Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال تلویزیونی "سلمان فارسی" این روزها در شاهرود فیلمبرداری می‌شود و در هفته‌های آتی گروه به شهرک نور خواهند رفت تا بخشی از بیزانس فیلمبرداری شود. قرار است علیرضا شجاع‌نوری برای اولین‌بار جلوی دوربین برود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال تلویزیونی "سلمان فارسی" در حالی از روز عید قربان بعد از توقف کرونایی جلوی دوربین رفت که بیزانس را به تصویر بکشد؛ سفرهای ترکیه و ارمنستان لغو شد و باید دید که داود میرباقری در روایت 40 قسمتی‌اش، احوالات این صحابه پیامبر را از کجا به کجا می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سریال "سلمان فارسی" با نمایش حجةالوداع و ماجرای غدیر در ارتحال پیامبر اسلام، جدیدترین اثر داود میرباقری به پایان می‌رسد.

این روزها در سرزمین مادری داود میرباقری (شاهرود) کار ادامه دارد و قرار است در هفته‌های آتی، احتمالاً با تمام شدن تصویربرداری صحنه‌های فعلی، گروه عازم شهرک نور شود. بعد از رونمایی از گریم نقش اسقف با بازی چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت که هنوز جلوی دوربین نرفته، گروه بعد از حضور در شهرک سینمایی نور، اولین‌بار علیرضا شجاع‌نوری بازیگر سریال "سلمان فارسی" را جلوی دوربین می‌آورد.

در هفته‌های قبل گزارشی از استقرار گروه‌های پزشکی و جدّیت در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اضافه شدن چنگیز جلیلوند به سریال منتشر شد اما سؤالی که بسیاری این روزها می‌پرسند آن است که علیرضا شجاع‌نوری چه زمانی به جمع گروه سریال "سلمان فارسی" اضافه خواهد شد؟ با پیگیری‌هایی که شده قرار است با پایان تصویربرداری صحنه‌های فعلی در شاهرود، گروه عازم شهرک سینمایی نور شوند و آنجا شجاع‌نوری برای اولین‌بار جلوی دوربین داود میرباقری حاضر شود.

"سلمان فارسی" زمستان سال گذشته در شهداد کرمان و قشم آغاز شد و به دلیل شیوع کرونا و لغو سفرهای ترکیه و ارمنستان، دوباره از سر گرفته شد. از بین لوکیشن‌های داخلی مانند شاهرود، شهرک‌های سینمایی غزالی و نور، نهایتاً لوکیشن اطراف شهرستان شاهرود به منظور فیلمبرداری سریال "سلمان فارسی" در سال 1399 انتخاب و مراحل پیش‌تولید ادامه پیدا کرد.

این سریال در سه دوره تاریخی ایران باستان، بیزانس و رم جلوی دوربین می‌رود؛ در دو بخش کودکی سلمان تا رحلت پیامبر(ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است. گفته می‌شود که ماجرای غدیرخم هم در سریال "سلمان فارسی" روایت خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که تمهیدات "میرباقری" برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در 40 قسمت پیش‌بینی شده چیست؟

حتی شاید در صورت لزوم، فصل دومی هم برای ساخت داستان‌های دیگر زندگی و احوالات "سلمان فارسی" درنظر گرفته شود.

مرقد مطهر سلمان فارسی صحابی ایرانی پیامبر اکرم(ص) و از یاران حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در 30کیلومتری جنوب‌شرقی شهر بغداد در شهر مدائن قرار دارد؛ کنار حرم سلمان فارسی مرقد طاهر فرزند امام محمدباقر(ع)، مرقد عبدالله‌بن جابر انصاری و مرقد حُذَیفة‌بن ایمان قرار دارند، سلمان فارسی(ع) در تاریخ 8 ماه صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

سریال "سلمان فارسی" به تهیه‌کنندگی حسین طاهری و به سفارش صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله بزرگ‌ترین آثار نمایشی تاریخ کشور محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود فیلمبرداری این سریال الف‌ویژه حدود 5 سال طول بکشد.

فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی می‌کند؛ همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

گزارش تسنیم از پشت صحنه سریال اربعینی تلویزیون| رقبای عشقی "نجلا" که یکی نقش شمر و دیگری حُرّ را دوست دارد/ "عبد" و "عطا" در آرزوی کربلا

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی بیشتر بخوانید... مهدی سلطانی اولین بازیگر سریال "افرا" شد "فصل مینا" سریال رمضانی می‌شود؟/ بازیگران "آهنج" را بشناسید شروع پخش اولین سریال محرمی از ۱۱ شهریور/ داستانی با محوریت "حرّ"+ عکس و تیزر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مهدی سلطانی اولین بازیگر سریال "افرا" شد "فصل مینا" سریال رمضانی می‌شود؟/ بازیگران "آهنج" را بشناسید شروع پخش اولین سریال محرمی از ۱۱ شهریور/ داستانی با محوریت "حرّ"+ عکس و تیزر واژه های کاربردی مرتبط بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم ۲ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۳ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۴ نگاهی به فیلم ایوا (Ava) | کالبدشکافی یک تروریست عاطفی! ۵ مداحی بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم ۹۹ ۶ شناسایی طول روز و تطبیق تاریخی قیام عاشورا/ محرم سال ۶۱ هجری برابر با مهرماه شمسی بود ۷ شهروز حبیبی: "سلیم مؤذن‌زاده" در تاریخ تکرار نمی‌شود/ ماجرای دانشجوی وهابی که با نماهنگ حضرت علی اصغر شیعه شد+ فیلم ۸ منوچهر طیاب درگذشت مهمترین اخبار فرهنگی «ناسور» نذر من به حضرت سیدالشهدا(ع) بود/ جسارت قهرمان‌سازی را نداریم گزارش تسنیم از پشت صحنه سریال اربعینی تلویزیون| رقبای عشقی "نجلا" که یکی نقش شمر و دیگری حُرّ را دوست دارد/ "عبد" و "عطا" در آرزوی کربلا شهروز حبیبی: "سلیم مؤذن‌زاده" در تاریخ تکرار نمی‌شود/ ماجرای دانشجوی وهابی که با نماهنگ حضرت علی اصغر شیعه شد+ فیلم موبد خورشیدیان: امام حسین(ع) الگوی زنده برای زرتشتیان است/ خدا با جریان اربعین، حسین را به جهانیان می‌شناساند مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند بالگردهای ایران در کجا «پشتیبانی و نوسازی» می‌شوند؟/ گزارش تسنیم از پنها- بخش اول ماجرای شهادت حضرت قاسم(ع) به‌روایت رهبر انقلاب + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون رسانه ملی سریال ایرانی داود میرباقری سلمان فارسی جلوی دوربین شجاع نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا باقری مجری صدا و سیما گفت: اعتیاد به هرویین ترور بیولوژیک نیست!

کد خبر 847627 برچسب‌ها تلویزیون مجری خبر ویژه بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • ببینید | اعتراف خنده‌دار مهران غفوریان در برنامه تلویزیون؛ حرکت جالب همسر آقای بازیگر علیه او
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • این سکانس خلیل و سلمان در سریال نون خ پربازدید شد | ویدئو
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • عکس | واکنش بازیگر نقش روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • عکس| واکنش بازیگر روناک به قسمت آخر سریال نون خ
  • مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال