Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان به نسبت سال گذشته ۱۴ هزار نفر افزیش داشته است، گفت: امسال ۱۰۰ آموزشگاه و ۴۰۰ کلاس جدید به امکانات آموزشی استان هرمزگان افزوده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فریدون همتی صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس با بیان اینکه فردای کشور در گروی تلاش دانش‌آموزان است اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به وجود آمده از اولیاء، مدارس و دانش‌آموزان انتظاراتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنگ بازگشایی مدارس در همدان به صدا در آمد/ دانش آموز سبک زندگی با کرونا را یاد بگیرنداکیپ‌های نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان بوشهر فعال می‌شوندقم|دانش آموزان همزیستی با کرونا را یاد بگیرند/لزوم اجرای سخت‌ترین شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس

وی افزود: حفظ سلامت و آموزش دو مولفه‌ای است که باید در برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه کرد. برخی دغدغه دارند و نگرانی دارند اما ما اطمینان داریم که با تلاش مدیران و رفتار خوب دانش‌آموزان، پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی به خوبی رعایت خواهد شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به تجربه موفق ایام محرم، تصریح کرد: مردم در دهه محرم نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

همتی ضمن تاکید بر پیشبرد فعالیت حفظ سلامتی به صورت موازی، عنوان کرد: مشاغل استان هرمزگان با رعایت نکات بهداشتی در حال فعالیت هستند؛ بازارها، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و ادارات در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شرایط استان را به صورت مستمر رصد می‌کنیم، مطرح کرد: هر لحظه که احساس شود در نقطه‌ای از استان هرمزگان خطری جدی وجود دارد، تصمیم جدید برای حفظ سلامتی مردم اتخاذ خواهد شد.

وی آموزش و پرورش را دو مولفه‌ مهم مورد نیاز جامعه دانست و ادامه داد: آموزش را می‌توان به صورت مجازی ارائه کرد اما پرورش نیاز به حضور در محیط دارد. نیاز دارد که دانش‌اموز با معلم و هم‌کلاسی خود ارتباط برقرار کند. 

استاندار هرمزگان بیان داشت: باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به نوعی در میان دانش‌اموزان فراگیر شود و آموزش‌های لازم صورت بگیرد که برای دیگر اقشار جامعه و خانواده‌ها نیز الگو باشد.

وی عدالت اجتماعی در بخش آموزش اشاره و تصریح کرد: در استان هرمزگان 220 مدرسه شبانه روزی فعال وجود دارد که می‌تواند به عدالت اجتماعی کمک کند. 

همتی با بیان اینکه از امروز 16 مدرسه شبانه‌روزی در بشاگرد فعالیت خود را آغاز کردند، عنوان کرد: برای دانش‌آموزانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند و شرایط آموزش به صورت کامل مهیا نیست می‌توانند از این مدارس استفاده کنند این شرایط خوبی است که دولت تلاش کرده است برای مردم فراهم کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان به نسبت سال گذشته 14 هزار و 677 نفر افزیش داشته است، مطرح کرد: امسال 100 آموزشگاه و 400 کلاس جدید به امکانات آموزشی استان هرمزگان افزوده شد.

انتهای پیام/864/ش

R7555/P1377/S6,58/CT11 بیشتر بخوانید... فعالیت‌های آموزشی به هیچ عنوان در مدارس کردستان تعطیل نمی‌شود وضعیت آموزش دانش‌آموزان کاشانی روزانه رصد می‌شود نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: مسئولان برای مدیریت دوگانه آموزش و سلامت تدابیر ویژه اتخاذ کنند‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فعالیت‌های آموزشی به هیچ عنوان در مدارس کردستان تعطیل نمی‌شود وضعیت آموزش دانش‌آموزان کاشانی روزانه رصد می‌شود نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: مسئولان برای مدیریت دوگانه آموزش و سلامت تدابیر ویژه اتخاذ کنند‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۶ قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ۷ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست ۸ فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد/ اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است مهمترین اخبار استانها قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت‌تپه رسیدگی می‌کند/ نیامده‌ایم به‌جای قوه مجریه کار کنیم ‌سیدنظام موسوی: آب شرب ‌مردم ‌"دشتیاری" ‌بسیار بی‌کیفیت و کاملاً غیربهداشتی است/ یک بطری ‌برای وزیر نیرو خواهم برد‌ نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: آموزش و پرورش ملزم به حفظ سلامت دانش‌آموزان است رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحة الکتاب گام دوم انقلاب است/ ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند لبنان| برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت طرح تفحص از سازمان تامین اجتماعی کلید خورد + جزئیات طرح آغاز سال تحصیلی کرونایی در سایه ابهام‌ها ، دلنگرانی‌ها و امیدها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار هرمزگان استان هرمزگان دانش آموزان حفظ سلامت گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم

حجت الله الماسی با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش و پرورش استثنایی هستند گفت: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جز یکی از این گروه‌هاست.

وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می کنند افزود: پایه‌های تحصیلی آن ها از پیش دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش دبستانی تا پایان دوره ابتدایی معمولاً آموزش انفرادی که در دنیا رایج است صورت می‌گیرد و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی حداکثر تراکم کلاس در مدارس اوتیسم را پنج نفر عنوان کرد و ادامه داد: در متوسطه اول و یا به عبارتی پیش حرفه‌ای و کار و دانش خاص با توجه به ویژگی‌های هر کدام از گروه‌های دانش آموزان با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم، در گروه‌های کوچک آموزش‌های کلاسی ارائه می‌شود.

الماسی تفاوت این مدارس را با مدارس عادی اینگونه توضیح داد: در این مدارس سعی می‌کنیم متناسب با نیاز دانش‌آموزان طیف اوتیسم که عموما به ارتباط نداشتن و تعامل با محیط و عدم توجه دچار هستند، مناسب سازی‌ لازم انجام شود به عنوان مثال نور در چنین مدارسی باید خاص باشد.

وی با بیان اینکه طیف اوتیسم در سه سطح خیلی شدید، شدید و خفیف تعریف می‌شود گفت: میزان آموزش‌ها با توجه به شدت معلولیت انجام می‌شود. در آموزش با نیازهای ویژه در طیف اوتیسم بیشتر تمرکز بر ارائه محتوای دیداری و تصاویر است و کمتر متن و سایر رسانه‌های دیگر اهمیت دارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند را حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

الماسی با بیان اینکه در کشور ما ۳۵ مدرسه خاص اوتیسم وجود دارد اظهار کرد: در استان‌های مختلف گاه بیشتر از یک مدرسه وجود دارد و بعضی استان‌ها مدرسه ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود