Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، منابع فلسطینی آگاه از لغو نشست سران گروه‌های فلسطینی که قرار بود روز پنج‌شنبه آینده در بیروت، پایتخت لبنان، با حضور رهبران حماس و جهاد اسلامی و با هدف گفتگو درباره چارچوب رهبری یکپارچه برگزار شود، خبر دادند.

منبعی در جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: طرف‌های ویژه لبنانی به گروه‌های فلسطینی از طریق سفارت فلسطین در بیروت اعلام کردند که این کشور نمی‌تواند میزبان نشست سران گروه‌های فلسطینی باشد که قرار بود روز پنج‌شنبه آینده و همزمان با ارتباط مستقیم با رام الله از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع فلسطینی افزودند: سفارت به سران گروه‌های فلسطینی اطلاع داد که به دلایل ویژه‌ای این نشست لغو شده است.

برخی منابع گزارش داده‌اند که لبنان به دلیل مشغولیت فعلی و اوضاع داخلی ناشی از انفجار بندر بیروت و نیز تلاش‌های کنونی برای تشکیل دولت جدید میزبانی این نشست را لغو کرده است.

قرار بود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی برای حضور در این نشست فردا (چهارشنبه) به بیروت سفر کنند تا با مشارکت نمایندگان دائمی گروه‌های فلسطینی در لبنان جلسه‌ای مهم ویژه هماهنگی موضع داخلی در مقابله با معامله قرن آمریکا و خطرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

این در حالی است که «رای الیوم» به نقل از یک منبع آگاه فلسطینی نوشت: به احتمال زیاد لبنان در ساعات آتی تصمیم خود مبنی بر مخالفت با میزبانی از هیئت فلسطین را پس بگیرد و موعد این جلسه را که قرار بود پنج‌شنبه باشد، بازگرداند.

این منبع افزود: در ساعات آتی سرنوشت این جلسه مشخص خواهد شد. متاسفانه نیرو‌های فلسطینی هیچ جایی را در خاک عربی برای برگزاری یک جلسه سرنوشت ساز درباره قضیه مرکزی عرب پیدا نمی‌کنند.

منبع یاد شده اعلام کرد: تصمیم برگزاری این جلسه گرفته شده و اکنون بحث روی جایگزین هاست و پیشنهادی مبنی بر برگزاری این جلسه به صورت مجازی و از طریق برنامه زوم وجود دارد.

منابع فلسطینی هفته گذشته از برگزاری جلسه هیئت امنای گروه‌های فلسطینی به منظور احیای توافقنامه چارچوب رهبری یکپارچه امضا شده میان گرو‌های فلسطینی که سال ۲۰۰۵ میان آن‌ها در قاهره امضا شد، خبر داده و اعلام کرده بودند که در این جلسه تشکیل رهبری یکپارچه فلسطینی و فعال سازی سازمان آزادی بخش فلسطین در پرتو اشتیاق کشور‌های عربی برای آغاز روابط یکجانبه با اسرائیل بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار لبنان جنبش حماس معامله قرن عادی سازی روابط با اسرائیل گروه های فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟

منابع فلسطینی امروز سه شنبه نتایج نشستی را که در آن جنبش‌های مقاومت اسلامی حماس و فتح در پکن پایتخت چین گرد هم آمدند، فاش کردند.

براساس گزارش المیادین، این منابع تایید کردند که دو جنبش بر وحدت موضع فلسطین در خصوص جنگ غزه توافق کردند و بر اهمیت توقف جنگ نسل کشی و خروج کامل ارتش اشغالگر از نوار تاکید کردند.

در این راستا نیز، دو طرف فلسطینی توافق کردند تا  همکاری ملی مشترک برای رساندن کمک‌های فوری و کمک‌رسانی به نوار غزه و هماهنگی با مقامات مربوطه در غزه  و همچنین تشکیل کمیته مشترک دوجانبه در قاهره برای هماهنگی و پیگیری بالا در مذاکرات را داشته باشند.

در این نشست همچنین هماهنگی مواضع و تلاش‌های دو جنبش درخصوص کرانه باختری و قدس اشغالی برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان به روستا‌ها و شهرهای فلسطینی و همچنین حملات نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی تعیین شد. فتح و حماس بر اولویت قرار دادن موضوع اسرا و ضرورت حفظ حقوق و حمایت از آنان در این مرحله سخت که در معرض هولناک‌ترین شکنجه‌ها و آزار‌ها در داخل زندان‌های اسرائیل قرار دارند، تاکید کردند.

منابعی که در این جلسه حضور داشتند، گزارش دادند که حماس و فتح بر ضرورت اتحاد و پایان دادن به اختلافات خود، در چارچوب سازمان آزادیبخش فلسطین با حضور تمامی نیرو‌ها و جناح‌های فلسطینی در آن بر اساس توافقات قبلی در این سازمان تاکید کردند. 

دو طرف بر اهمیت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و اجماع ملی در حین یا پس از جنگ رژیم صهیونیستی، که مأموریت آن انجام وظایف فنی و اداری خود در امداد رسانی، رفع آثار تجاوز و بازسازی غزه است، اشاره کردند.

وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در رابطه با سفر نمایندگان جنبش حماس و جنبش فتح به پکن، گفته بود که پکن همواره از تقویت اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین، آشتی و گسترش وحدت ملی میان گروه‌های فلسطینی از راه گفت‌وگو حمایت خواهد کرد. چین به لحاظ تاریخی با آرمان فلسطین همراه بوده و از راه حل دو کشوری برای مناقشه اسرائیلی‌ها- فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان