Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شعبانی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اعتقادی در مدارس تاکید کرد و گفت: در عرصه تعلیم و تربیت نیازمند ورود جدی و فعالیت به صورت بنیادی توسط آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی»  شب گذشته (11 شهریور) در افتتاح مجتمع آموزشی و علمی در کوی پردیس همدان، با بیان اینکه نسل امروز زمینه‌سازان تمدن اسلامی در راستای بیانیه گام دوم هستند، گفت: بر اساس آیات و روایات موجود، پایه و اساس تربیت مسئله آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در کنار مسائل علمی بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی، اعتقادی در مدارس تاکید کرد و افزود: در عرصه تعلیم و تربیت و مسئله کودکان و نوجوانان نیازمند ورود جدی و فعالیت به صورت بنیادی توسط آموزش و پرورش هستیم.

 

وی با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی در بین تمامی دانش آموزان باید ایجاد شود، مطرح کرد: یکی از مصادیق عدالت آموزشی، دسترسی همه خانواده‌ها و دانش آموزان به بحث فضای مجازی و برنامه شاد است.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید دانش آموزی از تحصیل محروم شود، عنوان کرد: شرایط باید به گونه‌ای فراهم باشد که نباید هیچ کس بنا به هر دلیلی، در هر گوشه‌ای از کشور از تعلیم و تربیت جا بماند.

 

وی تصریح کرد: اکثر خانواده‌ها به مسائل اعتقادی و آموزش آن به فرزندان خود توجه دارند، بنابراین نباید خانواده‌ای احساس کند که فرزندش در مدرسه بی پناه است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن عرصه تهاجمی خود را برای مدیریت افکار به سطح مدارس آورده است، عنوان کرد: امروز مدیریت افراد در حوزه مدیریت افکار صورت می‌گیرد و لذا آموزش و پرورش در میدان جنگی است که دشمن به دنبال رسیدن به اهداف خود، در آن است.

 

آیت الله شعبانی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، عنوان کرد: ایجاد دانشگاه امام صادق(ع) و آن کارتربیتی عظیم نتیجه فعالیت‌ها و اقدامات زیر بنایی امام سجاد(ع) است.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه اهداف و عملکرد حضرت همان بحث آموزش و پرورش بود، گفت: نیاز امروز جامعه ما استفاده از تجربیات موفق دیگران و وارد شدن در میدان عمل برای انجام کارهای مورد نیاز است.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: توجه مدیران مدارس مسائل اعتقادی امام جمعه همدان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی صبح شنبه در همایش استانی خیرین مدرسه یار ضمن قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: دستگاه آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما می‌باشد و کاری که خیرین در حوزه تعلیم و تربیت انجام می‌دهند از جهات مختلف ارزشمند است.

وی ادامه داد: انجام کار خیر در حوزه آموزش و پرورش نیز دارای ارزش افزوده هست، به خصوص که این کار در یک استان پهناور همچون سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد چرا که این خطه، دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی بوده و یکی از این ظرفیت‌ها وجود نیروهای با استعداد هست که متأسفانه به درستی شکوفا نشده و مورد استفاده قرار نگرفته و نیازمند توجه ویژه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خیرین باید قدر خود را بدانند و خداوند متعال را برای این نعمت، موهبت و لطفی که شامل حالشان کرده شکرگزاری کنند.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از توسعه کمی مدارس کیفیت بخشی به آن‌هاست و در این خصوص نیازمند استفاده از نیروهای توانمند و با تجربه هستیم که از جمله کمبودهای ماست و باید در راستای آموزش نیروها برنامه‌ریزی صورت گیرد و باید دقت کنید که مدارس پس از ساخت رها نشوند و در گام بعد باید تلاش کنید تا کیفیت خدمات در مدارس ارتقا پیدا کند.

محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یک استان پهناور است و بسیاری از روستاها پراکنده هستند و طبعأ ساخت مدارس در همه این نقاط امکان پذیر نیست و باید در نقاطی با تمرکز جمعیت ساخت مدارس شبانه‌روزی را دنبال کنیم که در این صورت با توجه به حضور دانش آموزان در مدارس فرصت تعلیم و تربیت بیشتر به صورت شبانه روزی وجود دارد.

کد خبر 6089702

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند