Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۵۷ بیمار مبتلا به مالاریا (ویواکس وفالسیپارم) امسال در سراوان شناسایی و درمان شدند.

دکتر سیدمحمد هاشمی شهری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در بحران کرونا از سایر خدمات پیشگیرانه سلامت غافل نیستیم، اظهارداشت: خدمات پیشگیرانه و سمپاشی مالاریا در سراوان یکی از عوامل پیشگیری از بروز بیماری در شهرستان و سطح استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع ۵۷ مورد مالاریا شناسایی شده در سراوان ۴۳ مورد آن وارده از پاکستان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: ترددهای مرزی مهمتری عامل خطر بروز و شیوع مالاریا در سراوان است که همکاران ما در پست‌های مراقبت مرزی و مراکز جامع سلامت در تلاشند تا از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از این بیماری خطرناک و عدم سرایت آن به سایر نقاط استان و کشور هر ساله در ۲ مرحله مناطق پر خطر سراوان سمپاشی می‌شود.

به گزارش ایرنا مالاریا مهمترین بیماری انگلی و یکی از مسائل مهم بهداشتی تعدادی از کشورها بویژه کشورهای گرمسیری دنیاست.بیماری مالاریا با نام‌های دیگری چون پالودیسم، تب و لرز، تب نوبه و تب متناوب نیز نامیده می‌شود.
این بیماری به صورت عفونت حاد در بیشتر موارد وخیم و گاهی طولانی و با ویژگی‌های تب متناوب و لرز، کم خونی و بزرگی طحال و گاه با ویژگی‌های ساده یا کشنده دیگر خودنمایی می‌کند.
اهمیت این بیماری به خاطر شیوع زیاد و مرگ و میر قابل توجه است.انگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می‌شود که این تیره شامل چندین گونه است.
کلمه مالاریا یک کلمه ایتالیایی و به معنای هوای بد (Mal-Aria) است و منظور از آن تعریف بیماری با ویژگی‌های تب متناوب است که ایتالیایی‌ها در گذشته وجود آن را ناشی از هوای بد و مناطق باتلاقی می دانستند. همواره با گرم شدن زمین، شیوع این بیماری افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه: asriran.com/0037YN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مالاریا سراوان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان

بارش شدید باران به شهر زابل سیستان و بلوچستان رسید.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد