Web Analytics Made Easy - Statcounter

گویا زیباکلام و همفکران وی از اینکه کارگران کارخانه آردداران بیکار نشده اند، ناراحت هستند. یا شاید از اینکه صدای مردم خوزستان بجای شانتاژ بی بی سی، بدون واسطه توسط مقامات ارشد شنیده شده، پریشان هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

**عبدی:مردم کشورهای بی دین، سالم تر از مسلمانان هستند

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دینداری و کرونا» نوشت: «دینی که برای شفای بیمار و بینا کردن چشم نابینا به کار آید در مقابله با اپیدمی جهان امروز ناکارآمد خواهد بود و شکست می‌خورد. چرا؟   توسل به امامزاده‌ها و هیات‌های مذهبی و... برای بهبودی و شفای بیماران ویژه و به‌طور معمول پس از ناامیدی از طی کردن مسیر طبیعی درمان و مراجعه به پزشک جدی می‌شود. ابتدا بیمار را برای درمان به هر بیمارستان و نزد هر پزشکی می‌برند و خلاصه هنگامی که ناامید می‌شوند خالصانه و با توسل رو به سوی زیارتگاه‌ها و عزاداری‌ها یا نذر و نیاز می‌آورند این در همه ادیان هم هست. ‌گر چه آماری نداریم، ولی به نظر می‌رسد که اکثر قریب به اتفاق اینها نیز نتیجه‌ای به دست نمی‌آورند و بیماری همچنان ادامه پیدا می‌کند».

عبدی در ادامه نوشت: «بخش کوچکی که درمان می‌شود به این علت است که یا در شرایط عادی هم درمان می‌شد، همچنان که افرادی داریم که پس از ناامیدی از پزشکان به هر دلیلی خوب می‌شوند که شاید ناشی از خطای تشخیص پزشکان باشد. بنابراین بهبودی در این مرحله می‌تواند ناشی از خطای اولیه پزشکی یا تغییرات شناخته‌نشده، یا بروز تحولات روحی و روانی در فرد بیمار باشد که به علت این توسل یا تضرع خالصانه رخ می‌دهد. ولی نکته اینجاست که حتی اگر این موارد شفا یافتن یک درصد هم باشد برای مردم برجسته و دیده می‌شود، ولی آن ۹۹ درصد درمان‌نشده هیچگاه برجسته نمی‌شود. به همین علت این مسیر شفایابی همچنان باز است و پرطرفدار».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اغلب رهبران مذهبی بر خلاف پیروان‌شان بیش از دیگران خود را موظف به رعایت دستورات ایمنی و بهداشتی جهت پرهیز از ابتلای به کرونا می‌دانند و همه اینها نشان‌گر آن است که مساله شفادهی و دارالشفا بودن این مناسک در چارچوب دیگری قابل تبلیغ بوده و در اپیدمی جهانی قابلیت کاربرد ندارد. به علاوه مقایسه میان کشورها به خوبی نشان می‌دهد که راه مقابله با این بیماری وابسته به دانش و امکانات پزشکی هر کشوری و نیز رعایت دستورات بهداشتی از سوی مردم آن کشور و سیاست‌های دولت‌های آنها است و متغیر دیگر چون دینداری نمی‌تواند آن را چندان توضیح دهد... میانگین سن و سلامت کشورهای بی‌دین یا کم‌اعتقاد بسیار بالاتر از کشورهای دیندار اعم از مسلمان یا مسیحی بود و هست».

عباس عبدی در یادداشت مذکور در اقدامی مسبوق به سابقه با حمله و تمسخر باورهای دینی مردم و ارائه آمارهای مخدوش و بدون سند، مدعی شده است که در کشورهای بی دین، میانگین سن و سلامت بسیار بالاتر از کشورهای دینی است.

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب ابتکار در مطلبی مشابه نوشته بود: «چین بیشترین بی‌دین‌های دنیا را دارد. طبق آمارهایی که وجود دارد از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر بی‌دین دنیا، قریب ۶۰۰ میلیون نفر در چین زندگی می‌کنند... گزارش‌های منتشر شده درباره‌ نحوه‌ مواجهه‌ چین با کرونا نشان می‌دهد که دولت چین پس از اهمال اولیه، بسیار قاطع و با برنامه‌ریزی جدی با این بحران روبه‌رو شده است...مجموعه‌ی این‌ها نشانه کارآمد بودن بودن نظام سیاسی چین از نظر اداری، سیاسی و تکنولوژیک است و اصلاً قابل مقایسه با ایران نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه این گزارش نوشته بود: «اینکه قدرت شفادهندگی را به مکان‌هایی نسبت دهیم و معتقد باشیم که مکان‌های معینی شفادهنده هستند و می‌توانند بیماری‌ها را درمان کنند و برای آنها قدرت‌های مافوق طبیعی قائل باشیم نمونه‌ای از تفکر اسطوره ای است. معمولاً باورهایی این‌چنینی هیچ‌گاه آزمون نمی‌شوند؛ به این معنا که کسی تا به حال این بررسی را انجام نداده که تعداد معینی از بیماران لاعلاج را به یکی از این مکان‌های معین ببرد و تا زمان معینی که ادعا می‌شود بیماران شفا می‌یابند، از این بیماران آن‌جا نگهداری کند و صحت این ادعا را تایید کند».

طیف تندروی اصلاح طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛   «حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد(ابراهیم اصغرزاده) »،   «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است(رجبعلی مزروعی) »، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند(عزت الله سحابی) »، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است(عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان میشود(عبدالکریم سروش)»، «امروز خدا در جامعه هیچ کاره است(محسن کدیور)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیله ای است، قرآن کریم برای ما قابل استناد نیست(محمد خاتمی)»، «ما پیشرفت نمیکنم چون در جامعه ما هنوز خدا نمرده است(علیرضا علوی تبار) »، « «تفکر فقیهی نمیتواند فرهنگ عاشورا را بازسازی کند(سعید حجاریان)» و...تنها بخشی از جسارت طیف تندروی اصلاح طلب به مقدسات و ائمه اطهار(ع) است.

مردم عزیز و فهیم ایران در دهه اول محرم با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، مراسم های باشکوهی را برگزار کردند. رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط هیات مذهبی و مساجد و عزاداران حسینی، تقدیر و تشکر مدیران وزارت بهداشت و جامعه پزشکی و همچنین تشکر ویژه رئیس جمهور را در پی داشت. در ماههای گذشته در ماه مبارک رمضان نیز شاهد همین رفتار بودیم.

عباس عبدی پیش از این مدعی شده بود که چون مشروب خواری در ایران رایج شده و انجام آن مصداق قبح شکنی نیست، پس بنابراین دیگر نظم اجتماعی را بر هم نمی زند. به همین دلیل باید با تفکیک قائل شدن میان جرم و گناه، مشروب خواری را صرفا یک گناه بدانیم و با امتناع از برخورد قضایی با مشروب خواری، با بسط آموزه‌های اخلاقی و دینی، به مشروب خواران توضیح دهیم که انجام این عمل گناه است و کارِ زشتی است. وی در اظهارنظری دیگر مدعی شده بود که باید خرید و فروش موادمخدر در ایران آزاد شود.

«سید امیر خرم» که تا پاییز ۹۷ عضو ارشد نهضت آزادی بوده و به دلیل اختلافات داخلی از این حزب جداشده، چندی پیش در مصاحبه با روزنامه همدلی گفته بود: «یکی از مؤلفه‌های گفتمان اصلاح طلبی، "اعتقاد به جدایی نهاد دین از نهاد حکومت" است».

** کارگران به سرِ کار بازگشتند، زیباکلام ناراحت شد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «لزوم رعایت اصل تفکیک قوا» نوشت: «اوایل هفته گذشته سخنگوی دولت اعلام کرده که ظرف یک سال آینده طرح‌های بزرگ توسعه اقتصادی توسط آقای حسن روحانی برنامه‌ریزی خواهد شد. از سوی دیگر اواسط هفته آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به خوزستان سفر کرد تا به مشکلات و مسائل به‌خصوص مردم اهواز و سایر شهرهای استان رسیدگی کند. در عین حال رئیس محترم قوه‌قضائیه نیز همچنان پیگیر برای حل و فصل مسائل و مشکلات واحدهای اقتصادی و کارگری بود. اگر نگاهی به عملکرد قوه مجریه در اول هفته، عملکرد قوه مقننه در وسط هفته و در اولویت قرار گرفتن حل مشکلات اقتصادی و کارگری از سوی دستگاه قضا بیندازیم واقعا تصویر جالب از سیستم تفکیک قوا مشاهده می‌کنیم. این درحالی است که برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و رسیدگی عاجل و فوری و فوتی به مشکلات مردم خوزستان علی‌القاعده کار قوه مجریه است. از طرفی حل‌وفصل مشکلات اقتصادی نیز در چارچوب اختیارت دولت است و طبق سیستم تفکیک قوا قوه‌ دیگری اساسا نباید اختیاری برای پیگیری این موضع داشته باشد».

زیباکلام در ادامه نوشت: «مهم نیست که انگیزه اصلی آقای قالیباف از این سفرها سیاسی است یا اینکه اهداف دیگری دارد. به‌هرحال نباید قوه مقننه و مجلس خود را در مسائل اجرایی درگیر کند. اگر قوای دیگر می‌خواهند به گونه‌ای نشان دهند که دولت ناتوان است و نمی‌تواند مشکلات واحدهای اقتصادی را حل و فصل کند بهتر است که این مساله به شکل دیگری ابراز شود. نه اینکه برخلاف اصل تفکیک قوا وارد مسائل اجرایی کشور شوند. لااقل سعی کنند اصل تفکیک خدشه‌دار نشود».

در روزهای اخیر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب «بازدید و نظارت میدانی» در سفری ۴ روزه به خوزستان، از تمام حوزه های انتخابیه در این استان بازدید کرد و پای درد و دل مردم نشست و مشکلات مردم غیور این خطه از کشورمان را از نزدیک بررسی کرد. در این سفر ۴ روزه، مقامات استان از جمله استادار خوزستان نیز رئیس مجلس را همراهی کردند.

علاوه بر این در روزهای گذشته پس از گذشت هشت ماه از سفر استانی آقای «رئیسی» به استان البرز و دستور وی برای پیگیری مشکل این واحد تولیدی، تولید در شرکت آرد داران از سرگرفته شده و روزهای خوش به این واحد تولیدی که تا مرز تعدیل نیرو رفته بود، بازگشت.

گویا آقای زیباکلام و همفکران ایشان از اینکه کارگران کارخانه آرد داران بیکار نشده اند، ناراحت هستند. یا شاید از اینکه صدای مردم خوزستان بجای شانتاژ بی بی سی و صدای آمریکا، بدون واسطه توسط مقامات ارشد شنیده شده، پریشان هستند.

زیباکلام در یادداشت مذکور فریاد وامصیبتا سرداده که چرا اصل تفکیک قوا رعایت نشده است. این در حالی است که «عمادالدین باقی» در شماره امروز روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشته: «تنها مقامی که شایستگی نظارت بر سایر قوا و دستگاه‌ها را دارد و نماینده واقعی ملت است، رییس‌جمهور است»؛ آیا این نقض «اصل تفکیک قوا» نیست!؟

پس از سفر قالیباف به خوزستان، رسانه های اصلاح طلب پیشنهاد دادند که باید اختیارات رئیس مجلس کاهش یابد. پیشنهاددهندگان این طرح همان جماعتی هستند که در ۷ سال اخیر بارها مدعی شده اند که باید اختیارات رئیس جمهور افزایش یابد!

متاسفانه زیباکلام و امثال وی با مشکلات و مطالبات مردم کاملا بیگانه هستند. در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷،۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله، صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا «دهکده امید»! را در کرمانشاه تأسیس کند.

** متهم کردن دولت فعلی پاک کردن صورت مسأله است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «در بروز شرایط فعلی، بی‌تدبیری و سوءتدبیرهای همه تصمیم گیران و تصمیم سازان از گذشته تاکنون نقش جدی داشته و متهم کردن دولت فعلی پاک کردن صورت مسأله است و هیچ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند».

اکنون بیش از هفت سال از عمر دولت روحانی سپری شده است. اما متاسفانه دولتمردان نتوانستند رضایت جامعه را کسب کرده و کارنامه قابل قبولی ارائه دهند.

برای نمونه در حوزه مسکن، در ۷ سال اخیر با گرانی ۶ برابری در بخش خرید و همچنین اجاره واحد مسکونی مواجه بودیم. وزیر سابق راه و شهرسازی-عباس آخوندی- در مراسم تودیع خود صراحتا اعلام کرد که به نساختن مسکن برای مردم افتخار می کند!

در وزارت نفت نیز ماجرای مشابهی رخ داد. بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی صراحتا اعلام کرد که مخالف ساخت پالایشگاه است. این در حالی بود که آمریکا در مسئله بنزین سنگ اندازی های فراوانی کرده بود که این نقشه شوم دشمن با ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس- توسط جوانان متخصص در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا- نقش بر آب شد.

الان وقت پاسخگویی دولت به افکارعمومی است اما رسانه های دولتی و اصلاح طلب اصرار دارند که پاسخگویی به افکارعمومی و ارائه کارنامه، مطالبه نشود.  

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین ویژه های مشرق استان البرز امریکا عاشورا روزنامه اعتماد قوه مجریه سید محمد خاتمی معاویه دولت چین روزنامه اصلاح طلب محمدباقر قالیباف عبدالکریم سروش روزنامه اصلاح طلب قالیباف خلیج فارس صادق زیباکلام روزنامه آرمان آمریکا عمادالدین باقی قوه مقننه روحانی ویژه های مشرق بیژن زنگنه اهواز وزارت نفت نهضت آزادی سعید حجاریان دهکده امید عزاداران حسینی ابراهیم اصغر زاده مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رئیسی علیرضا علوی تبار اخبار داغ اصل تفکیک قوا رئیس مجلس اصلاح طلب رسانه ها مدعی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواداران در بازی با استقلال هم حمایت کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی وینگر تراکتور گفت: امیدوارم هواداران در بازی با ‏استقلال هم از ما حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، امیرحسین حسین‌زاده، پس از پیروزی تراکتور مقابل ذوب آهن و صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: اول از همه خسته ‏نباشید می‌گویم به همه بچه‌ها. چه آنهایی که ۱۲۰ دقیقه بازی کردند، ‏چه آنها که تعویضی آمدند و چه آنها که ۹۰ دقیقه بازی کردند. ‏ذوب‌آهن تیم خوبی است. تیمهای آقای رفیعی همیشه در فاز دفاعی ‏عالی کار می‌کنند و این برای ما کار را مقداری پیچیده کرد. ما وقتی گل ‏اول را زدیم بچه‌ها کمی تمرکز را از دست دادند. من گل اول ذوب‌ها را ‏ندیدم ولی بچه‌ها دویدند و تلاش کردند و در نهایت در ضربات پنالتی ‏بازی را بردیم.

او درباره عملکرد حسین پورحمیدی در این بازی گفت: اینکه پورحمیدی یکی از بهترین گلهرهای ایران است که هیچ ‏شکی در آن نیست. حسین همیشه زحمت کشیده و در خیلی از بازی‌ها ‏ما را نجات داده مثل بازی با صنعت نفت. بعضی بازی‌ها هم اتفاقاتی ‏می‌افتد که شاید به مذاق هوادار خوش نیاید. ولی حسین همیشه ‏خودش را نشان داده و امروز هم این را ثابت کرد.

وینگر تراکتور درباره تشویق بازیکنان توسط هواداران و اهمیت ‏این روحیه بالا در آستانه بازی با استقلال گفت: هوادار سرمایه اصلی ‏این تیم است و گاهی تنش‌هایی بین هوادار و بازیکن هم رخ ‏می‌دهد ولی هوادار باید بداند هیچ بازیکنی نمی‌خواهد تیم ببازد. ‏بازیکن‌ها هم بعد از باخت ناراحت می‌شوند و این نیست که بگویید ‏فقط هوادار ناراحت می‌شود. به خدا قسم بعد از باخت ما شاید تا ‏صبح نخوابیم. این شغل ما است. ما اگر فوتبال بازی نکنیم چه باید ‏بکنیم؟ باید در تاکسی اینترنتی کار کنیم؟ همانقدر که هوادار ناراحت می‌شود ‏ما هم ناراحت می‌شویم. فقط ما نمی‌توانیم بروز بدهیم. ما وقتی ‏می‌بازیم نه تحمل خانواده را داریم و نه می‌توانیم هیچ کاری بکنیم. ‏دست‌شان درد نکند که حمایت‌مان کردند و امیدوارم در بازی با ‏استقلال هم از ما حمایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که با حذف پرسپولیس و استقلال آیا تراکتور ‏مدعی اصلی قهرمانی است؟ بیان کرد: من نمی‌دانستم پرسپولیس حذف ‏شده. جام حذفی همیشه جام شگفتی‌هاست. آن زمان که ما ‏استقلال بودیم هم همه مدعیان حذف شده بودند ولی ما به نساجی ‏باختیم و اگر اشتباه نکنم فینال بین نساجی و آلومینیوم بود. این ‏جام هم جام شگفتی‌ها است ولی ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا ‏جام را به دست بیاوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • خوشحالی عبدی یک مخاطب خاص داشت (عکس)
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • هواداران در بازی با استقلال هم حمایت کنند
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!