Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اغلب جشنواره های تجسمی با توجه به ادامه دار بودن شرایط کرونایی آنلاین برگزار می شوند،گفت: ما تابع دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به منظور گسترش و پیشبرد سطح هنری هنرمندان جوان و ارتقاء توان تخصصی آنها، با هدف شناسایی و معرفی جوانان هنرمند کشور، با حضور استادان برجسته دانشگاه و هنرمندان برگزیده تجسمی در رشته های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، مجسمه‌سازی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) و هنرهای جدید (ویدئو آرت، چیدمان و …) از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ شهریور در تهران به صورت آنلاین برگزار می‌شود، درباره برگزاری بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در تهران به صورت آنلاین و بازگشایی موزه هنرهای معاصر با «هادی مظفری»، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

چرا  بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به جای ایلام در تهران برگزار می شود؟

همه اتفاقات کشور و یک بخشی از آن در عرصه فرهنگ و هنر منوط به شرایط اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی است و ما در مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستورالعمل های ستاد عالی مبارزه با کرونا تبعیت می کنیم، پیش بینی شده بود بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان جشنواره در تهران برگزار شود که رفت و آمدها به استان ها کمتر شود و امکانات بیشتر باشد و امکان سفر و خطرات سفر محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چرا بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به صورت آنلاین برگزار می شود؟

شورای سیاستگذاری بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به دلیل کم کردن خطر برای شرکت کنندگان و اساتیدبه این نتیجه رسید که این جشنواره و بقیه جشنواره های هنرهای تجسمی به صورت آنلاین برگزار شود.

 

با توجه به ادامه دار بودن شرایط کرونایی دیگر جشنواره های تجسمی هم به شکل مجازی برگزار خواهد شد؟

 بله،بقیه جشنواره های هنری هم به همین صورت دارد مراحل خود را طی می کند و آن جشنواره ای که به لحاظ حقیقی در فضای عمومی باید برگزار شود حتما برگزار می شود  و آن  جشنواره ای که مقدور نباشد به صورت مجازی برگزار می شود.

 

تکلیف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر چه می شود؟

جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم به همین شکل  آنلاین برگزار می شود. شرایط  این جشنواره در حال بررسی است، شورای سیاستگزاری در حال شکل گیری است و پس از اعلام فراخوان دبیر و شورای سیاستگذاری این جشنواره به زودی معرفی می شوند، البته برای برگزاری جشنواره تابع شرایط هستیم که ببینیم به چه سمت و سویی پیش می رویم.

 

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی چه زمانی منتشر می شود؟

فراخوان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی تا پایان شهریور ماه اعلام می شود.

 

موزه هنرهای معاصر چه زمانی به صورت رسمی افتتاح می شود؟

91 درصد بازسازی موزه هنرهای معاصر  انجام شده است و 9 درصد باقیمانده جا به جایی آثار و انتقال آنها و تست هایی  است که در گالری ها می گیریم، وقتی تست ها گرفته شود، نمایشگاه افتتاحیه  موزه هنرهای معاصر چیدمان می شود .

 

نمایشگاه افتتاحیه موزه هنرهای معاصر به نمایش چه هنرمندی اختصاص دارد؟

 

ما از خبرنگاران اجازه خواستیم که عنوان نمایشگاه را یک ماه پیش از بازگشایی رسمی موزه اعلام  کنیم، این نمایشگاه، نمایشگاه جذابی است که  به لحاظ خبری و ارزشی  مهم خواهد بود و ترجیح می دهیم که یک ماه پیش از برگزاری آن را اعلام کنیم. این نمایشگاه مربوط به آثار هنرمندان داخلی است و اتفاق متفاوتی است که برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره های تجسمی هادی مظفری برگزاری آنلاین بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان موزه هنرهای معاصر آنلاین برگزار صورت آنلاین برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد

سازمان‌های مذهبی و خیریه رسمی مصر دیروز دوشنبه هفتمین کاروان امدادی خود را با کمک به فلسطینیان در غزه به عنوان بخشی از یک کمپین بین المللی تحت هدایت و حمایت احمد الطیب، شیخ اعظم دانشگاه الازهر، اعزام کردند.

شیخ احمد الطیب گفت: این کاروان شامل ۱۱۵ کامیون حامل حدود ۲۰۰۰ تن مواد غذایی، به علاوه لوازم پزشکی و اولیه، نیاز‌های کودکان، سالمندان و افراد دارای معلولیت و مقدار زیادی لباس و تشک است. 

شیخ الطیب خاطرنشان کرد که این کاروان هفتمین کاروان در کمپین "کمک به غزه" است که او در اکتبر گذشته راه اندازی کرد. وی توضیح داد: بسیاری از کشور‌ها در پاسخ به فراخوان من برای حمایت و کمک رسانی به مردم غزه، به سرعت در آن شرکت کردند.

بیش از ۸۵ کشور از سراسر جهان در آماده سازی کاروان خانه زکات و امور خیریه شرکت کردند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه، مصر از نخستین کشور‌هایی بوده که کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کرده است. این کشور همچنین تلاش‌هایی برای برقراری آتش بس انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر