Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:31:50 GMT

الون ماسک از تراشه خوانش مغز رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۶۸۱

الون ماسک از تراشه خوانش مغز رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، الون ماسک از نسخه جدید تراشه خوانش مغز رونمایی کرد که امیدوار است در آینده به افرادی با اختلالات عصبی کمک کند.

این تراشه هم اکنون در یک خوک ایمپلنت شده است. مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس و تسلا این تراشه را در رویداد استارت آپ نورالینک به نمایش گذاشت. همچنین به نظر می رسد این شرکت تصمیم دارد نیروی انسانی جدید استخدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این مراسم ویدئویی ماسک نمونه اولیه دستگاه را نشان داد که به اندازه یک سکه بزرگ است و در آینده می توان آن را داخل جمجمه فرد ایمپلنت کرد. همچنین در این مراسم ماسک به ۳ خوک اشاره کرد که این تراشه در بدن یکی آنها ایمپلنت شده است.

او در این باره گفت: همانطور که می بینید این یک خوک کاملا سالم و خوشحال است. 

به گفته ماسک این ایمپلنت ها دوماه قبل در بدن خوک نصب شده است. همچنین مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس، این تراشه را یک فیت بیت(دستبند هوشمند رصد سلامتی) برای مغز نامید است که سیم های ریزی دارد.

پیش ازاین نورالینک اعلام کرده بودبه دنبال تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا برای پروژه مذکور است.طی این پروژه محققان یک ایمپلنت کوچک با بیش از ۳ هزار الکترود ساختند که به رشته هایی انعطاف پذیر به اندازه یک دهم موی انسان متصل است و می تواند حدود هزار عصب را رصد کند. 

همچنین الون ماسک در این مراسم تایید کرد هدف اصلی شرکت نورالینک  توسعه تراشه برای کمک به افرادی است که نخاع آنها به شدت آسیب دیده است. اتراشه مذکور در  حرف زدن، تایپ کردن و حرکت بااستفاده از امواج مغزی به آنها کمک می کند.

همچنین در این مراسم ماسک از برنامه نویسان، مهندسان و به خصوص افرادی با سابقه اختراع دستگاه ها خواست برای استخدام به این شرکت مراجعه کنند.

کد خبر 5010856 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: الون ماسک مغز ایمپلنت تراشه عصبی ویروس کرونا تحقیقات علمی هوش مصنوعی واکسن کرونا شبکه ملی اطلاعات محرم 99 فناوری فضایی شرکت دانش بنیان استارت آپ فناوری نانو اینترنت حاکمیت سایبری موبایل ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی