Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@17:20:16 GMT

ایران منتظر پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۲۰۳

ایران منتظر پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ

رویداد۲۴ ماه گذشته حزب الله و اسرائیل در جنوب لبنان درگیر شدند و حزب الله موشکی به سوی یک تانک ارتش اسرائیل شلیک کرد. به گونه معجزه آسایی ظرف چند ساعت این مناقشه پایان یافت. حزب الله از قرار تمایلی به درگیری با اسرائیل ندارد. آیا علت این رویکرد حزب الله، تحلیل رفتن توان ایران و گروه های وابسته به آن از جمله حزب الله بر اثر حملات اسرائیل در سوریه و فشار حد اکثری ترامپ است یا اینکه ایران در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؟

این درگیری با ارسال نامه ای از سوی محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری سابق ایران به محمد بن سلطان، ولیعهد سعودی و پیشنهاد مربوط به پایان دادن به جنگ یمن، همزمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحن پیام احمدی نژاد به شاهزاده سعودی آشتی جویانه و متفاوت با لحن گذشته مقامات ایران در برخورد با زمامداران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است. بعید است که احمدی نژاد بدون دریافت چراغ سبز از مقامات ارشد ایران، به چنین اقدامی مبادرت کرده باشد. ارسال این نامه برای ولیعهد سعودی در واقع گامی برای برقراری ارتباط با عربستان، بدون نگرانی از رد کردن چنین ابتکاری از سوی سعودی هاست.

در صورت عدم استقبال ولیعهد سعودی از پیشنهاد احمدی نژاد ایران می تواند بگوید که احمدی نژاد به ابتکار شخصی به چنین کاری مبادرت کرده و از سوی دولت ایران نمایندگی نداشته است. اگر سعودی ها نامه احمدی نژاد را بی پاسخ بگذارند، ایران می تواند از این رویداد به عنوان حربه ای تبلیغاتی علیه ریاض استفاده کند. اما چنانچه سعودی ها از این پیشنهاد استقبال کنند ایران ممکن است به وقت کشی متوسل شود و منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بماند.

بیشتر بخوانید: برجامِ ترامپ در هاله‌ای از ابهام/ توافق ایران و آمریکا؛ طبل توخالی یا وعده راستین؟

این روزها ایران تحت فشارهای شدید قرار دارد. اسرائیل اهداف ایران را در سوریه بمباران کرده و در یکی از مراکز هسته ای این کشور بمب گذاری کرده است. آمریکا نیز بر شدت فشارهای حداکثری خود علیه تهران افزوده است. اما تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا سه ماه بیشتر نمانده و جو بایدن که احتمال پیروزیش زیاد است، قول داده است در صورت راه یافتن به کاخ سفید، به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

ایرانی ها فرش فروشند و مهارت زیادی در چانه زدن دارند. آنها به خوبی می دانند که چگونه از خود شکیبایی نشان دهند و بیشترین سود را ببرند. اکنون برای ایران زمان مناسبی برای درگیری با اسرائیل نیست چون هر گونه درگیری، دو پی آمد مهم خواهد داشت: درگیری با هر یک از متحدان آمریکا، بایدن را در صورت پیروزی در انتخابات از بازگشت به توافق هسته ای منصرف خواهد کرد. پی آمد بعدی، درگیری بین ایران و متحدان آمریکا ممکن است، آمریکایی ها را به حمایت از ترامپ تشویق کند.

اما سعودی ها اعتمادی به ایرانی ها ندارند. بعید است که سعودی ها به پیشنهاد ایران روی خوش نشان دهند. اما پیشنهاد آشتی جویانه احمدی نژاد به سعودی ها احتمالا با هدف درخواست از ریاض برای حفظ آرامش برای مدتی کوتاه است. تردیدی وجود ندارد که ایران به علت درگیری های نظامی در منطقه و فشارهای اقتصادی آمریکا، تضعیف شده است. ایران از کاستی ها و محدودیت های خود با خبر است و در محدوده توانمندی های خود عمل می کند. اکنون با افزایش احتمال پیروزی بایدن در انتخابات، ایرانی ها تلاش می کنند با وقت کشی، با دشمنان خود تا روز سوم نوامبر که روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکاست، از خود خویشتنداری نشان دهند.

منبع: دیپلماسی ایرانی لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 جو بایدن انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری احمدی نژاد سعودی ها حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • سه رقیب جدید قالیباف در کرسی ریاست مجلس؛ وزرای احمدی نژاد به صف شدند
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است