Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد کمالی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: برای افتتاح  واحد پرورش مرغ گوشتی  ١٣ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی هزینه شده که اشتغالزایی ۶ نفر را به همراه داشته است.

شیرزاد کمالی افزود: هم‌اینک شهرستان خاش دارای۳۳واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی بوده که سالیانه ظرفیت تولید پنج هزار و ۹۴۰ تن گوشت مرغ را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: همچنین امسال پنج واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ۷۰رصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ۲۰۸طرح بخش کشاورزی این استان با اعتبار ۹۶۹میلیارد و ۱۸۷میلیون ریال به مناسبت هفته دولت در حال بهره‌برداری است.

محمدعلی نیکبخت اظهارداشت: ۲۳پروژه بهبود تولیدات دامی، ۲۷پروژه بهبود تولیدات گیاهی، ۱۱۷ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۴ پروژه امور عشایری، پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۱ طرح شیلات آب‌های داخلی و یک پروژه شیلات آب‌های آزاد طرح‌های افتتاحیه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان ویژه هفته دولت را تشکیل می‌دهند.

او ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها برای ۲ هزار و ۵۹۲ نفر شغل دائم و حدود ۴۲ هزار نفر نیز در سیستان و بلوچستان شغل موقت ایجاد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اجرای ۶٠٠ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری، مرمت و بازسازی ٢٣رشته قنات، حفر و تجهیز ۴٠ حلقه چاهک کشاورزی، راه‌اندازی واحدهای پرورش گاو شیری، شترمرغ، اصلاح و نوسازی باغات میوه‌های گرمسیری و ساخت اسکله موج شکن بندر صیادی تنگ را از مهمترین پروژه‌های هفته دولت امسال در این استان برشمرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرورش مرغ گوشتی اشتغالزایی جوانان تولیدات دامی سیستان و بلوچستان پرورش مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۵۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر