Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حافظ کل قرآن گفت: گاهی اوقات حضور یک مسئول در کلاس قرآن برای قرآن آموزان آنقدر تاثیرگذار و انگیزه بخش است که کمک مادی او نیست.

خبرگزاری شبستان گیلان_نوشین کریمی، مساجد مراكزى هستند كه مى‌‏توان از آنها به عنوان بهترين اماكن مقدس براى جذب مردم و عموماً جذب جوانان یاد کرد.

بهره ‏بردارى بهينه از مساجد براى‏ جذب جوانان ‏با هزينه بسيار جزئى، كاملا عملى ‏است، زيرا اولا مكــان و فضاى فعاليت‌هــاى ورزشــى، فرهنگــى، آموزشى و هنرى وجود دارد و از طرفی مساجد و اماکن مذهبی به‌عنوان محل استقرار و پایگاه عملیاتی قاریان و حافظان می توانند در تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به سمت تعالیم الهی و آشنایی با کلام خداوند موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مسجد که آمد و شد داشته باشی هستند جوانانی هستند که رنگ و بوی قرآنی می دهند و نفسشان ذکر کلام خداست...


«علیرضاسبحانی» یکی از جوانان شهر سنگر است که تلاوت قرآن را از هشت سالگی در مسجد جامع سنگر زیر نظر استاد حاج‌ «حسن اسماعیل پور» آغاز کرد و چهار سال بعد یعنی در ۱۲ سالگی به کلاس استاد حاج «فرهاد فلاح پور» برای حفظ قرآن رفت.

 



در ادامه با این حافظ کل قرآن که متولد ۱۳۷۹ است بیشتر آشنا می شویم؛

* مشوق های شما برای آغاز این راه و آشنایی با قرآن چه کسانی بودند؟
مشوق های اصلی بنده در این راه ابتدا پدر و مادر عزیزم و بعد اساتید گرانقدرم بوده و هستند.



*با توجه به اینکه حافظ کل قرآن هستید تا کنون چه عناوین و مقام های قرآنی را کسب کرده اید؟
به عناوینی که در مسابقات کسب کردم می توانم به کسب مقام اول طی ۲ سال متوالی در رشته های حفظ جزء ۳۰ و حفظ ۲/۵ جزء در مسابقات اوقاف و امور خیریه و همچنین مقام دوم کشور در حفظ جزء۳۰ در مسابقات بسیج و مقام چهارم کشور در رشته حفظ عمومی در مسابقات دانش آموزی اشاره کنم.



* توصیه شما برای اینکه یک جوان و نوجوان علاقمند قدم در راه قرآن و حفظ آن بگذارد چیست؟
توصیه من به جوانان این است که اگر می خواهند حافظ قرآن شوند در وهله اول، باید به یک‌ کلاس حفظ بروند و کار خود را نزد یک‌ استاد قرآن مجرب آغاز کنند تا راه و روش حفظ قرآن را به درستی بیاموزند و با یک برنامه ریزی دقیق حفظ خود را شروع کنند.



* به نظر شما شخصیت یک حافظ قرآن چگونه باید باشد تا جوانان را به قرآن جذب کند؟
یک حافظ قرآن باید آنچه را که از مفاهیم والای قرآن آموخته است در عمل خود آشکار کند و با اخلاق نیکو سبب جذب جوانان به قرآن شود، در واقع او باید الگویی مناسب برای جوانان در برابر الگوهای غلطی که آن ها را احاطه کرده باشد.


* آیا فقط به فکر حفظ و تلاوت کلام الله مجید هستید یا با معنای درونی آن نیز ارتباط برقرار می کنید؟
بنده سعی کردم با استفاده از ترجمه های روان و همچنین آشنایی که با زبان عربی دارم و همچنین راهنمایی های اساتید بزرگوارم، مفاهیم قرآن را بیاموزم و تا حد توان به آن عمل کنم و الحمدلله آثار و برکات آن را نیز در زندگی خود به وضوح دیده ام.



* انتظار شما به عنوان یک جوان حافظ قرآن از مسئولین و حمایت های آنان از جامعه قرآنی چیست؟
متاسفانه توجه مسئولین به مسائل قرآنی بسیار کم است، البته کارهایی هم صورت گرفته که کافی نیست، مسئولین باید هم به صورت مادی و هم معنوی از کلاس ها، محافل و مجالس قرآنی حمایت کنند و سبب انس بیشتر جامعه با کلام خدا شوند. گاهی اوقات آنقدر که حضور یک مسئول در کلاس قرآن برای قرآن آموزان تاثیرگذار و انگیزه بخش است، کمک مادی او نیست.



* با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برنامه های ماه محرم امسال حال و هوای غریبانه ای گرفته، در شهر و مساجد شما محرم چگونه آغاز شده است؟
با توجه به اینکه کشور ما درگیر ویروس منحوس کرونا است اما برنامه های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهر ما در حال برگزاری است و حال و هوای محرم شهر را فرا گرفته و از آن غافل نشده ایم.

به نظرم ما شیعیان باید بکوشیم که از واقعه عاشورا درس بگیریم و خود را با کوفیانی که نتواستند امام خود را یاری کنند مقایسه کنیم تا انشاءالله زمانی که حضرت قائم (عج) ظهور کردند و یاری خواستند، بی درنگ به یاری آن حضرت بشتابیم.

* و کلام آخر

 در انتها لازم می دانم که خداوند بزرگ را شاکر باشم که بنده را در این مسیر نورانی قرار داده و توفیق حفظ قرآنش را به من عطا کرد و همچنین از پدر و مادر عزیزم و اساتید بزرگوارم، استاد «فرهاد فلاح پور» و استاد «محمد فلاح پور» و استاد «حسن اسماعیل پور» و تمام کسانی که من را در این مسیر هدایت کردند و مشوق بنده بودند تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال برای آنها آرزوی توفیق هر چه بیشتر دارم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: حافظ کل قرآن توجه مسئولان استان گیلان مساجد حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۲۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد