Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اولین بار از هویت فرد تا هویت مالکیت با استفاده از اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی کشور یکدست شد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (چهارشنبه 12 شهریور 99) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره بورس املاک و مسکن اظهار داشت: ما یک سال پیگیری کردیم و الحمدالله موفق شدیم بورس املاک و مستغلات را راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اولین زمین در بورس از سوی وزارت راه عرضه شد و در نهایت هم معامله شد؛ بقیه دستگاه‌ها هم از این اقدام داوطلبانه ما یاد گرفتند و هم اکنون یکی از بانک‌ها املاک و مستغلات خود را بنا دارد در این بورس ارائه کند و قرار است این اقدام شتاب بگیرد.

بیشتر بخوانید: چرا رشد قیمت مسکن متوقف نمی‌شود؟ قیمت خانه به زودی نزولی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این اقدام کمک می‌کندتا در یک محیط کارشناسی شده، شفاف و کاملا روشن هر کسی بداند که املاکی که معامله می‌شود از لحاظ ارزیابی قیمت و مقبولیت و مدارک آن و اصالت و شرایط برای معامله چگونه است و وقتی از این فیلتر عبور می‌کند به طور طبیعی یک اعتماد سازی در جامعه صورت می‌گیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: این اقدام منجر به خروج از وضعیت لجام گسیخته فعلی خواهد شد.

وی گفت: این اقدام درستی است که انتخاب کرده‌ایم و نتیجه آن را هم مردم خواهند دید.

وزیر راه و شهرسازی در باره قیمت گذاری در بورس املاک و مستغلات گفت: برای اندازه گیری هر کاری یک متر و یا خط کش باید وجود داشته باشد که مردم می‌توانند به این موضوع استناد کنند و حتی می‌توانند به آن به عنوان نمونه و شاهد استناد کنند.

اسلامی افزود: هدف ما آن است که سرمایه در بخش مسکن برای تولید و عرضه مسکن باقی بماند و اگر کسی بنا دارد از زمین وساختمان به عنوان کالای سرمایه‌ای از آن استفاده کند شرایط را به او سخت گرفته و تا او نتواند در بازار مسکن تلاطم ایجاد کرده و زندگی مردم را با مخاطره مواجه کند.

وی گفت: سامانه جامع املاک و اسکان که راه‌اندازی شده و موفق هم بوده خیلی خوب توانسته افرادی که بیش از یک واحد دارند شناسایی کند؛ داشتن بیش از یک واحد خانه را ضد ارزش نمی‌دانیم ولی داشتن برنامه و مولد شدن سرمایه را دنبال می‌کنیم تا بتواند آن خانه مورد بهره‌برداری قرار گیرد و آن سرمایه حبس نشود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این گام تکمیلی که در جهت سامان دادن به معاملات ملکی و مستغلات است را دنبال کرده و به دنبال آن هستیم به کمک وزارت صمت و اتحادیه‌ها یک روال و نظام نامه را برای آن تعریف کنیم که طبق آن واجدین شرایط بتوانند اقدام لازم را انجام دهند.

اسلامی  گفت: این کار هم اکنون در حال بررسی‌های اولیه است و به محض اینکه بتوانیم آن را نهایی کنیم رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی  درباره تعداد خانه‌های خالی برای دریافت مالیات گفت: ما توانستیم یک و نیم میلیون مالک را شناسایی کنیم که بیش از یک واحد دارند. ولی آمار خانه‌های خالی بیش از دو میلیون واحد است.

وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات این خانه‌های خالی گفت: ‌افرادی شناسایی شدند که بیش از 600 واحد مسکونی به نامشان است و فعلا در حال رفت و برگشت اطلاعات و اعتبار سنجی داده‌ها هستیم که البته بعد از این کارمان تمام خواهد شد و اقدام بعدی در اختیار سازمان امور مالیاتی است.

اسلامی گفت: برای اولین بار است که از هویت فرد تا هویت مالکیت را با استفاده از اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی یکدست کرده و این اقدام برای اولین بار است که در کشور رخ می‌دهد و به نظرم ساماندهی خوبی در این بخش در سال 99 رخ خواهد داد. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین وزارت صمت وزارت راه سازمان امور مالیاتی محمد اسلامی مسکن وزیر راه و شهرسازی بیش از یک واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۶۲۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند شنبه شب در نشست با فرماندار شهرستان جم، خاطر نشان کرد: تعامل مطلوبی بین بنیاد مسکن و بانک‌های عامل در زمینه اعطای تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی وجود دارد.

وی گفت: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در خصوص آغاز عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی محرومین استان بوشهر تصریح کرد: این واحدها بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت است که برای هر واحد مسکونی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و جمعاً ۱۷۵ میلیارد تومان به صورت تسهیلات پرداخت می‌شود.

برومند، از افتتاح ۷۵۰ واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در دهه حساب ۱۰۰ امام و سالروز تأسیس بنیاد مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) سال آینده پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی شامل چهار هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی و هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری افتتاح و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر در ادامه ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده، در خصوص طرح نهضت ملی مسکن و برنامه‌های پیش‌روی بنیاد مسکن را تشریح کرد.

فرماندار شهرستان جم نیز در این نشست ضمن تأکید بر همکاری و هم افزایی بیشتر مجموعه فرمانداری و بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌های ملی نهضت مسکن، به بیان دیدگاه‌ها خود و نیازهای شهرستان پرداخت و خواستار تسریع در اجرای این پروژه‌ها شد.

سید محمد احمدپور، بنیاد مسکن را یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و خواستار اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها بخصوص روستاهای محروم این شهرستان شد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همراهی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود.

وی، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند این نهاد انقلابی به برخی مشکلات روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با جلب مشارکت مردمی در عمران روستاها و ایجاد زمینه‌های مناسب توسعه‌ای، ایمن سازی سکونت گاه‌ها و مقاوم سازی مسکن و تعامل ویژه با دستگاه‌های مرتبط می‌توان خدمات بیشتر و بهتر به روستاییان ارائه داد و پس از این نیز ما تلاش خواهیم کرد تعامل بیشتری با این نهاد انقلابی برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات محرومین جامعه داشته باشیم.

کد خبر 6096738

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده