Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: در قالب قرارداد تولید 420 دستگاه واگن و پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی سازی با شرکت مترو جهت انبوه سازی همکاری می شود.
به گزارش شهر، جلسه تشریح جزئیات و بازدید از پروژه قطار ملی مترو با حضور حسین رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، مرضیه شاه محمدی مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه این سازمان، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران و منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه حسین رجب صلاحی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان شهرداری های وزارت کشور برای همکاری با شرکت مترو جهت انبوه سازی قطار ملی مترو، عنوان کرد: در قرارداد 630 دستگاه با شرکت چینی، تاکید کرده ایم که باید تا 55 درصد قطعات قطارها از طریق شرکت های داخلی تولید شود. این امر بیانگر رویکرد ما نسبت به همکاری با شرکت مترو برای افزایش درصد داخلی سازی واگن ملی است.
معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور با اشاره به آنکه تهران در مجموع به 1050 دستگاه واگن نیاز دارد، اضافه کرد: با محقق شدن قرارداد 630 دستگاه واگن در تلاش هستیم قرارداد تولید 420 دستگاه واگن را عملیاتی کنیم. پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی قطار ملی مترو، با هدف حمایت از انبوه سازی این پروژه، قرارداد 420 دستگاه واگن باقی مانده را با شرکت واگن سازی منعقد می کنیم.
رجب صلاحی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی هیچ نوع همکاری با ایران برای تامین واگن مترو نداشتند و البته شرکت‌های چینی نیز همکاری اندکی مبذول داشتند.
معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور افزود: با تکمیل پروژه واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
به نقل از خبرگزاری مهر، رجب صلاحی با اشاره به اینکه منبع تامین مالی تولید 420 دستگاه واگن فاینانس کشور چین است، گفت: در ابتدا باید قرار داد 630 دستگاه واگن با شرکت های چینی به نیمه راه برسد، سپس فرایند اداری فاینانس 420 دستگاه را آغاز کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون امور شهرداری تولید 420 دستگاه واگن وزارت کشور سازی قطار ملی قطار ملی مترو انبوه سازی رجب صلاحی شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

کد خبر 6089956

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو