Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:58:39 GMT

سمنان| روضه‌خوانی در کوچه‌ها؛ دورهمی هایی از جنس محرم+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۷۹۹

سمنان| روضه‌خوانی در کوچه‌ها؛ دورهمی هایی از جنس محرم+ تصاویر

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- ماه محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت با سال‌های گذشته است؛ برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقامه عزای سالار شهیدان، مراسمات روضه‌خوانی در کوچه و محله‌ها در فضای باز انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محرم 1442 به دلیل پدیدار شدن ویروس کرونا تفاوت‌هایی با سال‌های گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در جای‌جای سرزمین دلدادگان و عاشقان حسینی با شور و حالی وصف‌ناپذیر همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

بسیاری از هیئت‌ها به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم ویژه این ماه را به‌صورت مجازی برگزار می‌کنند و خانه‌ها نیز رنگ حسینیه به خود گرفته‌اند.

برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقامه عزای سالار شهیدان مراسم‌های روضه‌خوانی در کوچه‌ها و محله‌ها در فضای باز در حال انجام است.

امیرحسین لتیباری از مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان سرخه است و می‌گوید: برگزاری مراسم‌های روضه‌خوانی در کوچه‌ها، محله‌ها و حسینیه‌های خانگی حس و حال خواندن در شلوغی‌های مسیر راهپیمایی اربعین را برایم تداعی می‌کند.

او می‌گوید: در سال‌های گذشته در طول مسیر راهپیمایی اربعین حسینی وقتی روضه‌خوانی می‌کردم در اطرافم سه یا چهار نفر بودند و وقتی روضه به آخر می‌رسید جمعی از محبان اباعبدالله الحسین (ع) را می‌دیدم که نشسته‌اند و با جان‌ودل مشغول راز و نیاز و اشک ریختن بر سرور و سالار شهیدان هستند.

وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع)معرفی مناجات پانزده‌گانه امام سجاد (ع) / خدایا، گناهان بر من لباس خواری پوشانده

این مداح اهل‌بیت (ع) می‌گوید عزاداری این روزها که در فضای باز برگزار می‌شود؛ حال و هوای مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت حرم ارباب را برایم تداعی کرده است و باید بگویم همه این دورهمی های معنوی برکات و ثمرات بسیاری دارند که فقط با حضور در این مراسم می‌توان آن را تجربه کرد.

لتیباری می‌گوید: از زمانی که کرونا شایع شده مناسبت‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌ایم و دیده‌ایم که ذره‌ای از ارادت و عشق مردم به خاندان اهل‌بیت نه‌تنها کم نشده بلکه این ارادت بیشتر و بهتر و باشکوه‌تر شده است.

او بیان می‌کند: همان‌طور که در احادیث و روایات آمده است؛ هرکجا یاد اهل‌بیت باشد؛ همان‌جا حرم اهل‌بیت است و این بدین معناست که فرقی نمی‌کند که مراسم جشن و عزا در رثای اهل‌بیت در حسینیه باشد، تکیه‌ای کوچک یا بزرگ، خانه باشد، کوچه باشد یا محله یا در فضای حرم امامان معصوم (ع) باشد، هرکجا که نام و یادی از اهل‌بیت باشد؛ همان‌جا مصداق حرم اهل‌بیت است.

ترویج معارف الهی، فرهنگ علوی در جامعه امروز ضروری است

این مداح اهل‌بیت (ع) می‌گوید: ترویج معارف الهی، فرهنگ علوی، فاطمی و حسینی در جامعه امروز یکی از نیازهای ضروری است که باید به هر طریق ممکن در این راه تلاش و مجاهدت کرد و این مهم وظیفه‌ای بر گردن همه متولیان امر و نوکران و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت است؛ که باید بدان عمل کرد.

نباید اجازه داد جنگ عظیم رسانه‌ای دشمن به فرهنگ حسینی لطمه بزند

لتیباری بیان می‌کند: باید در شرایط کنونی که امکان برگزاری مراسم عزاداری به سبک و سیاق سال‌های گذشته فراهم نیست باید از ایده‌های نوین نظیر مراسم عزاداری و روضه‌خوانی‌های محلی و حسینیه‌های سیار استفاده شود.

او اضافه می‌کند نباید بگذاریم دشمنان با استفاده از جنگ عظیم رسانه‌ای و فرهنگی خللی در فرهنگ حسینی ایجاد کنند و مانع نشر معارف اهل‌بیت در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و نوجوان امروزی شوند.

هر دری بسته شود جز در پرفیض حسین

این در خانه‌ی عشق است که باز است هنوز

گزارش و عکس: زکیه زکی، محترم امامی

انتهای پیام/363/ ع

R41366/P/S6,64/CT6 بیشتر بخوانید... مجموعه پوستر محرمی "فقط برای خدا" در ارتباط با شخصیت حاج قاسم در کرمان تولید شد کاشانی: تا محرم بعد چه کاری از دستمان بر می‌آید؟ عزاداری ‌مردم حاجی‌آباد و جزیره هرمز در دهه دوم محرم + تصاویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مجموعه پوستر محرمی "فقط برای خدا" در ارتباط با شخصیت حاج قاسم در کرمان تولید شد کاشانی: تا محرم بعد چه کاری از دستمان بر می‌آید؟ عزاداری ‌مردم حاجی‌آباد و جزیره هرمز در دهه دوم محرم + تصاویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم ۲ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۳ خبری خوش برای مردم سیستان و بلوچستان / پرونده گازرسانی به زاهدان امسال بسته می‌شود ۴ کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| آیت‌الله ‌نوری‌همدانی: خطبه بلندآوازه ‌امام سجاد(ع) ‌ارکان حکومت اموی را لرزاند ۵ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۶ نماینده زاهدان: افغانستان حق‌آبه ایران را نمی‌دهد/ به وزیر کشور اعتراض کردم ۷ گردنه پای‌آستان کوهدشت مسدود می‌شود؛ تردد رانندگان از محور جایگزین ۸ امام جمعه همدان: نباید دانش‌آموزی از تحصیل محروم شود / انتقاد ‌از ‌اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش مهمترین اخبار استانها رئیس مجلس: مردم خوزستان حس محرومیت و تبعیض دارند / مردم این منطقه با سختی و مشقت زندگی می‌کنند گفت‌وگوی صریح و شفاف فعالان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خوزستان با رئیس مجلس / هجمه فرقه‌های ضاله به جوانان ماهشهری رئیس کل دادگستری همدان: شورای شهر گزارش تخریب باغ‌ها را ارائه دهد حضور رئیس مجلس در شهرک طالقانی بندر ماهشهر / قالیباف پای درد دل و گلایه‌های اهالی شهرک نشست + فیلم مهمترین اخبار تسنیم عراقچی: هیچ‌یک از اعضای برجام آمریکا را عضو برجام نمی‌داند/ همه اعضا برای حفظ برجام متفق‌القول هستند/ هیچ اعتمادی به اینستکس و اروپایی‌ها نداریم ماکرون: دولت لبنان تا دو هفته دیگر تشکیل خواهد شد تأکید آیت‌الله خامنه‌ای درباره مدارس دولتی/ گزاره‌ای برای آغاز نجات عدالت آموزشی مسکو: مشارکت‌کنندگان در برجام تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران را غیرقانونی دانستند افزایش فاصله بین بستری و مرگ بیماران کرونایی در کشور/ لزوم استفاده از شیوه آموزش از راه دور برای دانش‌آموزان و دانشجویان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روضه خوانی در کوچه سال های گذشته سالار شهیدان رئیس مجلس اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • دارالعباده سراسر ماتم وعزا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)