Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ارسال بیش‌از ۱۳هزارجلد کتاب و محصولات فرهنگی به مراکز پرورش فکری کانون استان گیلان، حرکت تازه‌ای در مسیر غنی‌سازی کتاب‌خانه‌ها و پاسخ‌گویی هرچه بهتر به خواسته‌‌ی آینده‌سازان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، غنی‌سازی کتاب‌خانه‌های کانون گیلان به‌منظور غنی‌سازی مراکز فرهنگی هنری و در قالب اجرای طرح تمیم (تامین محتوای یکپارچه مراکز کانون) انجام‌ گرفت و طی آن برای اولین بار پس از یک دهه، کتاب‌های برگزیده ناشران فعال در حوزه کودک و نوجوان به‌کتاب‌خانه‌های کانون ارسال‌ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طی اجرای این طرح که به‌صورت فصلی ادامه دارد، مجموعه‌ای شامل کتاب‌های حوزه خردسال، کودک و ‌نوجوان و برگزیده کتاب‌های ناشران مختلف از سوی کارشناسان جایزه کتاب کودک و نوجوان کانون به عنوان منابع مطالعاتی مناسب انتخاب و در اختیار مراکز فرهنگی هنری ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون ‌قرار می‌گیرد.


نخستین گام در مسیر تجهیز مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان، هم‌زمان با هفته دولت برداشته‌ شد و طی آن 159 عنوان کتاب و نشریه‌های ارسالی کانون کشور و 21 عنوان کتاب خریداری‌شده کانون گیلان، به تعداد 13 هزار 500 جلد، در کتاب‌خانه‌های این مجموعه جای‌ گرفت.


این درحالی است که 49 عنوان این کتاب‌ها به کودکان و نوجوانان با نیاز‌های ویژه‌ اختصاص‌ داشت و به کتاب‌های بریل 2 مرکز فراگیر کانون پرورش فکری شهرستان‌‌های رشت و رودسر افزوده‌ شد.


اجرای نخستین مرحله طرح تمیم در کانون گیلان، رهاورد دیگری نیز برای کودکان و نوجوانان عضو این مجموعه‌ به‌دنبال‌ داشت و با ارسال 20 عنوان سی‌دی آوای کانون به مراکز فرهنگی هنری فراگیر و  35 سرگرمی سازنده به مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری استان گیلان همراه‌ شد.

 

گفتنی است، طرح جدید «تمیم» به منظور حمایت از تولید کتاب حوزه کودک و نوجوان و پاسخ به نیاز مخاطبان کتاب‌خانه‌های کانون پرورش فکری از بهار سال ۹۹ آغاز شده‌است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح تمیم اهدا کتاب کتاب خانه های کانون مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان پرورش فکری غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: ۴۳۴ اثر به اولین جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان ارسال و از ۹ اثر برگزیده و یک رسانه برتر تجلیل شد.

میلاد ابراهیمی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره فصلی رسانه‌های استان گیلان با هدف نقش آفرینی جامعه خبری در توسعه استان و معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای، افزایش رقابت مؤثر و سازنده در توسعه محتوایی مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها، ارزیابی مهارت‌ها و شناسایی برترین‌های رسانه‌ای گیلان با همکاری اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان افزود: این جشنواره در محورهای فرزند آوری، جوانی جمعیت و بحران سالمندی، مدیریت شهری و مشارکت شهروندان، «رشت» شهر خلاق خوراک، اقتصاد کشاورزی و صنایع تبدیلی، نشاط آفرینی اجتماعی و امیدافزایی، نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه مبادلات تجاری و اقتصاد دریا محور، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌شناسی چالش‌های صنعت و معدن و کودک و نوجوان در بخش‌های گزارش مکتوب و مقاله، یادداشت و عکس برگزار شد.

وی گفت: ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و داوران با در نظر گرفتن روزآمد بودن و جامع بودن اطلاعات ۹ اثر را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کردند که امروز از این ۹ فعال رسانه‌ای و همچنین یک رسانه برتر تقدیر ‌شد.

ابراهیمی تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به سبب ارسال آثار در بخش‌های مختلف و مشارکت پرشور در نخستین جشنواره فصلی رسانه‌های استان به عنوان رسانه برتر معرفی و از سردبیر این خبرگزاری تقدیر ‌شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان گفت: حمایت از برگزاری چنین جشنواره‌های رسانه‌ای زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند.

گفتنی است، پونه نیکوی، سردبیر خبرگزاری ایسنا در اولین جشنواره «فصلی رسانه‌های گیلان» به عنوان رسانه برتر معرفی و تجلیل شد. سید جواد میرحسینی و امیر صالح غنجی در بخش عکس به ترتیب مقام اول و سوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کردند. مهری شیرمحمدی در بخش گزارش مکتوب با عنوان «بوستان کسمایی امروز و باغ چای دیروز» مقام دوم جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان