Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مردم ولایی و محب اهل بیت در جای جای لرستان امروز همزمان با سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و سیاهپوش غم این امام هستند.

لرستانی ها در این روز بزرگ شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی گرفتند و با پیروی از فرمایشات رهبری؛ علم عزای حسین (ع) را هم برافراشتند و بار دیگر نشان دادند  عزای حسین تعطیل شدنی نیست و می توان با قانونمندی آیین های عزای خاندان اهل بیت (ع) را به جای آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسوعا و عاشورای حسینی ۹۹ در لرستان همچون سال های گذشته با حضور شیفتگان و دلدادگان سالار شهیدان سپری می شود اما این بار عزاداری ها در فضای باز؛ با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

شهر و روستاهای لرستان بر اساس یک سنت دیرینه شاهد پرچم های سیاه عزای حسین (ع) بر سر در خانه ها و مغازه ها است و نذورات همیشگی؛ جای خود را به نذر ماسک؛ اقلام بهداشتی و مواد غذایی خام داده است.

هیات های مذهبی لرستان همچنان مقید به رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و توزیع ماسک در بین عزاداران به صورت متداول ادامه دارد و قرار است نماز ظهر عاشورا در مناطقی که از نظر ستاد مدیریت کرونا شرایط پایدارتری دارند برگزار شود.

حسینیه های سیار محلات و طرح هر خانه یک حسینیه به خوبی در لرستان رونق دارد و پرچم عزای پسر فاطمه (س) با وجود شیوع ویروس کرونا در جای جای این استان ولایی با رعایت قانون مقابله با کرونا علم شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم لرستان ویروس کرونا ماه محرم لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 ابوطالب شفقت افزود:تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.
شفقت افزود:امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.
دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر