Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@11:58:29 GMT

سفرهایی با طعم کرونا و ادامه معافیت مالیاتی صنایع دستی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۰۶۵۶

سفرهایی با طعم کرونا و ادامه معافیت مالیاتی صنایع دستی

به گزارش روز جمعه ایرنا، آمارهایی که پس از تعطیلات اخیر از سوی مراجع مختلف اعلام شد نشان از حجم سفرهای گسترده مردم به استان های شمالی داشت، در سفرهای انجام ‌شده به شمال کشور و ۴ محور پرتردد منتهی به قزوین، زنجان، قم و مرکزی تا روز عاشورا تعداد ۳ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۸۵ مسافر به دل جاده‌های ایران زدند، حالا مسئولان گردشگری مازندران اعلام کردند که ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون اقامت در اقامتگاه های رسمی در این استان ثبت شده است.

۱.۲ میلیون اقامت رسمی طی تعطیلات اخیر در مازندران ثبت شد

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مازندران  اعلام کرد که در تعطیلات پنج روزه اخیر یک میلیون و ۲۳۰ هزار مورد اقامت در اقامتگاه‌های رسمی گردشگری استان ثبت شد، این تعداد اقامت بر اساس پایش مجموعه های اقامتی گردشگری از روز چهارشنبه پنجم تا یکشنبه نهم شهریور ثبت شد.

اقامتگاه های رسمی به هتل، متل، مسافرخانه و مجموعه های بومگردی گفته می شود که دارای مجوز پذیرش مسافر و گردشگر از سوی میراث فرهنگی و تابع استانداردهای تعریف شده بخش های مختلف مانند بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های ناظر هستند.  

وی درباره این آمار توضیح داد: این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه هفته قبل که فصل تابستان بود و ایام گردشگری مازندران محسوب می شود، رشد ۱۳۶ درصدی داشت.

حسنی افزود : البته این آمار را با توجه به محدودیت پذیرش ۵۰ درصدی گردشگری در اقامتگاه های رسمی باید تجزیه و تحلیل کرد چون تمامی اقامتگاه های رسمی ما به خاطر شرایط قرمز کرونایی حاکم بر مازندران تنها تا ۵۰ درصد ظرفیتشان مجاز به پذیرش مسافر و گردشگر بودند.

وی گفت : به طور قطع آمار تعداد مسافرانی که در مراکز غیر رسمی اقامت کردند چندین برابر اقامت رسمی بوده است ولی به دلیل فعالیت اقامتگاه‌های غیررسمی و همچنین خانه‌دار بودن بسیاری از غیربومیان، پیش‌بینی تعداد واقعی ورود مسافر و گردشگر و اقامتشان در استان طی ایام تعطیل گذشته عملا غیرممکن است.

معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین شرایط درآمدی تاسیسات گردشگری استان را بد توصیف کرد و اظهار داشت : با وجود اینکه از نظر بهداشتی توصیه ما عدم سفر است، اما صنعت گردشگری مازندران برای سرپا ایستادن نیازمند ورود تعداد بیشتری مسافر است.

تولیدکنندگان صنایع‌دستی از پرداخت مالیات معاف ماندند

علی اصغر مونسان  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بر اساس جلسه کمیسیون اقتصادی هیئت دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم به قوت خود باقی ماند.

مونسان  اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم، درآمد کارگاه‌های فرش دستباف و صنایع‌دستی و شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات، معاف هستند.

وی افزود:‌ در شهریور سال گذشته پیش‌نویس لایحه اصلاح معافیت‌های مالیاتی مستقیم توسط سازمان امور مالیاتی تهیه و به کمیسیون اقتصادی هیئت دولت ارسال شد تا ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم حذف شود، به همین منظور برای حذف نشدن آن با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رایزنی‌هایی انجام دادیم. همچنین با وزیر اقتصاد و امور دارایی و معاون اول رئیس‌جمهوری در این زمینه مکاتبه کردیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: معاون صنایع‌دستی در جلسه‌ای که با معاون حقوقی و معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، مراتب اعتراض خود را نسبت به حذف ماده ۱۴۲ اعلام کرد و قرار شد در پیش‌نویس موردنظر، معافیت ماده ۱۴۲ به‌قوت خود باقی بماند، به همین منظور سازمان امور مالیاتی متن پیش‌نویس لایحه خود را برای اشخاص حقیقی تا سقف ۲میلیارد ریال درآمد سالانه اصلاح کند.

کشف اشیاء تاریخی با قدمت هزاره اول پیش از میلاد در زنجان

سرهنگ ابوالفضل مرادی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از کشف اشیاء تاریخی سفالی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی در شهرستان زنجان خبر داد.

وی افزود: اشیاء کشف‌ شده در شهرستان زنجان در حین خریدوفروش توسط نیروی انتظامی ضبط و جهت کارشناسی به اداره کل میراث فرهنگی زنجان تحویل شده است. بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها هزاره اول پیش از میلاد و اوایل دوره اسلامی تخمین زده‌ شده است.

مرادی افزود: تعداد چهارشی این مجموعه اصل و مربوط به ریتون گاو سفالی مربوط به هزاره اول پیش از میلاد، ریتون قوچ سفالی مربوط به دوره اشکانی، چنگال قاشق دوطرفه نقره مربوط به دوره تاریخی، ظرف شیشه‌ای بدون دسته کف تخت با نقش قالبی لانه‌زنبوری مربوط به دوره ساسانی و اوایل اسلام و اشیا بدل شامل سه سر سنجاق طلایی‌رنگ با نقش پرنده و نقاب صورتک انسانی فلزی است.

دالاهو هنوز شهر ملی تنبور معرفی نشده است

ویدا توحدی مدیرکل دفتر توسعه و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اشاره به اظهارنظر برخی از افراد در خصوص ثبت ملی دالاهو به‌عنوان شهر ملی تنبور، گفت: هنوز با قطعیت نمی‌توان دالاهو را به‌عنوان شهر ملی تنبور معرفی کرد.

توحدی، با اشاره به برگزاری جلسات چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌ دستی، اظهار کرد: در این جلسه‌ها که در محل عمارت تاریخی کوشک تهران، (دفتر منطقه‌ای غرب آسیای شورای جهانی صنایع‌دستی) برگزار می‌شود، تاکنون پرونده بیش از ۳۰ شهر و روستای ملی بررسی شده که یکی از آن‌ها پرونده شهر دالاهو است.

وی افزود: این پرونده مانند سایر پرونده‌های مطرح شده در جلسه‌های چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در حال بررسی نهایی است و نتایج این جلسات از سوی علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام خواهد شد.

۱۵۰ اثر تاریخی در دشت مرودشت کشف شد

وحید بارانی کارشناس گروه باستان‌شناسی پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید و سرپرست بررسی تهیه نقشه باستان‌شناسی دشت مرودشت اعلام کرد: از فصل سوم کاوش‌های محوطه تخت‌جمشید (اواخر تیرماه گذشته) تاکنون ۱۵۰ اثر باستانی در دشت مرودشت شناسایی شده است که آثاری از دوران پارینه سنگی تا دوران اسلامی را دربر می‌گیرد.

سرپرست بررسی تهیه نقشه باستان‌شناسی دشت مرودشت با بیان اینکه تعداد ۴۰۲ محوطه در دشت میان کوهی این حوزه در حریم یک و دو مجموعه جهانی تخت جمشید در فصول مختلف، بررسی شده است، مهمترین هدف گروه باستان‌شناسی را در حوزه‌های یادشده شناخت کلی توالی گاه‌نگاری، تهیه نقشه باستان‌شناسی دشت مرودشت  و جمع آوری داده‌های باستان شناسی به منظور تکمیل بانک اطلاعاتی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید عنوان کرد.
 بارانی اظهار کرد: با توجه به پراکنش فراوان محوطه های باستانی در دشت مرودشت، با تهیه نقشه های GIS و نیز پیوست این نقشه‌ها به یکدیگر می توان به تهیه نقشه منسجم باستان‌شناسی دست یافت که در نتیجه به شناخت بهتر و بیشتر الگوهای استقراری در این ناحیه منجر می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین آثار مربوط به تپه‌ها و محوطه‌های باستانی در دامنه کوه است، افزود: این مکان‌ها عموما به شکل استقرار گاه‌های موقت کوچ‌نشینی و تک‌دوره‌ایی هستند و در دشت مرودشت به‌صورت تپه های بزرگ و کم ارتفاعی دیده می‌شوند که از دوران نوسنگی تا اسلامی را دربر می‌گیرد.
این باستان‌شناس بیان داشت: تاکنون کوه‌ها که غارها و پناهگاه های صخره‌ای به‌شمار می‌روند، بیش از دیگر مکان‌ها کاوش شده‌اند که شامل کوه‌های مجدآباد، کوه حسین و کوه ایوب و گلدشت علیاست.
بارانی با بیان اینکه در همین بررسی در دامنه کوه‌ها آثاری از استودان ها و گورستان هایی از دوران صفویه تا دوران معاصر مربوط به کوچ نشینان و عشایر منطقه شناسایی شده است، اظهار کرد: در ادامه بررسی که احتمالا تا پایان شهریور ماه تمدید خواهد شد، وسعت بیشتری از این دشت مورد بررسی و شناسایی قرار خواهد گرفت.

کرمانشاه میزبان آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم شد

ایمان درخشی رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از میزبانی تهران و شهرهای عضو مسیر گردشگری تاریخ و تمدن در برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم خبر داد و گفت: کرمانشاه در ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۰ میزبان این رویداد بین‌المللی است.

درخشی درخصوص آخرین اقدامات انجام شده مسیر تاریخ و تمدن به خبرنگار ایرنا افزود: اولین جلسه کمیته اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن که در سنندج و با حضور معاونین فرهنگی شهرداران، روسای ادارات گردشگری شهرداری، کمیسیون های گردشگری و فعالان بخش خصوصی شهرهای کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار شد، ۱۹ مصوبه به همراه داشت.
وی اظهار داشت: میزبانی کرمانشاه در آخرین جشن نوروز سده ۱۴ فرصت بی‌نظیری برای معرفی و توسعه گردشگری استان است و باید همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق میزبانی شایسته‌ای در این روز داشته باشیم.

درخشی از انتخاب کرمانشاه به عنوان اولین دبیرخانه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن خبر داد و افزود: یکی دیگر از مهمترین مصوبات این جلسه تصویب تشکیل شورای راهبردی این مسیر گردشگری با ریاست دبیرکل دفتر ملی یونسکو و قایم مقامی شهردار شهری است که دبیرخانه در آن قرار دارد، خواهد بود که در سال اول کرمانشاه مسوول دبیرخانه و سال‌های بعدی، سنندج و همدان تعیین شدند.

طرح گردشگری باغ میوه ۲۴۰ هکتاری همدان به ثمر نشست

 ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اجرای طرح‌های گردشگری متنوع و موثر در استان خبر داد و گفت: باغ ۲۴۰ هکتاری میوه با حمایت دولت احیا و مرحله اول آن آماده بهره‌برداری شده است.

وی اظهار داشت: این طرح با عنوان «عصرطلایی» از طرح‌های راکد استان بود که با پشتیبانی‌های صورت گرفته و با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان به ثمر نشسته است.   مرحله اول این طرح گردشگری آماده بهره برداری شده که می‌تواند در جذب گردشگران به پایتخت تاریخ و تمدن بسیار اثرگذار باشد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ایجاد پارک ۲۳۰ هکتاری در حاشیه سد اکباتان از دیگر طرح‌های جذاب گردشگری است که زمین آن از اراضی منابع ملی تامین و در اختیار شهرداری همدان قرار گرفته و اکنون در حال ایجاد مسیرهای دسترسی است.  

پورمجاهد با تاکید بر اینکه گردشگری از شاخص های مهم توسعه استان به شمار می‌رود افزود: توسعه و تقویت زیرساختهای گردشگری مانند احداث هتل و خانه بومگردی از سالها پیش در دستور کار مسوولان قرار گرفته و صدور مجوز ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان برای رفاه حال مسافران نمونه‌ای از این دست است.  

وی گفت: در بخش گردشگری روستایی ۳۲ مجوز خانه بومگردی در استان صادر شده که از این تعداد ۲۳ مرکز در حال فعالیت هستند که شیوع بیماری کرونا و بازار کساد گردشگر مهمترین دلیل غیرفعال بودن تعدادی از آن‌ها محسوب می‌شود که با حمایت دولت بخشی از آسیب وارده در حال جبران است.  

تمدید اعتبار کارت راهنمایان گردشگری تا پایان سال جاری

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: اعتبار کارت راهنمایان گردشگری به دلیل کاهش مراجعات حضوری و تسهیل فرآیند بهره‌برداری تا پایان سال تمدید شد.  

تیموری با بیان این خبر گفت: با توجه به شیوع و گسترش بیماری کووید – ۱۹ و ضرورت رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی به منظور صیانت از سلامت عمومی جامعه و گذار از وضعیت کنونی تشدید بیماری کرونا، با هدف کاهش مراجعات حضوری و تسهیل شرایط و تسریع فرآیند بهره‌برداری از تسهیلات بانکی، کارت راهنمایان گردشگری تا پایان سال جاری دارای اعتبار خواهد بود. بر مبنای این تصمیم، کارت راهنمایان در صورت انقضا نیازمند تمدید مجدد نخواهد بود و تا پایان سال جاری معتبر است.  

افزایش تاسیسات گردشگری از ۹ به بیش از ۱۱ هزار

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه از آغاز به کار دولت دوازدهم تعداد هتل‌ها از یک هزارو ۹۸ هتل به هزارو ۳۳۰، افزایش یافته است، از افزایش تعداد تاسیسات گردشگری از۹ هزار ۶۱۱ به ۱۱ هزار و ۷۹۱ مورد در این دولت(تدبیر و امید) خبر داد.

تیموری، با تشریح دستاوردها، اقدامات و مجموع فعالیت ها یانجام گرفته در حوزه صنعت گردشگری همگام با دولت دوازدهم(تدبیر و امید)، اظهار داشت: تعداد تخت اتاق‌های اقامتی ها نیز از ۲۷۹ هزارو ۱۱۸ عدد ۴۷۱ هزارو ۱۰۳ عدد شد، یعنی ۶۹درصد افزایش داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی همچنین یکی ازمشکلات اصلی گردشگری را ترسیم تصویرغیر واقعی از جمهوری اسلامی ایران از سوی برخی از کشورها اعلام کرد و افزود: این چالش بزرگی برای ما بود اما افزایش تعداد گردشگران از چهار میلیون به هشت میلیون در چند سال اخیر نشان رفع این چالش داشته است.

رشد بیش از ۱۰ درصدی گردشگری ایران در مقایسه با جهان

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است: صنعت گردشگری ایران در سال ۹۸ علیرغم تعطیلی‌ها و ممنوعیت‌های سفر خارجی به دلیل شیوع کرونا در ماه‌های پایانی، نسبت به سال قبل از آن با رشد بیش از ۱۰ درصدی در مقایسه با رشد جهانی همراه بود.

تیموری با تشریح دستاوردها و عملکرد حوزه گردشگری کشور طی چند سال گذشته و با بیان این که صنعت گردشگری به منابع استراتژیک کشورها تبدیل شده است، به خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: کشورها در صنعت گردشگری رقابت‌های منطقه ای و بین المللی با یکدیگر دارند.

وی همچنین با بیان تصویری از گردشگری بین المللی در یک ساله گذشته گفت: در طول یک سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر در عرصه بین المللی سفر رفته و حدود یک و نیم تریلیون دلار خرج کردند که این عدد ۱۰.۴ درصد سهم GDP جهان است.

معاون وزارت میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به رشد ۲.۵ رشد اقتصاد در عرصه جهانی گفت: متوسط رشد گردشگری یک درصد بیش از رشد اقتصادی یعنی ۳.۵ درصد بوده است.

او با اشاره به این که در سال های گذشته به طور متوسط از میان هر ۱۰ شغلی که ایجاد می‌شود یکی از آنها مرتبط با گردشگری بود، گفت: شتاب گردشگری در ۵ سال گذشته به میزانی بود که از هر ۵ شغل جدید یکی از آنها وابسته به صنعت گردشگری بود بنابراین می توان گفت که این نمایی از شتاب گردشگری در سطح جهان است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به آمار اعلامی در سایت شورای عالی جهانی سفر و مسافرت درباره گردشگری ایران گفت: این ارگان مستقل که خصوصی نیز هست، اعلام کرده تاثیر مستیم و غیر مستقیم گردشگری بر GDP ایران ۶.۵ درصد است.

فصل جدید گردشگری دریایی در مازندران

 گردشگری دریایی مازندران با آغاز عملیات اجرایی نخستین اسکله تفریحات دریایی در رامسر به مناسبت هفته دولت، پس از سال‌ها انتظار وارد فصل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ها شد.

موضوع اجرای اسکله‌های تفریحات دریایی در سواحل مازندران یکی از پرونده‌های باز شده در صنعت گردشگری این استان است که طی ۱۵ سال اخیر بارها توسط مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفته بود و حتی وعده‌های کوتاه‌مدتی درباره ورود کشتی‌های کروز به آب‌های مازندران برای فعالیت در صنعت گردشگری و شاخه گردشگری دریایی نیز چند بار مطرح شد. اما در این سال‌ها هیچ کدام از وعده‌ها به سرانجام نرسیده بود.

 طی دو سال اخیر و بویژه از سال گذشته و پس از ارتقاء سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارت، با افزایش پیگیری مسئولان استان برای به سرانجام رسیدن این طرح، بالاخره کلنگ نخستین اسکله تفریحات دریایی مازندران عصر روز سه‌شنبه چهارم شهریور در رامسر به زمین زده شد؛ پروژه‌ای که گفته می‌شود مدت زمان اجرای آن یک سال در نظر گرفته شده و قرار است به عنوان نخستین اسکله تفریحی استاندارد در شمال کشور سرفصل جدیدی در صنعت گردشگری مازندران باشد.

چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ برگزار می‌شود

پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور از برگزاری چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ خبر داد. موضوع اصلی چهارمین جایزه بین‌المللی صنایع‌دستی ۲۰۲۰ درباره بحران ناشی از کووید ۱۹ است.

او عنوان کرد: این رویداد به‌منظور شناسایی استادکاران، هنرصنعتگران، طراحان، اشخاص یا تشکل‌ها از سراسر جهان، به پاس مشارکت درخشان آن‌ها در توسعه پایدار و همه‌جانبه صنایع‌دستی، از ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرد و در سه سال گذشته شاهد مشارکت بیش از ۶۰ کشور با بیش از هزار شرکت‌کننده و ۵۳ برنده بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی ‌اصغر مونسان ولی تیموری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان ولی تیموری ویروس کرونا ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی هزاره اول پیش از میلاد گردشگری و صنایع دستی اقامتگاه های رسمی گردشگری مازندران صنعت گردشگری کارت راهنمایان دشت مرودشت مسیر گردشگری باستان شناسی تاریخ و تمدن صنایع دستی تا پایان سال بهره برداری بین المللی ولی تیموری تهیه نقشه تخت جمشید سال گذشته ماده ۱۴۲ بر اساس سال ها ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا