Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:37:44 GMT

وقایع روز دهم محرم| روز حماسه، شور و عشق

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۸۵۸۸

وقایع روز دهم محرم| روز حماسه، شور و عشق

روز دهم محرم که با عنوان عاشورا شناخته شده، روز معرفت، محبت، حماسه و سوگ است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز دهم محرم، روز معرفت، حماسه و سوگ، روز محاصره و عطش و شمشیر، شوق و عشق است که از افق کربلا دمید. مسافران تهجد و شب‌زنده‌داری، آزادگان و وارستگان از هر چه بند و اسارت و تردید، آماده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نه در چشم‌ها نشانی از خستگی بود و نه در چهره‌ها نشان تشویش و پریشانی و شکستگی. عطر نفس‌های عاشقان بوی نیایش شبانه داشت و قلبشان روشنایی ذکر و محبت و ایمان. وقتی فجر فواره زد، صدای دل‌نشین اذان علی‌اکبر علیه‌السلام چهارسوی دشت بی‌تاب را فراگرفت تا زیباترین نماز صبح عالم برپا شود. بنا به روایت‌های مستند، چهار‌ هزار فرشته با پرچم سپید به یاری آمده بودند و امام حسین علیه‌السلام حضورشان در کربلا را به پس از شهادت خود و یاران خبر داده بودند. به سرانگشت یارانی را به هم نشان می‌دادند که تاریخ، پاک‌تر و پاک‌بازتر از آنان ندیده بود.

در مقابل هم هر چه تاریکی و تباهی، خود را برای جنایت و قساوت آماده می‌کردند. در یک‌سو حق مطلق و در سوی دیگر، باطل محض قرار گرفت. همه خوبی و همه پلیدی مقابل هم ایستادند.

عاشورا بود. همه‌چیز بود. خدا بود و انسان و شیطان. ایمان بود و عصیان. عشق بود و نفرت و دیگر بار فلسفه وجود و آفرینش، نه در هیأت کلمات در قامت انسان‌ها مرور می‌شد.

 

بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک| فرزندان و نوادگان حضرت ام‌البنین(س) که در کربلا حضور داشتند و سرنوشت آن‌ها

 تدبیرهای مبارزاتی امام حسین(ع) در روز عاشورا/ چرا حضرت اباعبدالله(ع) یاران خود را تک‌به‌تک به میدان می‌فرستادند؟

 

وقت سحر لحظه‌ای امام حسین علیه‌السلام بر زمین نشستند. در حالتی شبیه خواب قرار گرفتند. وقتی برخاستند، فرمودند: «در خواب دیدم که سگانی بر من هجوم آوردند و در میان آنان سگی پیس (دو رنگ) بود که به من نزدیک‌تر می‌شد و گمانم آن است که قاتل من ابرس (پیس) خواهد بود. در همان حال رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را دیدم که می‌فرمودند: فرزندم، تو شهید آل محمدی که فرشتگان آسمان و ساکنان عرش اعلی چشم به راه تو هستند. امشب، روزه‌ات را نزد ما خواهی گشود. بشتاب و درنگ مکن! اینک فرشته‌ای از آسمان مأمور است که خون تو را در شیشه‌ای سبزرنگ گردآورد. این است که رؤیای من، هنگامه رفتن فرارسیده است و در آن هیچ تردیدی نیست.»

عاشورای سال 61 هجری هرچند روز شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران آن حضرت بود، اما بر حق بودن آن حضرت نشان از پیروزی جاودانه است و خون پاکی که بر زمین ریخته شد، شاهراهی شد که انسان‌های حق‌طلب در طول تاریخ، صراط مستقیم را از بیراهه‌ها تشخیص بدهند.

 

منابع:

نفس المهمومالارشاد؛ شیخ مفیدمقتل الامام الحسین علیه‌السلام؛ خوارزمیمقتل الامام الحسین علیه‌السلام؛ بحرالعلومآینه در کربلاست؛ محمدرضا سنگری

انتهای پیام/

R1522/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط عاشورا کربلا امام حسین (ع) موکب تسنیم بیشتر بخوانید... وقایع روز نهم محرم| از رد کردن امان‌نامه از سوی حضرت عباس(ع) تا تعویق جنگ تا صبح عاشورا وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) وقایع روز هفتم محرم| شروع قطع آب بر حضرت سیدالشهدا(ع) و کاروان آن حضرت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وقایع روز نهم محرم| از رد کردن امان‌نامه از سوی حضرت عباس(ع) تا تعویق جنگ تا صبح عاشورا وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) وقایع روز هفتم محرم| شروع قطع آب بر حضرت سیدالشهدا(ع) و کاروان آن حضرت واژه های کاربردی مرتبط عاشورا کربلا امام حسین (ع) موکب تسنیم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ آیا کار کردن در روز عاشورا اشکالی دارد؟/ پاسخ از رهبر انقلاب ۲ رجعت امام حسین با اصحاب در عصر ظهور و سپهسالاریِ حضرت عباس ۳ روضه‌خوانی "محمود کریمی" در منزل "شهید سلیمانی " ۴ اعمال شب و روز عاشورا ۵ جدیدترین استفتاء رهبر انقلاب دربارۀ پوشیدن لباس مشکی ۶ مرتضی طاهری: مداح نباید نسبت به مسائل روز جهان اسلام بی‌تفاوت باشد/ کویتی‌پور را مداح نمی‌دانم ۷ با کاروان حسینی تا اربعین| بشارت سیدالشهداء(ع) به ظهور امام زمان(عج) در شب عاشورا ۸ وقتی "حاج قاسم" روضه می‌خواند/ روایت "شهید سلیمانی" از رؤیای صادقانه شهیدی و ملاقاتش با امام حسین(ع) مهمترین اخبار فرهنگی تدبیرهای مبارزاتی امام حسین(ع) در روز عاشورا/ چرا حضرت اباعبدالله(ع) یاران خود را تک‌به‌تک به میدان می‌فرستادند؟ تصمیم به‌موقع و به‌هنگام، درس بزرگ عاشوراست/ نوری که خاموش شدنی نیست مهمترین اخبار تسنیم تلاش آمریکا برای دزدی ۱.۷ میلیارد دلار دارایی ایران در اروپا/ بانک مرکزی: پیگیری‌ حقوقی لازم برای آزادسازی وجوه در دست اقدام است حرم رضوی سیاهپوش عاشورای حسینی/ زائران پروتکل‌ها را با جدیت رعایت می‌کنند نصرالله: میلیون‌ها دلار برای حملات رسانه‌ای علیه حزب‌الله هزینه می‌شود/ افتخار می‌کنیم پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم بازخوانی اسرارآمیزترین پرونده جهان اسلام؛ چهل و دومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر تدبیرهای مبارزاتی امام حسین(ع) در روز عاشورا/ چرا حضرت اباعبدالله(ع) یاران خود را تک‌به‌تک به میدان می‌فرستادند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا کربلا امام حسین ع موکب تسنیم عاشورا کربلا امام حسین ع موکب تسنیم حسین علیه السلام روز عاشورا حضرت عباس ع امام حسین ع وقایع روز آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی در قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل(ره) امروز از مسجد نو واقع در خیابان آستانه به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از اقامه نماز میّت توسط آیت الله سبحانی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

این مراسم با حضور بیت حضرت امام (ره)، استاندار قم، مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران برگزار شد.

مراسم ختم همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، مرحومه معصومه حائری عروس امام خمینی(ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه 1403 پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است