Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی زنان باسابقه اختلالات فشارخون بالا در دوران بارداری به‌احتمال‌زیاد علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و عرق شبانه را تجربه خواهند کرد.

به گزارش ساینس دیلی، دکتر استفانی فاوبیون محقق این تحقیق از مرکز کلینیک زنان مایو (Mayo)، اظهار کرد: از قبل می‌دانیم که خانم‌های دارای فشارخون بالا در دوران بارداری یا افرادی که علائم یائسگی مانند گرگرفتگی و تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند و نتایج تحقیقات ما نشان داد، زنانی که فشارخون بالا در دوران بارداری را تجربه کرده بودند علائم بیشتری نسبت به سایرین داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان، سوابق پزشکی ۲۶۸۴ زن در سنین ۴۰ تا ۶۵ سال را که برای یائسگی به متخصص یا برای مشاوره در کلینیک‌های بهداشت زنان به کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا  و کلینیک مایو در اسکاتسدیل آریزونا از ماه مه سال ۲۰۱۵ تا سپتامبر ۲۰۱۹ مراجعه کرده بودند را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند.

شرکت‌کنندگان در این مطالعه پرسشنامه‌ علائم یائسگی و تاثیر این علائم بر کیفیت زندگی خود را تکمیل کردند. در این پرسشنامه اختلالات فشارخون بالا، مانند پره اکلامپسی نیز ذکرشده بود.

محققان ارتباط معناداری بین زنان باسابقه اختلالات فشارخون بالا در دوران بارداری و علائم آزاردهنده بیشتر در دوران یائسگی یافتند. زنان باسابقه فشارخون بالا که هورمون درمانی داشتند نیز علائم یائسگی بیشتری در مقایسه با زنانی که سابقه اختلال فشارخون بالا در دوران بارداری نداشتند را تجربه کردند.

دکتر فاوبیون می‌گوید: تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط اختلالات فشارخون بالا در دوران بارداری با علائم شدید یائسگی نیاز است. اما واضح است که پزشکان باید بعد از تولد نوزاد بر کنترل سلامت زنانی که فشارخون بالا در دوران بارداری را تجربه کردند، بیشتر توجه کنند.

دکتر فاوبیون می‌گوید: "ما می‌دانیم که ارائه‌دهندگان پزشکی، زنان باسابقه اختلالات فشارخون بالا در دوران بارداری به دلیل اینکه می‌دانند خطر بیماری قلبی بالاتری دارند را شناسایی و کنترل می‌کنند. "

وی در ادامه افزود: اما این مطالعه بار دیگر یادآوری می‌کند که این زنان متفاوت هستند و مهم است که آنها نه‌فقط باید در مورد تجربیات دوران یائسگی آموزش ببینند، بلکه باید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تحت غربالگری و مشاوره معمول قرار بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی یائسگی زنان گرگرفتگی علائم یائسگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امکان استفاده از این وسیله از سوی خود بیمار و هزینه کمتر نسبت به غربالگری آزمایشگاه‌ها از ویژگی‌های این نشانگر تشخیص زود هنگام سرطان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا (فیلم)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • چکاپ‌های مهم برای بارداری در سنین بالا + فیلم
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • ساخت نشانگر تشخیص اختلالات گوارشی