Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: مشارکت انتخاباتی در این مرحله با مشکلات و ممنوعیت‌های کرونایی همراه است اما نباید این حضور را کمرنگ یا محدود کند.

وی خاطرنشان کرد: روزها و ماه‌های زیادی است که با ویروس کرونا زندگی کرده‌ایم و روز جمعه این هفته قرار است بار دیگر با انتخاب درست در سرنوشت خود، شهرستان و کشورمان سهیم شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سمیرم با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف فارس، ترک و لر در این شهرستان، تصریح کرد: علاوه بر این اقشار، عشایر غیور و سخت کوش در این مرحله از انتخابات در سمیرم هستند و می توانند در پای صندوق‌ها حاضر شود.

به گفته دهقانی ناظران، مدیران سیاسی و مسوولان امر وظیفه دارند با رعایت دقیق و بدون کم و کاست دستورالعمل‌های بهداشتی و برای رفع همه نگرانی‌های کرونایی مردم انتخاباتی خوب، سالم و بدون حاشیه برگزار کنند.

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در این شرایط سخت تحریمی و کرونایی اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی در زمان‌هایی سخت تر از این برهه تاریخی هم صحنه انتخابات را ترک نکردند و در شعبه های رأی‌گیری حضور یافتند.

امام جمعه سمیرم تاکید کرد: حضور حداکثری و همراه با بصیرت مردم در انتخابات و انتخاب نماینده‌ای اصلح مهم‌ترین رسالت امروز همه افراد جامعه است بنابراین همه ما باید در امتداد عمل به این اصل بسیار مهم تلاش کنیم.

دهقانی در ادامه از ۲ داوطلب راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفاظتی در این روزهای کرونایی برنامه‌های تبلیغی خود را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: هر گونه تجمع یا شلوغی آن هم بدون رعایت فاصله مناسب خطرناک بوده و نامزدها و حامیان آنها باید این نکته مهم را در صدر برنامه‌ها و اطلاع رسانی‌های خود داشته باشند و به مردم عزیز هم گوشزد کنند.

در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸، رحیم کریمی با پنج هزار و ۹۵۹ رای و اصغر سلیمی(نماینده مجلس دهم) با پنج هزار و ۹۰۸ رای حایز کسب بیشترین آرا مردم این شهرستان شدند و به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه مستقل سمیرم در استان اصفهان به مرکزیت سمیرم دارای چهار بخش وردشت، پادنا، مرکزی و پادنای بزرگ، ۶ شهر کُمه، سمیرم، بیده، ونک، حنا و فتح آباد و ۱۵۰ روستا و آبادی است که یک نماینده را راهی بهارستان خواهد کرد.

سمیرم دارای ۹۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری است و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا نرخ مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی سمیرم پروندهٔ خبری انتخابات دور دوم مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی سمیرم ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی سمیرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در حاشیه جلسه ستاد برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در اصفهان با بیان اینکه نتیجه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان اصفهان به دور دوم کشیده شده گفت: در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر خواهد شد.


محمدرضا جان نثاری افزود: در حوزه سمیرم ۶۸ صندوق اخذ رأی (۴۹ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) و در حوزه لنجان نیز ۱۵۳ شعبه اخذ رأی (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) برای جمع آوری آرای مردم مستقر خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
معاون استاندار اصفهان گفت: در این مرحله از انتخابات، افرادی که در مرحله نخست در همین ۲ حوزه رأی دادند و کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکردند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیندازند.


اصغر هدایت فرماندار سمیرم هم با بیان اینکه آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات داریم گفت: سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و پشتیبانی در ۶۸ شعبه اخذ رأی (۴۰ شعبه ثابت و ۲۸ شعبه سیار) در این مرحله در حوزه انتخابیه سمیرم فعالیت دارند.


حمیدرضا محمدی فشارکی فرماندار لنجان نیز گفت: در ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در این حوزه انتخابیه (۱۳۷ شعبه ثابت و ۱۶ شعبه سیار) افزون بر دو هزار و ۷۰۰ عوامل اجرایی و نظارتی فعالیت دارند.


بر اساس نتیجه انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته از میان ۱۹ نماینده استان اصفهان در ۱۵ حوزه انتخابیه، هشت نفر برای چهار سال دیگر بر صندلی‌های سبزرنگ مجلس تکیه می‌زنند، ۱۰ نفر جای خود را به نمایندگان جدید می‌دهند و در ۲ حوزه انتخابیه نیز تکلیف در دور دوم مشخص خواهد شد.


مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها در حوزه‌هایی که نتیجه به دور دوم موکول شده از ساعت ۰۰:۰۰ روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ آغاز شده و تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ادامه داد.


دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت بطور همزمان در ۲۱ حوزه انتخابیه کشور با رقابت برای ۴۴ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • استقرار ۲۲۱ شعبه اخذ رای در اصفهان برای انتخابات دور دوم مجلس + فیلم