Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: دولت در حمایت از بازار سرمایه اهتمام جدی دارد و طبق قراری که داده بودیم امروز صندوق دارا دوم عرضه شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بازار بورس گفت: بازار بورس هم می‌تواند یک مامن خوب  برای نگهداری پس‌اندازها و هم می‌تواند منبع خوبی برای تامین مالی بنگاه‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنگاه‌ها وقتی به اینجا مراجعه می‌کنند هم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ثابت و هم سرمایه در گردش تامین مالی کنند و برای این کار می‌توانند هم از طریق عرضه سهام این کار را صورت دهند و هم از طریق عرضه اوراق، صندوق پروژه و تشکیل شرکت‌های سهامی عام و پذیره نویسی.

 وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: ‌ما هم از نظر روش در بازار سرمایه تنوع داریم و هم اینکه یک محیطی درست می‌کند که کم کم منابعی که در جامعه وجود دارد به سمت سرمایه‌گذاری و تولید هدایت شود. بنابراین این پول تبدیل به سرمایه‌گذاری شده تبدیل به تولید می‌شود سپس عرضه افزایش پیدا می‌کند و از طریق آن عرضه می‌تواند صادرات صورت گیرد و جایگاه ایران در اقتصاد بین‌الملل افزایش پیدا کند و از این طریق عرضه کالاها در داخل افزایش می‌یابد. نسبت به تقاضا فزونی بگیرد و قیمت‌ها مناسب شود بنابراین آثار اقتصادی بسیاری دارد. 

دژپسند گفت:‌صیانت دولت از بازار سرمایه دارای معانی خاص خود است. یعنی این با معادل با تضمین گرفته نشود و شما هم سیاست‌های حمایتی دولت را می‌بینید و یک نمونه آن را امروز می‌بینید.

 وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: همانگونه که قبلا اعلام شده بود امروز پذیره نویسی صندوق دارای دوم شروع شده است و این پذیره نویسی به این معناست که هر فرد اگر 5 میلیون تومان بخرد از 20 درصد تخفیف  استفاده می‌کند. یعنی یک میلیون تومان از ثروت بهره‌مند می‌شود. به عبارتی توزیع ثروت صورت می‌گیرد.

دژپسند در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که دارای یکم خریداری کرده بودند به همان اندازه می‌توانند دارای دوم خریداری کنند؟ گفت: بله می‌توانند 5 میلیون تومان خریداری کنند اما سقف تخفیف 5 میلیون تومان است. کسانی که در دارای یکم دو میلیون تومان خریداری کرده بودند در صندوق دارای دوم تا سه میلیون تومان می‌توانند با تخفیف خریداری کنند و می‌توانند دو میلیون تومان بدهند و  تخفیف بخرند. پس بنابراین برای همه آحاد یک تخفیف خاص ایجاد شده و همه به تناسب کارت ملی خریداری کنند. بنابراین اهتمام دولت را در این قضیه ببینید.

وی افزود: ‌اگر دولت به دنبال درآمد خود بود نباید این روش را دنبال می‌کرد چون اکنون 20 درصد تخفیف لحاظ کرده است. اگر بلوک می‌فروختیم یعنی 15 درصد از سهام یکی از این پتروشیمی‌ها را به یک نفر می‌فروخت یک صندلی مدیریتی به آن می‌دادند اینگونه نه آن 20 درصد تخفیف را می‌داد و حتی می‌توانست اضافه بگیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دولت برای اینکه یک کار فراگیر و توزیع ثروت صورت بگیرد و به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم و اصلاح  نظام توزیع برود، این روش را انتخاب کردیم، گفت: بر اساس قراری که داشتیم دارا دوم امروز عرضه شد و نشان داد دولت اهتمام جدی برای تقویت بازار سرمایه دارد.

دژپسند افزود:‌کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتما باید حوصله به خرج بدهند و نباید بگذارند دیگران از کم حوصلگی آنها سوء ‌استفاده کنند.

انتهای پیام/

R1455/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد بیشتر بخوانید... ربیعی: عرضه «دارا دوم» موجب تحرک بورس می‌شود/نگاه دولت به تحولات در کاخ سفید نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ربیعی: عرضه «دارا دوم» موجب تحرک بورس می‌شود/نگاه دولت به تحولات در کاخ سفید نیست واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۲ روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ۳ خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران ۴ بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان/ سود سه هزار و پانصدی صندوق ۵ دوره‌های مشکوک سفارت هلند با عنوان آموزش زنان کارآفرین ایرانی ۶ وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی ۷ تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها ۸ فعال‌سازی مکانیسم ماشه برخلاف حقوق بین‌الملل است/گزینه‌های جدی مجلس برای سناریوهای احتمالی مهمترین اخبار سیاسی امیری: رئیس‌جمهور در حال بررسی گزینه‌های وزارت صمت است سنجش حقوقی امکان استفاده آمریکا از مکانیزم ماشه علیه ایران روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان/ سود سه هزار و پانصدی صندوق مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند عملیات مشترک روسیه ــ سوریه برای پاکسازی منطقه "الصحراء البیضاء" سند اعطای حجمی آب به استان‌ها ابلاغ شد/ اجرای ۱۰ طرح پایلوت سیستم‌های هوشمند آبیاری در کشور مخالفت دوباره چین با فعال‌کردن مکانیزم ماشه: درخواست آمریکا غیرقانونی و غیرمنطقی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد وزیر اقتصاد و دارایی خریداری کنند میلیون تومان بازار سرمایه دارا دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور در هیئت وزیران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی سازمان‌یافته، مؤثر و مستمر از ‎قهرمانان و ‎پیشکسوتان، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید. این اساسنامه که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، امروز برای اجرا ابلاغ شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ابلاغ شد
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟