Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:16:30 GMT

افتتاح چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در بخش مرکزی رشت

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۶۰۶۱

افتتاح چهار پروژه گردشگری و زیربنایی در بخش مرکزی رشت

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک واحد بومگردی ملکی با هزینه ۶۰ میلیارد ریال در تخسم و واحد پذیرایی با هزینه کرد ۳۵ میلیارد ریال در سقالکسار بخش مرکزی شهرستان رشت راه اندازی شد.

بهره برداری از اجرای آسفالت راه روستای گردشگری سقالکسار با هزینه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال و تقویت شبکه برق بخش مرکزی با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال هم طرح های دیگری است بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته دولت امسال ۱۷۵ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان در مناطق مختلف شهرستان رشت به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۱۲۱ پروژه با هزینه کرد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از پروژه های بخش دولتی و ۵۴ پروژه با اعتبار حدود یک هزار و ۲۴۶ میلیارد تومان مربوط به پروژه های بخش خصوصی است.

افتتاح طرح های هفته دولت موجب اشتغالزایی یک هزار و ۱۱ نفر به صورت موقت و یک هزار و ۳۵۷ نفر به صورت دائمی صاحب شغل می شود.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل می باشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت از مناطق مستعد برای جذب گردشگر به شمار می آید.  

برچسب‌ها رشت هفته دولت افتتاح طرح گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت هفته دولت افتتاح طرح گیلان رشت هفته دولت افتتاح طرح گیلان شهرستان رشت یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • افتتاح فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان