Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم انلاین به نقل از دیجیاتو شرکت امنیتی Secure-D اواسط اسفند ماه سال ۹۷ حجم بسیار بالایی تراکنش مالی غیرعادی را از گوشی‌های Tecno W3 ساخت شرکت Transsion در کشورهای اتیوپی، کامرون، مصر، غنا و آفریقای جنوبی شناسایی و مسدود کرد. این شرکت در ادامه تراکنش‌های مالی غیرعادی را در ۱۴ کشور دیگر کشف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت امنیتی یاد شده تا به امروز در مجموع ۱۹.۲ میلیون تراکنش مالی مشکوک از بیش از ۲۰۰ هزار گوشی را ثبت کرده که هدف آنها ثبت نام پنهانی کاربران در سرویس‌های اشتراکی پولی بوده است. این شرکت به منظور بررسی بیشتر چندین گوشی Tecno W2 آکبند و دست دوم را بررسی کرد و به نتایج نگران کننده‌ای رسید.

بررسی‌ها نشان داد روی گوشی‌های Tecno W2 بدافزاری به نام Triada نصب شده است. این بدافزار در گوشی درب پشتی ایجاد کرده و بدافزارهای دیگر را دانلود می‌کند. Triada به دستور هکرها کدهای مخرب را در گوشی اجرا کرده و سپس برای جلوگیری از شناسایی در فایل‌های سیستمی پنهان می‌شود.

شرکت Secure-D پس متصل کردن یکی از گوشی‌های Tecno W2 به اینترنت متوجه دانلود تروجانی به نام xHelper شد. این تروجان جان سخت با ریبوت کردن، پاک کردن اپ و حتی فکتوری ریست نیز از بین نرفته و پاک کردن آن حتی برای کاربران حرفه‌ای نیز مشکل است. تروجان xHelper پس از محیا شدن شرایط مناسب از جمله متصل شدن گوشی به شبکه اپراتور، کاربر را به شکل پنهانی در سرویس‌های اشتراکی پولی ثبت نام می‌کند.

Transsion می‌گوید نصب بدافزار روی گوشی‌های این شرکت توسط فروشنده‌ای ناشناس در پروسه زنجیره تأمین انجام شده و از برطرف کردن Triada در مارس ۲۰۱۸ و xHelper در اواخر سال ۲۰۱۹ خبر داده است. با این حال شرکت Secure-D می‌گوید همچنان تا آوریل ۲۰۲۰ در حال مسدودسازی آنها بوده و احتمالاً برای مدتی غیرفعال شده بودند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: امنیت بدافزار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی