Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،کاظم حسین زاده با اشاره به اینکه اولین مرکز آفرینش صنایع دستی در روستای هوتک راه‌اندازی شده است، افزود: در این مرکز رشته‌های شالبافی، پته دوزی و گلیم بافی آموزش داده می‌شود. روستای هوتک خاستگاه شالبافی کشور است و چند سال گذشته معاونت صنایع دستی و پیشکسوتان این رشته هنری برای حفظ و احیا آن اقدامات موثری انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین زاده با بیان اینکه هنرمندان زیادی در این روستا به شالبافی مشغول هستند، تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بر تعداد هنرمندان این رشته هنری و دیگر رشته‌های بومی استان کرمان افزوده می‌شود. مرکز آفرینش بیدکردوئیه شهرستان بافت هم راه‌اندازی می‌شود و در این مرکز علاقمندان می‌توانند آموزش گلیم چهل ماشوله را فراگیرند.

شهرستان بافت به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب در تولید محصولات لبنی و همچنین صنایع دستی حائز رتبه است که از مهم‌ترین محصولات صنایع دستی این شهرستان گلیم چهل ماشوله به شمار می رود.

بافت این گلیم در دهستان‌های فتح آباد و دشتاب به ویژه روستاهای بیدکردویه و زردشت شهرستان بافت همچنان توسط هنرمندان انجام می‌شود، قدمت گلیم چهل ماشوله یا سینه ریز به دوران صفویه و ورود ایل افشار به این منطقه برمی‌گردد.

روستای بیدکردویه در کنار ۱۰ روستا و شهر دیگر به عنوان شهر گلیم چهل ماشوله در سال ۱۳۹۷ به ثبت ملی رسید.

کد خبر 546428 برچسب‌ها استان‌ کرمان صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان صنایع دستی گلیم چهل ماشوله صنایع دستی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور