Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:46:50 GMT

تشریح اقدامات پلیس در محرم ۹۹

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۴۷۷۸

تشریح اقدامات پلیس در محرم ۹۹

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار مهدی معصوم بیگی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع) و یاران با وفایش، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مجالس عزاداری از سوی پیروان این امام شهید و هیئات حسینی تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتقای آماد‌گی رده‌های پلیس پیشگیری در سراسر کشور به منظور تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری اظهار داشت: در راستای بزرگداشت حماسه عظیم کربلای حسینی و حفظ آرامش هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار، ۷ هزار و ۴۹۰ واحد گشت خودرویی، ۴ هزار و ۱۸۳ واحد گشت موتورسوار و ۹ هزار و ۳۵۴ نفر گشت پیاده با انجام گشت زنی هدفمند ضمن پیشگیری از وقوع جرایم در راستای تامین نظم و امنیت مجالس عزاداری نقش آفرینی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: همیاران محرم که با هیئت‌ها و پلیس همکاری تنگاتنگی دارند و نقش اساسی در برقراری نظم هیئات و رعایت پروتکل‌ها خواهند داشت با همراهی بیش از ۶۶ هزار نفر از همکاران بنده اعم از کادر و وظیفه و دست اندرکاران اقامه عزای حسینی در ارتباط خواهند بود تا مراسم‌ها و مجالس پیش بینی شده برای این مناسبت در کمال آرامش و به بهترین وجه ممکن و البته با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

سردار معصوم بیگی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان برای پیشگیری از هرگونه اعمال خرابکارانه از سوی افراد معاند تصریح کرد: در این راستا علاوه بر فعال کردن تیم‌های کشف و خنثی‌سازی بیش از ۷ هزار جلسه هماهنگی و توسعه همکاری‌های متقابل با سازمان تبلیغات اسلامی، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، سازمان‌های امدادی، هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد و مسئولان مجالس عزاداری برگزار شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا مشارکت و هم‌گرایی عزاداران با پلیس را نوعی وفاق اجتماعی دانست و بیان کرد: اصلی‌ترین مسئولیتی که پلیس در ایام پر فیض محرم در کنار وظایف همیشگی خود به آن می‌پردازد، تأمین نظم و امنیت مراسم عزاداری و برنامه‌های آنان برای پیشگیری از بروز بی‌نظمی و ناامنی است.

وی با بیان اینکه تمامی رده‌ها و یگان‌های پلیس پیشگیری نسبت به حساسیت و اهمیت این ایام توجیه شده اند، افزود: فرماندهان و تیم‌های بازرسی با سرکشی مداوم و دقیق به همه بخش‌های تحت امر خود، آمادگی نیرو‌ها را چند برابر کرده اند.

ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به شور و شوقی که در این روز‌ها در سراسر کشور فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: ماه محرم به عنوان بهترین و کامل‌ترین عامل در کنترل آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود بنابراین مردم و خصوصا جوانان باید نهایت بهره را از عبرت‌ها و درس‌های واقعه عاشورا بیاموزند و سرمشق زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان با بیان اینکه پلیس پیشگیری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت مجالس امام حسین (ع) و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن خواهد کرد، گفت: امیدواریم که این ایام موجب افزایش معنویت در جامعه و تزکیه نفس و پاکی قلب‌های همه هموطنان عزیزمان شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس پیشگیری مجالس عزاداری موازین بهداشتی مجالس عزاداری پلیس پیشگیری نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ صادق ضرونی سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی اعلام یک فقره سرقت از مزون لباس واقع در محله محمودیه تهران، مأموران پلیس به بررسی این موضوع پرداختند.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: با بررسی دوربین‌ها مشخص شد سرایدار ساختمان که از اتباع کشور همسایه بوده با همدستی دو نفر دیگر، نیمه شب اقدام به سرقت لباس‌ها کرده است.

سرهنگ ضرونی بیان کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد متهمان از طریق فضای مجازی اقدام به فروش لباس و اموال مسروقه کرده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: با به‌کارگیری شیوه‌های نوین پلیسی و در یک اقدام غافلگیر کننده سرایدار ساختمان دستگیر و پس از کشف اموال مسروقه در اتاق سرایداری دو نفر دیگر از همدستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند و کشف سایر جرایم احتمالی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان به ویژه مغازه داران توصیه کرد که فروشگاه‌ها و انبارهای خود را به تجهیزات امنیتی همچون دوربین‌های مداربسته و دزدگیر مجهز کنند.

کد خبر 6089985

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد