Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و ضرورت استفاده از بستر شبکه شاد، برای سال تحصیلی جدید یکهزار و ۲۳۰ مدرسه استان به اینترنت رایگان متصل شده است.

او افزود: از اوخر سال ۹۸ با آغاز شیوع ویروس کرونا، ظرفیت پهنای باند استان از ۴۰ گیگابایت به ۱۱۱ گیگابایت ارتقا داده شد که این موضوع آموزش الکترونیک در بستر فضای مجازی را برای دانش‌آموزان استان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

وجود ۷۴۷ هزار مشترک فعال اینترنت

بلالی اضافه کرد: در همین راستا مدارس استان می‌توانند به مدت دو سال با سرعت دو تا ۱۶ مگابایت و با ترافیک ۳۰ گیگا بایت در ماه از اینترنت رایگان استفاده کنند.

او با بیان اینکه استفاده از سامانه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان است ادامه داد: علاوه بر آن برای معلمان ظرفیت ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان در ماه نیز اختصاص داده شده است.

بلالی از اتصال ۳۲۰ روستای این استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: در گام بعدی تعداد بیشتری از روستا‌های استان را به اینترنت پرسرعت متصل می‌کنیم تا دانش‌آموزان مناطق محروم نیز از بستر شبکه شاد بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه از ۸۰۳ روستای دارای سکنه استان ۷۱۶ روستا معادل ۸۹ درصد دارای ارتباط مخابراتی هستند افزود: همچنین از این تعداد ۶۷۸ روستا دارای تلفن خانگی است و۳۸۳ روستا به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارد.

بلالی در خصوص پوشش اپراتور‌های فعال در استان نیز گفت: همراه اول با ۱۰۵.۸۶ درصد، ایرانسل با ۸۴.۶۶ درصد و رایتل با ۳.۷۹ درصد به ترتیب بیشترین پوشش جمعیت را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

او ادامه داد: کاربران فعال اینترنت ثابت که از بستر ADSL استفاده می‌کنند، ۸۲ هزار و ۳۵۱ و کاربران فعال بستر اینترنت همراه ۸۱۲ هزار و ۲۱۸ نفر است که در مجموع ۸۹۴ هزار و ۵۶۹ نفر در چهارمحال و بختیاری به اینترنت متصل هستند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات ویروس کرونا آموزش الکترونیک اینترنت رایگان اینترنت رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری

دریافت 36 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه کار امروز یک شنبه در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

کد خبر 6097653

دیگر خبرها

  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!