Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان اصلاح روش‌های مبارزه با قاچاق را تنها راه جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور عنوان کرد و گفت: باید با ایجاد اشتغال برای مردم، فرصت بروز قاچاق را بگیریم.

حسین ایزدی، صبح امروز، (چهارم شهریورماه) در نشستی خبری، اظهار کرد: ما در امور اقتصاد کلان تصمیم گیر نیستیم و بر امورات جاری اقتصادی کشور نظارت می‌کنیم و نمی‌توانیم از به وجود آمدن گرانی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گران‌فروشی و گران‌فروشی متفاوت هستند و ما مسئول نظارت بر گران‌فروشی هستیم.

وی تصریح کرد: پرونده‌ای در خصوص شخص حقوقی در دست داریم ۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه توسط دیوان عدالت تائید شده ، جزای نقدی را از مدیر شخص حقوقی و خسارت را از شخص حقوقی می‌گیریم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که یکی از مأموریت‌های اصلی ماست، در استان هرمزگان نیاز به اصلاح روش برای مبارزه دارد، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند قاچاق نباید وارد کشور شود، به این دلیل که به تولید و اشتغال ما صدمه می‌زند. هیچ‌یک از نهادهای مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز در انجام وظایفشان کوتاهی نمی‌کنند، اما با این ظرفیت کار کردن و درصد کمی موفقیت نمره قبولی ندارد و علت آن کم‌کاری نبوده بلکه روش اشتباه مبارزه است.

ایزدی ادامه داد: امکانات و اطلاعات قاچاقچی‌ها خیلی بیشتر از ماست و مشتری‌های خاص خود را در مرکز کشور دارد و از هر راه و روشی برای رساندن کالای خود به مرکز انجام می‌دهد. ۶۰ درصد واردات و به‌تبع آن قاچاق کشور در استان‌های جنوبی ایران صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: باید نهادی تحت عنوان ستاد مبارزه با قاچاق در چهار استان جنوبی به‌صورت مشترک شکل بگیرد، چراکه متأسفانه هیچ قاچاقچی در مرزهای ما ناکام نمی‌ماند به این دلیل که می‌داند این هماهنگی بین این چهار استان وجود ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان عنوان کرد: ما نباید بگذاریم قاچاق وارد کشور شود، وقتی قاچاق وارد کشور می‌شود مبارزه به سمت مقابله با مردمی که دوستدار این نظام هستند، در گلوگاه‌ها می‌رود و قاچاقچی اصلی در امان می‌ماند. اگر خط مبارزه با قاچاق را قبل از مرزهای کشور در نظر بگیریم با خسارت بسیار کمتری مقابله صورت می‌گیرد.

ایزدی تصریح کرد: سوق‌المسلمین به معنی خرید از بازار مسلمین مباح است و اشکالی در آن وجود ندارد، ازاین‌رو مبارزه با مردمی که از بازار کشور خودمان که کشوری اسلامی است خرید می‌کنند جلوی قاچاق را نمی‌گیرد و جایز نیست.

وی ادامه داد: با شکل مبارزاتی که در کشور ما در حال ما انجام است، نتیجه این شده که سرمایه‌گذارها سرمایه خود را به جنوب می‌آورند و مشکل همین‌جاست که ته لنجی‌های ما نیز از طریق گمرک وارد نمی‌شود و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان اینکه اگر مرزنشینان سهمیه سوخت دارند چرا هرمزگان این سهم را ندارد؟ افزود: باید برای مردم اشتغال ایجاد کنیم تا قاچاق فرصت بروز پیدا نکند.

ایزدی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۱ پرونده در حوزه کالا و خدمات داشتیم، ۴ هزار و ۹۲۱ پرونده وارده، ۴ هزار و ۹۴۹ پرونده مختومه و ۱۹۳ پروند مانده در این حوزه داریم. همچنین در حوزه قاچاق کالا و ارز، ۱۸۸ پرونده داشتیم، ۳ هزار و ۴ پروند وارده، دو هزار و ۹۳۸ پرونده مختومه و ۲۵۴ پرونده مانده در این حوزه داشته‌ایم. در حوزه بهداشت دارو و درمان نیز هیچ پرونده‌ای نداشتیم، ۹۱ پرونده وارده و ۶۸ پرونده مختومه و ۲۳ پرونده مانده در این حوزه داریم.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای احکام کالا و خدمات ۹۷۱ پرونده داشتیم که ۴ هزار و ۳۸۸ پرونده وارده و ۳ هزار و ۹۱۲ پرونده مختومه و هزار و ۴۴۶ پرونده مانده داشته‌ایم. در حوزه اجرای احکام قاچاق کالا و ارز، هزار و ۶۹۲ پرونده، هزار و ۸۱۴ پرونده وارده، هزار و ۸۸۷ پرونده مختومه و هزار و ۶۱۹ پرونده مانده داشته‌ایم. در حوزه اجرای احکام بهداشت دارو و درمان ۲۶ پرونده، ۷۲ پرونده وارده و ۶۸ پرونده مختومه و ۳۰ پرونده مانده داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان خاطرنشان کرد: مبلغ محکومیت جزای نقدی وارده اجرای احکام کالا و خدمات ۶۹۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۲۲۶ ریال و مبلغ وصولی آن ۷۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۴۱۹ ریال بوده است، در حوزه محکومیت جزای نقدی وارده اجرای احکام قاچاق کالا و ارز ۸۰۸ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۴۷۶ ریال و وصولی آن وصولی ۲۰۱ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۹۷۸ ریال بوده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۶ نفر از متخلفین حوزه تعزیرات هرمزگان به مناسبت عید غدیر خم مورد عفو قرار گرفتند، سعی ما بر این است که افراد با جرائم سبک را به زندان نفرستیم. ما حدود ۲۰۰ نفر زندانی در حوزه تعزیرات داریم که با عفو ۱۶ نفر از آنان این تعداد به حدود ۱۸۰ نفر رسیده است.

وی افزود: کل پرونده‌های ارزی ما از ابتدای سال تاکنون ۳۴ پرونده ورودی باارزش تخلف ۱۰۹ میلیارد تومان، ۳۵ پرونده مختومه باارزش تخلف ارز ۳۹۳ میلیارد تومان و ۱۶ پرونده مانده، بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان قاچاق کالا و ارز پرونده مختومه مبارزه با قاچاق پرونده وارده پرونده مانده اجرای احکام داشته ایم هزار و ۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی محمدی گفت: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام اظهار کرد: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

محمدی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران در حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093724

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج