Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از پایگاه نشنال اینترست نوشت: چانگ با استناد به یک رابط محرمانه در چین به عنوان منبعش، گفت که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کارکرد جسمی و روانی خود را از دست داده است.

او عنوان کرد: ارزیابی من این است که او وارد کما شده اما هنوز حیاتش پایان نیافته است.

ظاهرا منشا این ارزیابی، خبری است با این محتوا که سرویس اطلاعاتی کره جنوبی عقیده دارد کیم جونگ اون بخشی از مسئولیتها و اختیاراتش را به کیم یو جونگ، خواهرش به سبب فشار کاری زیاد سپرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم یو جونگ را ممکن است به عنوان زنی در دهه ۲۰ زندگی‌اش که در فصل بهار برای مدتی مسئولیت امور کره جنوبی را در حکومت کره شمالی بر عهده گرفته و شروع به حمله به مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی کرده و تصمیم پیونگ یانگ برای نابود کردن دفتر ارتباطات مشترک دو کره در مرزشان را اعلام کرد به خاطر داشته باشید.

ممکن است همچنین به یاد داشته باشید که او سرپرست خندان هیات کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ سئول بود و در آن زمان در مراسمهای مربوط به این رقابتها کنار مون جائه این نشسته و با او دست داد.نام او اکنون به عنوان جانشین کیم جونگ اون در خاندان حاکم بر کره شمالی در صورت از دنیا رفتن برادرش مطرح است.

اما آیا رهبر کره شمالی در آستانه مرگ و از دست دادن کنترلش است؟ در گذشته این پرسشها به دفعات مطرح شده‌اند و در سالیان اخیر بارها تحلیلگران، مقامهای دولتی، کارشناسان دانشگاهی و صاحب نظران درباره جایگاه کیم گمانه زنی کرده‌اند. با این حال هر بار گمانه زنی درباره مرگ وی با ظاهر شدن مجدد او و عادی بودن وضعیتش دگرگون شده‌اند.

در سال جاری میلادی اما اظهارنظرهای کارشناسی درباره کیم پوچ از آب در آمدند. چند وقت پیش غیبت سه هفته‌ای او و عدم حضورش در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش گمانه زنی‌های مختلفی را به راه انداخت. نخست گمان برده شد که کیم دچار مرگ مغزی شده یا اینکه حالش بعد از یک جراحی قلبی عروقی ناموفق وخیم شده است و اینکه شرایطش آنقدر بد است که پزشکان چینی به کشور او رفته‌اند تا جانش را نجات دهند. با این حال محتمل‌ترین دلیل برای این غیبت کیم جونگ اون این بود که اطمینان حاصل شود او از هر کس دیگری که ممکن است مبتلا به کروناویروس باشد جدا باشد. با تمام شدن این شایعات برخی چهره‌ها شرمسار شدند. تائه یونگ هو، یک دیپلمات سابق کره شمالی که تبدیل به قانونگذار در کره جنوبی شد هم مجبور به عذرخواهی از بابت دامن زدن به اطلاعات غلط شد.

کد خبر 543015 برچسب‌ها کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کیم جونگ اون کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • انتقاد شدیدالحن از حکم اعدام توماج | کسانی عمدا حیثیت نظام را بر باد می‌دهند؟
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • واکنش یک چهره‌ی سیاسی به تاریخ‌سازی دختر دونده ایرانی
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند