراد دسترسی پیدا شده و توسط امدادگران هلال‌احمر به منطقه امن انتقال داده شده‌اند.

کاوسی گفت: تلاش برای نجات ۶ نفر دیگر نیز ادامه دارد.
وی تصریح کرد: این عملیات از ساعت ۱۹ امشب آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیرهای تردد، هنوز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تاکید کرد: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی