Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شمس با بیان‌اینکه عزاداری ماه محرم در مسجد سید الشهدا(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: روزانه ۵۰۰ غذای نذری در آشپزخانه مسجد پخت و توزیع می‌شود، ضمن اینکه ۱۲۰ بسته معیشتی نیز برای نیازمندان در حال ارسال است.

به گزارش خبرنگارگروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره نقش فعالی در جوامع داشته اند، به گونه ای که در زمان پیامبر(ص) این پایگاه عبادی سیاسی در بخش های اجتماعی، اقتصادی و رسیدگی به مشکلات مردم نقش مهمی ایفا می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم هستند مساجدی که همان کارکردهای صدر اسلام را دارند و نه تنها قطب فرهنگی اجتماعی یک محله بلکه در رفع محرومیت در مناطق دور افتاده فعال هستند و تلاش می کنند مروج سیره و روش ائمه اطهار(ع) باشند.

به مناسبت عاشورای حسینی سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان گفت وگویی با حجت الاسلام «امیر شمس»، امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) واقع در بزرگراه همت، شهرک امید پیرامون فعالیت های این مسجد ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر اینکه  عزاداری محرم مساجد وهیئات باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، رویکرد مسجد سیدالشهدا(ع) برای عزاداری در ماه محرم به چه شکلی است؟

 

مسجد سیدالشهدا(ع) از ابتدای ماه محرم مراسم عزاداری حسینی را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز مسجد به همت فعالین کانون خدام الحسین(ع) برگزار می کند، به گونه ای که شرکت کنندگان در مراسم عزاداری قبل از ورود به مراسم غربالگری می شوند و به کسانی که ماسک به همراه ندارند، ماسک واقلام بهداشتی اهدا می شود. هر شب میان عزاداران غذای نذری توزیع می شود و پخت غذای نذری نیز در مسجد با نظارت بازرسان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در آشپزخانه مسجد انجام می شود و روزانه 500 تا 600 غذای نذری طبخ و توزیع می شود.

 

 به دلیل شرایط بحران کرونا مسجد سیدالشهدا(ع) امسال پویش هایی را تحت عنوان «من حسینی ام»، «هرخانه یک حسینیه»،« ما ملت امام حسینم» طراحی و اجرا کرده است که شرکت کنندگان کودک و نوجوان باید نقاشی با موضوع  محرم تهیه و نیز خانواده ها از سیاهی منزلشان عکس تهیه و به نشانیsaydoshohada22@ ارسال کنند.

 

امسال به دلیل شرایط بحران کرونا بسیاری از مساجد به جای برپایی ایستگاه های صلواتی و طبخ و توزیع غذای نذری تصمیم به تهیه بسته های ارزاق و اقلام بهداشتی و توزیع در میان نیازمندان کردند، مسجد سیدالشهدا(ع) در این زمینه هم اقداماتی انجام داده است؟

 

 از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا تهیه و تولید ماسک در دستور کار گروه جهادی فعالین کانون خدام الحسین(ع) مسجد سیدالشهدا(ع) قرار گرفت. در ماه محرم نیز این رویکرد در مسجد استمرار دارد، به طوری که از ابتدای محرم فعالین مسجد اقدام به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی کرده اند و بیش از 18 هزارلیتر مواد ضدعفونی کننده  میان اهالی محله توزیع شده است.

 

 

 

 

علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی، توزیع بسته های معیشتی نیز مورد توجه قرار گرفت و 120 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

 

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از رویکردهای فعالین مسجد سیدالشهدا(ع) تهیه غذای گرم، آبمیوه و توزیع دربیمارستان هایی که بیماران کرونایی در آن بستری شده است،آمار و اطلاعات کمک های صورت گرفته در این زمینه چه میزان بوده است؟

 

از زمان شیوع ویروس کرونا با هماهنگی آستان قدس رضوی دفتر تهران اقدام به توزیع غذای حضرتی بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها کرده ایم به گونه ای که در هفته دو هزار غذای حضرتی میان بیماران توزیع شد.علاوه برآن، فعالین کانون خدام الحسین(ع) روزانه دوهزار بطری آبمیوه استریل شده و تازه با رعایت موارد بهداشتی برای بیماران کرونایی و کادر درمانی در بیمارستان‌های تهران توزیع کردند.

با توجه به اینکه معجون عسل و مغز خشکبار ارزش غذایی بالایی دارد، به همین جهت فعالان کانون برای قدردانی از زحمات کادر درمانی، معجون عسل تهیه و در چند نوبت در بیمارستان های تهران توزیع کرده اند. علاوه بر آن برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، عملیات پاکسازی و ضدعفونی در چندین مرحله در نقاط مختلف تهران از جمله منطقه ۲۲  توسط فعالین کانون، بسیج و مسجد انجام شد.

 

در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان مومن از سوی فعالان مسجد سیدالشهدا(ع) چه رویکردی مورد توجه قرار گرفت؟

 

پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک رسانی به نیازمندان مومن، مسجد سیدالشهدا(ع) ستادی در مسجد متشکل از فعالان کانون و بسیج مسجد برای جمع آوری اطلاعاتی از محرومان و کسانی که به دلیل بیماری کرونا کسب و کارشان را از دست دادند، تشکیل داد و پس از شناسایی نیازمندان، بسته های ارزاق به ارزش 400 هزار تومان میان نیازمندان و محرومین توزیع شد.

 

برنامه هایی که در طول سال در مسجد سیدالشهدا(ع) برگزار می شود در چه محورهایی بوده است؟ آیا پس از بحران کرونا مسجد از ظرفیت فضای مجازی در جذب مخاطب بهره برداری داشته است؟

 

برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، قرائت دعای توسل و ندبه، برگزاری برنامه های مذهبی در مناسبت ها و برپایی یادواره شهدا از جمله برنامه هایی است که در طول سال در مسجد برگزار می شود. البته در حال حاضر به دلیل شرایط بحران کرونا فعالیت ها و برنامه های مسجد به صورت مجازی برای مخاطبان برگزار می شود به گونه ای جشن های دهه ولایت و امامت ، طرح بزرگ «غدیر، عید آسمانی»، پویش مردمی «فقط به عشق علی(ع)»، آموزش های فرزند پروری، همسرداری و کاردستی های هنری، ارایه محتواهای مذهبی به مخاطبان، ارایه حدیث روز، سبک زندگی بزرگان بخشی از برنامه هایی است که از طریق کانال مسجد برای مخاطبان مسجد درنظر گرفته شده است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات مسجد سیدالشهدا ع مسجد تراز اسلامی عاشورای حسینی مسجد سیدالشهدا ع برگزار می شود فعالین کانون بحران کرونا گونه ای غذای نذری توزیع شد ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بااشاره به اینکه در سال۱۴۰۲  هزار و ۹۳۰ بسته غذایی میان خانواده‌های کم برخوردار در استان توزیع شد، گفت: ارزش بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال احمر، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز امسال در استان زنجان و در محلات کم برخوردار توزیع شده است.

وی افزود: خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم برخوردار و محلات در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: هلال احمر استان زنجان با استفاده از ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیاز‌های نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی