Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 9 استان 11 حوزه انتخابیه و 24 شهرستان در بیست و یکم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری آریا، سید اسماعیل موسوی، با بیان اینکه قرار بود مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در بیست و نهم فروردین ماه برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری آن به تاخیر افتاد و در جمعه پیش رو این انتخابات برگزار خواهد شد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند 1398 در 208 حوزه انتخابیه برگزار شد، ولی در 11 حوزه انتخابیه نامزدها موفق نشده‌اند که حدنصاب لازم را کسب کنند، بنابراین برگزاری انتخابات به مرحله دوم کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، کرمانشاه، خوزستان، زنجان، کردستان و .. مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: در مجموع در 9 استان، 11 حوزه انتخابیه و 24 شهرستان شاهد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.
موسوی خاطرنشان کرد: تبلیغات نامزدها از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و تا 8 صبح روز پنجشنبه 20 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی گفت: 22 نفر به مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم راه پیدا کرده‌اندکه 11 نفر آنها پس از انتخاب مردم راهی مجلس خواهند شد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه با همکاری شورای نگهبان و وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی در زمینه برگزاری این انتخابات تهیه شده است، افزود: در همین چارچوب از تمام کاندیداها خواسته‌ایم که ستاد انتخاباتی نداشته باشند و از طرف دیگر این زمینه فراهم شده که کاندیداها بتوانند از ظرفیت صدا و سیما برای معرفی برنامه‌های خود استفاده کنند.
موسوی تاکید کرد: مردم برای شرکت در انتخابات از نظر بهداشتی دغدغه‌ای نداشته باشند، چرا که تمام شعب اخذ رای گندزدایی می شود و افراد حاضر در شعبه ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند و مواد ضدعفونی کننده نیز در شعب اخذ رای قرار داده می شود.
این مقام مسئول در وزارت کشور همچنین از مردم خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند و از خودکار شخصی خود برای رای دادن استفاده کنند.
وی افزود: انتخابات از 8 صبح الی 6 بعدازظهر برگزار خواهد شد و مردم در مجموع 10 ساعت فرصت دارند که برای شرکت در انتخابات در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

فراخوان ثبت نام نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با صدور اطلاعیه‌ای از نامزد‌های مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که نسبت به ثبت مشخصات نمایندگان خود در شعب اخذ رأی اقدام نمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اطلاعیه شماره 13 را صادر کرد.
متن اطلاعیه به این شرح است:
به اطلاع نامزد‌های محترم مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در راستای اجرای ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ضروری است به «سامانه ثبت نام نمایندگان نامزد‌های انتخابات» به نشانی زیر مراجعه نموده و بعد از وارد نمودن نام کاربری و رمز عبور خود و ورود به سایت، نسبت به ثبت مشخصات نمایندگان خود در شعب اخذ رأی تا پایان روز دوشنبه مورخ 1399/06/17 اقدام نمایند.
نشانی سایت: https://namayandeh.shora - gc.ir
در ضمن به منظور دریافت نام کاربری و رمز ورود به سایت، لازم است نامزد‌های محترم به دفاتر نظارت شورای نگهبان در استان‌ها و شهرستان‌های مراکز حوزه انتخابیه، مراجعه نمایند.
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات
یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری در آذر
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری تا پایان آذر به دولت خبر داد.
محمد صالح جوکار در تشریح روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در موضوع داوطلبان انتخابات هیچ گونه شرایط خاصی در نظر گرفته نشده بلکه فقط شاخص‌ها کلی مانند رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر مطرح شده است که این شاخص‌ها در قانون عادی باید تعریف شود و کاملا روشن شود افرادی که قصد ثبت نام دارند باید شرایط لازم داشته باشند.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی‌ها بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت و دستور کار کمیسیون قرار گرفت.
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: این در مرحله کار کارشناسی قرار داد تا تعریف رجل سیاسی و شاخص‌های رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن مشخص شود.
وی بر برگزاری آزمون برای داوطلبان ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: از این طریق باید مشخص شود که داوطلبان چقدر با قوانین بالا دستی، سیاست‌های کلی نظام و برنامه پنج ساله آشنا هستند.
آقای جوکار با اشاره به محدود بودن تعداد داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بر این اساس افراد واجد شرایط از نظر سلامت جسمی و روحی باید شاخصه‌های لازم برای احراز صلاحیت داشته باشند.
وی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید مورد تایید تعدادی از نخبگان جامعه و احزاب سیاسی قرار بگیرند تا تعدد کاندیدا نداشته باشیم.
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها تا فصل پاییز به پایان برسد و قطعا تا آخر آذر ماه به دولت ابلاغ خواهد شد.

سال آینده چهار انتخابات در تهران برگزار می‌شود
رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: سال آینده چهار انتخابات در تهران برگزار می‌شود.
شکرالله حسن بیگی درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در استان تهران افزود: ما در استان تهران انتخابات دور دوم نداریم بلکه جایگزین مرحوم خانم فاطمه رهبر که از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بود همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران از برگزاری چهار انتخابات در سال 1400 خبر داد و گفت: در توافقات صورت گرفته با شورای نگهبان 28 خرداد سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات مجلس دوره مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد قانون انتخابات حوزه انتخابیه ستاد انتخابات شورای نگهبان میان دوره ای شعب اخذ سال آینده نامزد ها شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه