Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:32:30 GMT

لاک‌پشت دریایی سبز در چابهار حفاظت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۶۵۲

لاک‌پشت دریایی سبز در چابهار حفاظت می‌شوند

اشرفعلی حسینی روز چهارشنبه در این‌باره اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته برای تامین آب مصرفی لوله‌هایی در عمق دریا ایجاد کرده که در هنگام مکش آب به سمت حوضچه‌ها لاک پشت‌های دریای وارد حوضچه‌های آب شده و زیست آن‌ها به خطر می افتاد.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست در پی عملیات غواصی اقدام به نجات لاک پشت‌ها از حوضچه‌ها کرده و بعد از پلاک کوبی در دریا رها ساختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار تصریح کرد: با پیگیری این اداره در جهت تغییر نحوه تامین آب اداره کل بنادر و دریانوردی، هم اکنون ازطریق حفر چاه در خشکی آب لازم تامین خواهد شد.

حسینی افزود: لاک‌پشت‌های رها سازی شده از نوع دریایی سبز هستند که طبق آخرین طبقه‌بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در لیست قرمز گونه‌های درحال انقراض قرار دارند.

وی ادامه داد: از بین رفتن تخم لاک‌پشت‌های دریایی سبز توسط گوشتخواران و بومیان محلی، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق‌ها از جمله عوامل تهدیدکننده این گونه جانوری است.

 به گزارش ایرنا،چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی جمهوری اسلامی ایران در ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار لاک پشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار لاک پشت سیستان و بلوچستان سازمان حفاظت محیط زیست چابهار لاک پشت لاک پشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان