Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@12:07:43 GMT

فشار خون و7رژیم غذایی کاهش آن

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۰۴۵۶۵

یک بررسی سیستماتیک در مورد هفت رژیم غذایی گیاهی مختلف در دانشگاه وارویک نشان داد که حذف کلی محصولات حیوانی برای بهبود شرایط فشار خون ضروری نیست. ناطقان: پژوهش های بسیاری برای بررسی آثار مخرب یک رژیم غذایی سرشار از گوشت و فواید یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی گیاهی انجام شده اند.

به نقل از "ایزی هلث اپشنز"، ما می دانیم که مصرف سبزیجات و غلات کامل بیشتر می تواند به کاهش و مدیریت وزن و سطوح کلسترول کمک کرده و خطر مواردی مانند حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما آیا مصرف زیاد سبزیجات به تنهایی کافی است؟ اگر یک سالاد را جایگزین استیک کنید، آیا مشکلات شما حل می شود؟

مشخص شده است که چند روش برای مصرف یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی گیاهی وجود دارد و آنها شرایطی یکسان را ایجاد نمی کنند، به ویژه زمانی که موضوع کنترل فشار خون مطرح باشد که یکی دیگر از موارد مهم برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی است.
سبزیجات با کیفیت بالای بیشتر برابر است با فشار خون پایین‌تر

مطالعه اینترمپ (مطالعه بین المللی درشت/ریز مغذی ها و فشار خون) در ماه ژوییه منتشر شد.

با استفاده از ابزاری که به نام شاخص رژیم غذایی گیاهی (PDI)، گروهی از پژوهشگران از پنج کشور رژیم های غذایی گیاهی بیش از 4,500 مرد و زن در بازه سنی 40 تا 59 سال که در کشورهای ژاپن، چین، آمریکا و انگلیس زندگی می کردند را ارزیابی کردند.

این شاخص به مواد غذایی گیاهی سالم مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل امتیازهای PDI مثبت و برای مواد غذایی حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و لبنیات و غذاهای گیاهی ناسالم مانند دسرها، سیب زمینی، آبمیوه ها، نوشیدنی های سرشار از شکر، شیرینی ها و غلات پالایش شده امتیازهای منفی اختصاص می دهد.

نتایج این مطالعه نشان داد که شاخص PDI سالم با فشار خون پایین‌تر و شاخص PDI ناسالم با فشار خون بالاتر در افراد مرتبط بوده است.

همچنین، این مطالعه نشان داد برای تاثیر بر فشار خون، فقط کاهش مصرف غذاهای حیوانی کافی نیست. در حقیقت، پژوهشگران دریافتند که کیفیت غذاهای گیاهی انتخابی افراد می تواند اهمیت بیشتری نسبت به حذف تمام محصولات حیوانی داشته باشد.
رژیم غذایی دش (DASH) بهترین انتخاب است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارند

یک بررسی سیستماتیک در مورد هفت رژیم غذایی گیاهی مختلف در دانشگاه وارویک نشان داد که حذف کلی محصولات حیوانی برای بهبود شرایط فشار خون ضروری نیست.

در این بررسی که شامل 41 مطالعه و داده های 8,416 شرکت کننده می شد، آثار هفت رژیم غذایی گیاهی مختلف شامل رژیم غذایی دش، گیاهخواری، وگان، نوردیک، سرشار از فیبر و سرشار از میوه ها و سبزیجات بر فشار خون در آزمایش های بالینی کنترل شده بررسی شد.

بررسی سیستماتیک و متاآنالیز این مطالعات نشان داد که بیشتر این رژیم های غذایی فشار خون را کاهش می دهند، اما رژیم غذایی دش بیشترین تاثیر را در کاهش فشار خون داشته است.

همچنین، یک رژیم غذایی سرشار از محصولات گیاهی حتی با مصرف محدود محصولات حیوانی می تواند به کاهش 14 درصدی خطر سکته مغزی، 9 درصدی خطر حملات قلبی و 7 درصدی مرگ و میر کلی منجر شود.
گزینه های شما برای مصرف غذاهای گیاهی

در مطالعه دانشگاه وارویک به هفت رژیم غذایی گیاهی مختلف اشاره شده است.

زمانی که موضوع تغییر تدریجی رژیم غذایی به سمت مصرف غذاهای گیاهی مطرح می شود، برخورداری از چند گزینه خوب است. یک تغییر تدریجی به جای تغییری چشمگیر و ناگهانی احتمال پایبند باقی ماندن به الگوی غذا خوردن جدید را افزایش می دهد.

هفت گزینه ای که در مطالعه دانشگاه وارویک به آنها اشاره شده است شامل موارد زیر می شوند:

رژیم غذایی دش: رژیم غذایی دش یا رویکردهای غذایی برای توقف پرفشاری خون شامل مصرف 8 تا 10 وعده میوه و سبزیجات در روز، غلات کامل، لوبیاها، مغزدانه ها، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی مانند مرغ یا غذای دریایی و چربی های سالم می شود. مصرف گوشت قرمز، قندهای افزوده و چربی های ناسالم در این رژیم غذایی محدود شده است.

اگر رژیم غذایی دش را با کاهش مصرف سدیم که می تواند با حذف غذاهای فرآوری شده آغاز شود، ترکیب کنید، شرایط فشار خون شما هرچه بیشتر بهبود خواهد یافت.

رژیم غذایی مدیترانه ای: مطالعه ای بلند مدت و بزرگ نشان داد که دنبال کردن دقیق یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند خطر سکته مغزی را به میزان 22 درصد در زنان و 6 درصد در مردان کاهش دهد.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سبک مدیترانه ای به معنای مصرف بیشتر میوه ها، سبزیجات، حبوبات و مغزدانه ها همراه با ماهی یا مرغ یک یا دو بار در هفته است. در این رژیم غذایی از چربی های سالم مانند روغن زیتون، و گیاهان دارویی ضد التهاب مانند زردچوبه، ریحان، و دارچین استفاده می شود.

رژیم غذایی نوردیک: مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، این رژیم غذایی شامل غذاهای بومی اسکاندیناوی، مانند ماهی هرینگ می شود. یک متخصص تغذیه دانمارکی با دنبال کردن رژیم غذایی اسکاندی سنس (Scandi Sense)، یک نسخه ساده برای دنبال کردن از رژیم غذایی نوردیک که توسط وی طراحی شده بود، موفق به کاهش 88 پوندی (40 کیلوگرم) از وزن خود شد.

چهار رژیم غذایی دیگر اشاره شده در مطالعه دانشگاه وارویک شامل موارد زیر می شوند:

رژیم غذایی گیاهخواری: در این الگوی غذا خوردن مواد غذایی اصلی شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، مغزدانه ها، لبنیات و محصولات تهیه شده از ماکیان می شود.

رژیم غذایی وگان: این رژیم غذایی به صورت انحصاری شامل مواد غذایی گیاهی می شود و هیچ محصول حیوانی مانند لبنیات، تخم مرغ و گوشت در آن استفاده نمی شود.

رژیم غذایی سرشار از فیبر: بیشتر مواد غذایی گیاهی، غلات کامل و حبوبات گزینه هایی سرشار از فیبر محسوب می شوند.

رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات: همان گونه که مشخص است، میوه ها و سبزیجات اساس این رژیم غذایی را شکل می دهند. منبع: عصر ایران برچسب ها: فشارخون ، رژیم غذایی ، کاهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون رژیم غذایی کاهش رژیم غذایی سرشار مواد غذایی گیاهی محصولات حیوانی رژیم غذایی رژیم غذایی دش یک رژیم غذایی غذاهای گیاهی مدیترانه ای دنبال کردن سکته مغزی غلات کامل فشار خون میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند


 به گزارش تابناک، فرطب نوشت: رژیم تخم مرغ به عنوان یک راهکار مؤثر برای کاهش وزن شناخته شده و تخم مرغ را به عنوان عنصر اصلی خود قرار داده است. این رژیم غذایی که یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌ها در میان انواع رژیم‌های غذایی به شمار می‌رود، می‌تواند تمام مشکلات مربوط به وزن شما را به طور مؤثری حل کند. در این مقاله به معرفی و بررسی دقیق رژیم تخم مرغ می‌پردازیم و نشان می‌دهیم چگونه می‌توانید با استفاده از این روش، در مدت کوتاهی مانند 3 روز، نتایج قابل توجهی در کاهش وزن خود مشاهده کنید. همراه ما باشید تا با جزئیات این رژیم آشنا شوید و آن را به بخشی از سبک زندگی خود تبدیل کنید.

مزایای رژیم غذایی تخم مرغ
رژیم غذایی تخم مرغ به عنوان یک راهکار ساده و آسان برای کاهش وزن شناخته می‌شود. این رژیم با استفاده از تخم مرغ، که طعم دلپذیری دارد و اغلب مورد پسند است، تجربه‌ای لذت‌بخش از رژیم غذایی را فراهم می‌کند. تخم مرغ که سریع آماده می‌شود، منبع غنی از پروتئین است و به حفظ سیری طولانی مدت و افزایش متابولیسم کمک می‌کند، از این رو فرایند چربی‌سوزی را تقویت می‌نماید.

در این رژیم لاغری سه روزه با تخم مرغ، شما می‌توانید به سرعت وزن کم کنید. استفاده از تخم مرغ آب پز در وعده‌های غذایی اصلی به همراه سبزیجات و پروتئین‌های سالم دیگر، تضمین کننده یک رژیم غذایی متعادل و مؤثر است. این رژیم به شما کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی تغییرات قابل توجهی در وزن خود احساس کنید.

برنامه روزانه رژیم لاغری با تخم مرغ
روز اول: صبحانه شامل دو عدد تخم مرغ آب پز و دو گوجه فرنگی است. برای ناهار، سفیده تخم مرغ و ماهی پخته را به همراه چای سبز بدون قند میل کنید. در میان وعده، یک سیب بخورید و شام شما شامل هویج بخارپز، کلم بروکلی، گل کلم، لوبیا سبز و نخود فرنگی خواهد بود.

روز دوم: صبحانه از دو عدد تخم مرغ آب پز و یک موز تشکیل شده است. ناهار شامل سفیده تخم مرغ آب پز و مرغ آب پز است. شام نان سوخاری با تخم مرغ و پنیر لور به همراه شیر کم چرب است.

روز سوم: صبحانه متشکل از تخم مرغ آب پز و آب گوجه فرنگی است. برای ناهار سفیده تخم مرغ و گوشت قرمز پخته میل کنید. شام شما شامل دو عدد سیب زمینی پخته و کاهو است.

این برنامه‌ها را به راحتی می‌توان با محصولاتی که در دسترس خانواده شماست اجرا کرد و از نتایج آن لذت برد.

جمع بندی
رژیم غذایی تخم مرغ یکی از روش‌های سریع و موثر برای کاهش وزن است که با استفاده از تخم مرغ، عنصر اصلی و پرطرفدار، سرشار از پروتئین و سهل‌الوصول است. این رژیم نه تنها سیری طولانی مدت را فراهم می‌کند، بلکه فرایند چربی‌سوزی را نیز تقویت می‌بخشد. در این مقاله، به بررسی دقیق برنامه سه روزه رژیم تخم مرغ پرداختیم که نتایج سریع و مؤثری را برای کاهش وزن وعده می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟