Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درپنجاه و سومین نشست معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشورگفت: برای استفاده بهینه از شرایط موجود و ارائه روش‌های مجازی در دروس دانشگاهی، ستاد وزارت علوم تا حد امکان درابلاغ مقررات آموزشی انعطاف به خرج داده و از دانشگاه‌ها هم تقاضا داریم در این زمینه از خود انعطاف نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این نشست مجازی که در محل وزارت علوم برگزار شد، دکتر خاکی صدیق با بیان اینکه در ترم گذشته، آموزش دانشگاهی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحولات این بیماری کمترین آسیب را دید، اظهار داشت: یکی از چالش‌هایی که در ترم گذشته خارج از اراده ما بود، هزینه اینترنت پرسرعت در ارتباط با ارائه روش آموزش الکترونیکی بود که در این خصوص از سوی وزارت ارتباطات تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و اقداماتی نیز درجهت افزایش پهنای باند انجام شده که امیدواریم ترم آینده شاهد این گونه مشکلات و زیرساخت‌های فناورانه نباشیم.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: ناآشنا بودن با مفاهیم اولیه نرم‌افزاری و اطمینان نداشتن از کیفیت در آموزش الکترونیکی، فقدان برنامه‌ریزی درست برای دروس عملی و کاربردی، عدم ارزیابی کیفیت برگزاری امتحانات در فضای مجازی و انعطاف‌پذیر نبودن مقررات آموزشی از دیگر چالش‌های ترم گذشته بودند که با توجه به این که هنوز بحران کرونا در کشور به اتمام نرسیده است، باید برای ترم آینده برنامه ریزی‌های دقیق‌تری صورت گیرد.
دکترخاکی صدیق تاکید کرد: فرهنگ سازی در آموزش الکترونیکی از دیگر چالش‌ها محسوب می‌شد که برای این موضوع نیز باید برنامه‌ریزی صحیح شکل گیرد.
وی همچنین به ارزیابی و سنجش عملکرد استادان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در حوزه یادگیری آموزش الکترونیکی به عنوان چالشی دیگر اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه‌ای با انجمن یادگیری الکترونیکی منعقد کرده‌ایم تا بحث سنجش عملکرد آموزش الکترونیکی را به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام دهند تا از نتایج آن بهره گیریم و بتوانیم نقایص آن را بر طرف کنیم.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به زمان ورود دانشجویان جدید الورود به دانشگاه‌ها گفت: زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور نتایج را اعلام کند که احتمالاً اوایل آبان خواهد بود، دانشجویان جدیدالورود می‌توانند وارد دانشگاه شوند. البته باید برای این دانشجویان به منظور آشنایی با فضای دانشگاهی، حضورکوتاه مدت در محیط دانشگاهی و یا برگزاری تور مجازی در نظر بگیریم و با توجه به این که آموزش‌های آن‌ها به صورت ترکیبی حضوری و مجازی است باید برنامه ریزی‌های دقیقی در این خصوص تهیه و ارائه شود.
دکتر خاکی صدیق در پایان از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور جهت همراهی و همفکری در ارائه برنامه‌های آموزش مجازی در ترم گذشته قدردانی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مقررات آموزشی آموزش الکترونیکی وزارت علوم دانشگاه ها ترم گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟