Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها ـ تنها سه ماه به اتمام وعده ۲۴ ماهه نصب نیوجرسی در آزادراه زنجان - قزوین مانده است ولی متاسفانه این وعده هم در کنار دیگر وعده‌های رنگین مسئولان زنجانی بی‌ثمر مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، با ورود هرخودرو به ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌‌ای طبیعی است که میزان تردد نیز افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادراه‌ها به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد همواره مورد توجه اغلب رانندگان قرار می‌گیرند و از این رو این مسیر‌ها همواره تجربه عبور و مرور و ترافیک سنگین را دارند و بر همین اساس باید از پارامترهای فنی و استاندارد لازم برخوردار باشند تا شیرینی رسیدن را در کام رانندگان تلخ نکنند. اما متاسفانه در اغلب اوقات آزاد‌راه‌های کشور از حداقل امکانات بی‌بهره بوده و همین عدم استاندارد‌سازی گاها حوادث تلخی را برای هموطنانمان رقم می‌زند.

با این حال، استان زنجان نیز از جمله استان‌هایی است که به لحاظ تردد خودرو‌های سبک و سنگین رتبه ویژه‌ای را در منطقه شمال غرب کشور دارد و به لحاظ مکان جغرافیایی این استان و اتصال مرکز کشور به شمالغرب همواره آزاد‌راه‌های زنجان در عبور و مرور وسایل نقلیه حائز اهمیت است.

آزادراه زنجان - قزوین یکی از آزاد‌راه‌های مطرح کشور است و متاسفانه با اینکه این مسیر جزو مسیرهای پرتدد کشور است و علاوه بر تردد خودردهای داخلی، تریلرها و اتوبوس‌های کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان و ترکیه از این مسیر تردد می‌کنند ولی این مسیر در طول سالیان گذشته همیشه دارای کاستی‌های بسیاری بوده است و با معیارهای استاندارد جهانی زمین تا آسمان فرق دارد. وضعیت بد آسفالت، نبود روشنایی استاندارد و عدم وجود علائم آگاه‌کننده مواردی هستند که همواره مورد اعتراض مردم به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات مذکور توسط مسئولان قرار می‌گیرد. 

عدم حضور دولتمردان در زنجان برای افتتاح 994 پروژه به مناسبت هفته دولت / کم‌کاری دولت یا استاندار؟‌رکود در 13هزار پروژه با پیشرفت بالای 60درصدنشست بررسی 5 پروژه بزرگ شهری با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم در رشت برگزار شدعملیات اجرایی پروژه انتقال آب سد "چم‌شیر" به استان بوشهر باید تسریع شود

یکی دیگر از مواردی که چند سالی است که جزء مطالبات مردمی شده است نصب "نیوجرسی" به جای گاردریل هست که می‌تواند مهم‌ترین تاثیر را در کاهش تصادفات در این آزاد‌راه داشته باشد.

در این راستا آذر ماه 97 مسئولان اداره‌کل راهداری استان وعده دادند که با تخصیص اعتبار 48 میلیارد تومانی نصب نیوجرسی در 105 کیلومتر از آزاد‌راه‌های زنجان به قزوین در مدت 24 ماهه به طور کامل اجرا می‌شود ولی پس از گذشت 21 ماه هنوز این وعده به طور کامل اجرایی نشده است و این پروژه تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مشخص نیست با اوضاع اقتصادی حاکم بر کشور این پروژه چه زمان به ایستگاه آخر برسد و مطالبه به حق مردم چه زمانی برآورده شود؟

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تعویض گاردریل‌های آزادراه زنجان - قزوین به اعتبار بسیار سنگینی نیاز دارد و متاسفانه این اعتبار به صورت قطره چکانی به پروژه تزریق می‌شود و همین عامل سبب می‌شود تا این پروژه نتواند در حد مطلوب پیشرفت داشته باشد. در حال حاضر 56 کیلومتر از تعویض انجام گرفته و بالغ بر 34 میلیارد تومان هزینه برای این امر صرف شده است.

وی اذعان داشت: متاسفانه تا پایان سال جاری امکان کامل انجام پروژه نیوجرسی به دلیل اعتبارات محدود وجود ندارد. 

با تمام تمام این تفاسیر، مسئولان استان گویی دل‌شان به ماشین‌های لوکس و ‌استاندارد خود گرم است و به دلیل عدم تجربه شرایط از نزدیک، رسیدگی به کاستی‌های شدیدی که در آزادراه‌های زنجان موج می‌زند برایشان کاملا بی‌مفهوم شده است و رسیدگی به این امور را نادیده می‌گیرند چرا که اگر قرار بر رسیدگی بر مشکلات آزاد‌راه‌ها بود باید بسیاری از مسائل تا حال حاضر حل می‌شد.

از سویی دیگر مدیر کل راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از پیشرفت 50 درصدی پروژه‌ای ابراز رضایت می‌کند که طبق وعده خود در آذر ماه 97، قرار بر تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه ظرف مدت دو سال بوده است اما با این که زمان وعده داده شده رو به اتمام است و قریب به 70 درصد اعتبار تخصیص یافته به طرح در همان سال تا به امروز صرف شده است، پروژه 50 درصد تا به اتمام فاصله دارد و با این روند تخصیص اعتبار به استان نیز هنوز مشخص نیست این پروژه چه زمان به ایستگاه آخر برسد.

اما تنها راه چاره‌ای که وجود دارد این است که باید فقط نشست و به وعده‌هایی دل بست که هیچ موقع رنگ واقعیت به خود نخواهند دید. امید است این استان هم بتواند توسط مسئولان کارآمد در آینده‌ای نزدیک در جذب اعتبارات موفق عمل کند و مردم نیز روند بهبودی و تسریع در پیشرفت پروژه‌هایی که چندین سال از عمر بی‌ثمر آن‌ها می‌گذرد را نظاره‌گر باشند.

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7 بیشتر بخوانید... عدم حضور دولتمردان در زنجان برای افتتاح ۹۹۴ پروژه به مناسبت هفته دولت / کم‌کاری دولت یا استاندار؟‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عدم حضور دولتمردان در زنجان برای افتتاح ۹۹۴ پروژه به مناسبت هفته دولت / کم‌کاری دولت یا استاندار؟‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رئیس ‌مجلس با پرواز عادی وارد فرودگاه آبادان شد + فیلم ۲ کردستان| تصادف خونین در جاده پالنگان به کامیاران ۴ کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت+علت سانحه ۳ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۴ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۵ خوزستان| عزاداری دهه دوم محرم با مداحی حاج‌صادق آهنگران در دزفول به روایت تصاویر ۶ خوزستان| اجتماع "علمداران حسینی" در دهه دوم محرم به روایت تصاویر ۷ سمنان| دلواپسی‌هایی که تمامی ندارد؛ کرونا و دغدغه والدین در آستانه سال تحصیلی جدید ۸ فرمانده انتظامی استان زنجان: هیئات مذهبی تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصر به فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ واکنش صریح رئیس مجلس به نامگذاری پلی در خرمشهر با نام برادر شهیدش + فیلم ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌ / حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن مهمترین اخبار تسنیم رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصر به فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ ذوالفقاری: بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی از ابتدای کرونا مربوط به برنامه‌های مذهبی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزاد راه استان زنجان آزاد راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، طی روزهای اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پور سینا بوده و آنجا حصارهایی نصب شده است. این موضوع در فضای مجازی و حقیقی با واکنش‌های مختلفی به دلیل احتمال قطع درختان این بوستان قدیمی مواجه شد که البته شهرداری تهران تا این لحظه موضع و اطلاع رسانی درباره این ماجرا نداشته است.

خبرنگار مهر درباره این مساله به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفت. برخی از مدیران مربوطه تمایلی به انجام مصاحبه در این زمینه نداشته یا اظهار بی اطلاعی کردند.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ هم در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم به مهر گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست.

علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و مردم

برخی مسؤولین شهرداری تهران که نامی از آنها منتشر نشده به برخی از رسانه‌ها گفته‌اند علت فنس کشی حریم سازی بر اساس نیاز پارک و بنا به درخواست مردم بعد از برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های متنوع ماه‌های قبل صورت گرفته و برای پروژه ایجاد فضای عمومی و آبنما برای زیباسازی بوستان لاله است و قرار نیست حتی یک درخت هم در آنجا قطع شود. همچنان که برای کل پارک لاله پروژه بزرگ روشنایی برای بهره برداری بیشتر مردم در نظر گرفته شده است تا این پارک با ظرفیت بالاتری در خدمت مردم باشد.

اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود

امروز هم ماجرای حصارکشی در بوستان لاله تهران در صحن شورای شهر مطرح شد و مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله اظهارداشت: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد. در پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده با وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • امدادرسانی هلال احمر قزوین به ۴۰ حادثه دیده در آزادراه‌های قزوین
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه تهران - کرج
  • (ویدیو) ترافیک فوق سنگین آزادراه رشت-قزوین نرسیده به رودبار