Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:09:30 GMT

نقش مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در کاهش جرائم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۲۸۷۲

نقش مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در کاهش جرائم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام در نشست اولین دوره آموزش مدیران موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی استان ایلام، گفت: نیروی انتظامی به عنوان متولی نظم و امنیت در جامعه بایستی نقش ارزنده مشارکت مردمی در تقویت امنیت عمومی را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی در قالب مؤسسات غیر دولتی با حفظ، کنترل و نظارت دقیق پلیس و مدیریت بر نحوه فعالیت آن‌ها، افزود: حضور افراد به عنوان نگهبان در محلات، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و نصب و پشتیبانی از سیستم‌های حفاظتی در استان با ساماندهی مناسب می‌تواند یکی از اقدامات اساسی پلیس در پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه باشد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام، ادامه داد: در تلاشیم با توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، زمینه هرچه بیشتر پیشگیری از وقوع جرائم را در استان کاهش دهیم.

سرهنگ علیمحمدی، اضافه کرد:استفاده از ظرفیت‌های موجود در بین اقشار مردمی و جلب همکاری‌های متقابل نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در جهت بهره گیری از ظرفیت مؤسسات مورد نظر می‌تواند، موفقیت پلیس پیشگیری خصوصا یگان‌های حفاظتی را در برقراری نظم و امنیت عمومی فراهم کرده و زمینه مشارکت مردم را در ایجاد نظم و امنیت عمومی فراهم کند.

او عنوان کرد: مرکز انتظام پلیس پیشگیری انتظامی استان ایلام، در صدد حفظ منافع دولت و مردم و برقرار کننده عدالت و انضباط اجتماعی است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع جرم امنیت عمومی پلیس پیشگیری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از رسیدگی به پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی و فعالیت اشخاصی که با سوء استفاده از محصولات از یکی از شرکت‌های لبنی شهر خرم‌آباد، اقدام به توزیع خارج از قیمت مصوب آنها در بازار کردند، مراتب در دستور کار ماموران این پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی ۲ نفر را در این رابطه شناسایی و در یک عملیات غافگیرانه آن‌ها دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده و با مواجه شدن با اسناد و مدارک به بزه ارتکابی معترف شدند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در بررسی کارشناسی کل مبالغی که به صورت غیرمجاز توسط متهمان اخذ شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شد که در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار الهی با بیان ادامه داشتن طرح‌های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی استان در مبارزه با جرایم اقتصادی افزود: سامانه ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی در کلیه ساعات شبانه روز آماده دریافت هر گونه گزارش و اخبار شهروندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه