Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@18:40:53 GMT

۱۴ درصد نوآموزان اضافه وزن و چاقی دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۹۸۷

آفتاب‌‌نیوز :

مهرزاد حمیدی روز سه شنبه در سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار داشت: دانش آموزان به علت شیوع ویروس کرونا و در خانه ماندن از فعالیت های اجتماعی دور شده اند و خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر و افزایش وزن برای آنها افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا باید این نسل را از آسیب های ناشی از اضافه وزن و چاقی نجات داد و نباید اجازه داد که فاصله گذاری و عدم تحرک، مانع حفظ سلامت کودکان و نسل ایرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید طرح جلوگیری از چاقی دانش آموزان در شرایط سخت تری اجرا می شود و اگر حمایت مدیران مناطق نباشد، اجرای این پروژه در این شرایط دشوار می شود.

حمیدی با بیان اینکه ۵۹.۳۱ درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن بالا و چاقی هستند، ادامه داد: این آمار فاجعه است؛ چراکه افراد زیادی جانشان را به علت بیماری های ناشی از چاقی از دست می دهند.

وی با بیان اینکه، ۲۱.۲ درصد دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند، تصریح کرد: همچنین ۱۴ درصد نوآموزان چاق اند و اضافه وزن دارند لذا فرزندپروری باید با مهارت همراه شود.

حمیدی همچنین خاطر نشان کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا مشارکت فعال خانواده ها در فرآیندهای آموزشی دانش آموزان افزایش یافته است و این موضوع باعث می شود که در دوران پساکرونا یک تعادل بین دو نهاد مدرسه و خانه برقرار شود.

وی اظهار داشت: کنترل وزن و چاقی یک کار مشترک میان مدرسه و خانواده است. باید تلاش شود که نقش خانواده در پیشبرد فعالیت های ورزشی و تربیتی افزایش یابد.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید همسویی بین مدرسه و خانواده شکل بگیرد و طرح جلوگیری از چاقی دانش آموزان می تواند به این روند کمک کند.

حمیدی گفت: شبکه شاد، رسانه ها و معلمان و خانواده ها می توانند درخصوص اطلاع رسانی در زمینه تغذیه و اضافه وزن یاری رسانی کنند. این مدل نشان دهنده مشارکت فعال و موثر خانه و مدرسه است و در نهایت در یک همکاری دوجانبه پروژه اضافه وزن هدایت می شود.

وی درخصوص زمانبندی اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان نیز اظهار کرد: از اول تا ۲۵ مهر کار توجیهی منابع انسانی و والدین انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین تصریح کرد: از ۲۶ مهر تا ۴ آبان غربالگری و ارزیابی اولیه دانش آموزان و ثبت در سناد انجام می شود.

وی با بیان اینکه، از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی برای دانش آموزان اجرایی می شود، افزود: همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویروس کرونا اضافه وزن تغذیه نامناسب آموزش و پرورش دانش آموزان وزن و چاقی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟