Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: منبعی در کنگره آمریکا اعلام کرد: آمریکا تصمیم گرفته است کمک‌های مالی خود به اتیوپی را به دلیل موضع این کشور نسبت به مذاکرات سد النهضه کاهش دهد.
به گزارش سایت شبکه خبری آر تی، یک منبع در کنگره اعلام کرد، ایالات متحده تصمیمی مبنی قطع ۱۰۰ میلیون دلار از کمک‌های خود به اتیوپی پس از تداوم اختلافاتش با مصر و سودان بر سر سد النهضه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع اعلام کرد، حدود ۱۰۰ میلیون دلار یا حدود آن تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهد گرفت که از جمله آن حمایت مالی ۲۶ میلیون دلاری است که تاریخ آن در پایان سال مالی منقضی می‌شود.
طبق گزارش منبع مذکور، بودجه اختصاص یافته برای مقابله با بیماری ایدز، برنامه‌های غذایی و کمک بین‌المللی در زمینه حوادث و فاجعه‌ها و کمک‌های مخصوص مهاجرت و پناهجویان تحت تاثیر این تصمیم قرار نخواهد گرفت‌.
اختلافات میان اتیوپی، مصر و سودان بر سر نحوه آبگیری سد النهضه و راه‌اندازی آن است.
منبع: شفقنا برچسب ها: آمریکا ، اتیوپی

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا اتیوپی سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۷۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود