Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید صادق زاده جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت , گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح "مساجد، قرارگاه مهر و امید" با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی  ، در بیش از ۱۴۰ مسجد استان اصفهان اجرا می‌شود. در این طرح مسجد سنگری برای کاهش اختلافات و حل مشکلات و دغدغه‌های خانواده و جامعه می‌شود و تا حد مکن سعی در برطرف کردن این معضلات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: بالندگی و شور و نشاط در مسجد بسیار مهم است و که باید علاوه بر بحث اقامه نماز و عبادت به به آن توجه کرد، در طرح " مساجد قرارگاه مهر و امید" مسجد باید محور محله بدون فقر، اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی باشد، مسجد باید محور ترغیب به ازدواج، شور و نشاط فرهنگی، رسیدگی به امور خانواده ها، شناسایی نیازمندان و ... باشد.
جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: در زمان شیوع  ویروس کرونا مساجد در کنار فعالیت‌های خود اقدام به ایجاد پایگاه‌های سلامت کردند، کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مساجد راه اندازی شد، کمک‌های مومنانه و طرح‌های همدلی رونق گرفت و همه این موضوعات نشان داد که مذهب پویا در مساجد به کمک مردم شتافته و همین امر مردم را به حضور در مساجد ترغیب کرد.
حجت الاسلام حمید صادق زاده گفت: این طرح با محوریت امام جماعت مساجد انجام می‌شود و با هماهنگی برخی دستگاه‌ها قصد داریم این طرح را به طور کشوری هم اجرا کنیم، البته سازمان‌هایی مانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد امور مساجد، ناجا و کمیته امداد هم خیلی به انجام این طرح کمک کردند.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی روز جهانی مسجد ویروس کرونا کمک های مومنانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است

در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمبابوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشور‌های آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان