Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:54:10 GMT

احداث پلاژ شنا آرزوی دیرینه بانوان گناوه

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۰۳۷

احداث پلاژ شنا آرزوی دیرینه بانوان گناوه

به گزارش ایرنا، ساحل ماسه‌ای زیبای این شهر بدلیل دارابودن ویژگی‌های مناسب در مقایسه با دیگر سواحل به یک نقطه گردشگرپذیر در استان بوشهر و جنوب کشور تبدیل شده‌است که علاوه بر مردم منطقه، مسافران و گردشگران زیادی این مکان را برای تفرجگاه خود از جمله شنا انتخاب می‌کنند.

ساحل و دریا نعمت و موهبتی خدادای است که علاوه بر مزایای اقتصادی برای ساحل نشینان، محیطی برای تفریح سالم از جمله پیاده روی، ورزش ساحلی و شنا کردن است و  همه اقشار از آن باید به بهترین نحو ممکن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناکردن نوعی فعالیت جسمی است که برای همه افراد در هر سنی و جنسیتی بویژه در آب شور دریا فواید متعددی از جمله درمان بیماری بوستی و عضلانی بنا به توصیه پزشکان دارد.

بهره بردن از ساحل گناوه برای بانوانی که آب درمانی برای آنان خیلی ضروری و مهم است بخوبی امکان پذیر نیست، به گونه‌ای که با اضطراب و دلهره  باید یک نقطه‌ای خلوت را انتخاب کنند و  یا به نقطه‌ای بروند که از لحاظ مسایل شرعی در دید نامحرم قرار نگیرند.

عمده بانوان این شهرستان برخلاف مردان استفاده از  ساحل برای آنان تنها در حد گذر و قدم زدن است و امکان اینکه بتوانند از این ظرفیت بویژه برای  شنا کردن و یا بازی‌های ورزشی ساحلی  و آب درمانی بدون دغدغه استفاده کنند با مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستند.

توجه و اهتمام رعایت مسایل شرعی و دینی و وجود مردان در تمامی نقاط  ساحل از عمده دلایل و مشکلات گریبانگیر بانوان برای شنا کردن در دریای این بندر است.

اگر چه بعضی از بانوان برای شناکردن بناچار با خانواده خود نقطه‌ای از ساحل را که خلوت باشد انتخاب می‌کنند اما آنان بدلیل نبود امکان استفاده از لباس‌های مخصوص و آشنانبودن با فن شنا  هر لحظه ممکن است دچار مشکل و حتی غرق شوند.

وجود برخی مردان با پوشش نامناسب و بی حجاب در هنگام ورود به دریا مشکلی بر مشکلات بانوان برای تفریح سالم در ساحل و شنا کردن در دریا در فصل تابستان افزوده است و این روند علاوه بر گله‌مندی شدید آنان باعث شده تا دیگر پا به ساحل نگذارند.

درحالی که مسئولان استانی و شهرستانی همواره بر نیاز احداث پلاژ برای بانوان تاکید داشته‌اند، این قشر انتظار دارند وعده آنان هر چه زودتر محقق شود.                                                                                    

اگرچه  مسئولان مرتبط شهرستان، پیگیری‌های فراوانی برای احداث پلاژ در ساحل این بندر انجام دادند اما برای عملیاتی شدن آن یکسری مشکلات و تنگناهایی از جمله نبود مکان مناسب با رعایت مسایل شرعی وجود داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه در ارتباط با آخرین روند مراحل احداث پلاژ بانوان گفت:  تمامی اعضا بویژه بانوان عضو شورا، احداث پلاژ بانوان را دغدغه خود دانسته‌اند و در محقق شدن آن بجد تلاش می‌کنند.

فاطمه اسماعیلی افزود: باوجود آماده شدن طرح جامع  و کامل پلاژ بانوان برای اجرا و جانمایی چندین نقطه از نوار ساحلی شهر، بنا به دلایلی تائید نشده و  امکان عملیاتی شدن آن  میسر نیست.

مسئول بهداشت محیط، بانوان و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر گناوه بیان کرد: پلاژ بانوان باید در نقطه‌ای از ساحل این بندر ایجاد شود که اشرافی بر آن توسط عموم از جمله مردان وجود نداشته باشد، مسایل شرعی  مورد توجه قرار گیرد و نکات ایمنی در قبال حوادث رعایت شود.

وی گفت: برای برآوردن شدن خواسته دیرینه بانوان، طرحی  برای لحاظ در بخشی از  مجموعه دهکده گردشگری ساحلی این شهر پیشنهاد شده‌است.

اسماعیلی  بیان کرد: در این طرح پیشنهاد شده یک سازه کشتی به گل نشسته در این مجموعه برای ورود بانوان به دریا طراحی و ایجاد شود که امیدوارم مورد تائید قرار گیرد و محقق شود.

یادداشت: مسئول ایرنا دفتر گناوه

برچسب‌ها دریا گناوه بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریا گناوه بانوان دریا گناوه بانوان پلاژ بانوان احداث پلاژ مسایل شرعی شنا کردن نقطه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم

طرفداری| چند ملی‌پوش فوتبال در پیامی برای تیم ملی فوتسال ایران در فینال جام ملت‌های آسیا آرزوی موفقیت کردند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با انتشار ویدئویی از تیم ملی فوتسال ایران حمایت و برای این تیم آرزوی قهرمانی کردند. علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی و رامین رضاییان ملی‌پوشانی هستند که در این فیلم برای شاگردان وحید شمسایی آرزوی موفقیت دارند.

تیم ملی فوتسال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری در ضربات پنالتی مقابل ازبکستان موفق شد به فینال این رقابت‌ها صعود کند. ملی‌پوشان ایران باید فردا از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم ملی تایلند، میزبان این رقابت‌ها قرار بگیرند. شاگردان وحید شمسایی با صعود به مرحله نیمه‌نهایی موفق شدند جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را نیز کسب کنند.

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • حمایت ملی‌پوشان فوتبال از تیم ملی فوتسال + فیلم
  • حال خوب| برآورده شدن آرزوی دختر کارآفرین
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست