Web Analytics Made Easy - Statcounter

غیورقاسم پور روز دوشنبه درشورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان کرج به اهمیت سواد آموزی پرداخت و خواستار مشارکت دستگاه های اجرایی درشناسایی و معرفی افراد بی سواد به خصوص درکرج شد.

وی بیان داشت: ریشه کنی بی سوادی یک وظیفه همگانی است که لازم است به این مسوولیت اجتماعی نگاه متفاوتی داشت تا افراد بی سواد از نعمت ارزشمند خواندن و نوشتن بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرایی شدن مصوبات شورای پشتبانی سواد را با هدف افزایش نرخ باسوادی دراستان البرز را مهم و ضروری دانست.

فرماندارویژه کرج خاطرنشان کرد: تجهیز مراکزیادگیری محلی با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا با رویکرد تقویت مشاغل خانگی هم باید مورد توجه قرارگیرد.

وی اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی درخصوص معرفی افراد بی سواد و کم سواد شهرستان را از دیگر محورهای مهم مورد پیگیری دربخش سوادآموزی دانست.

قاسم پورادامه داد:  سوادآموزی ثمره انقلاب اسلامی ومیراث ماندگار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و مورد حمایت مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: این مجموعه مهم زمینه بسط و گسترش فرهنگ اسلامی و ایجاد فرصت دوم آموزش را در بین بزرگسالان بی سواد و کم سواد فراهم می کند.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز با بیان اینکه ۸۵ هزار نفر در این استان از نعمت سواد بی بهره، هستند، گفت : تلاش ها بر ریشه کنی بی سوادی در البرز معطوف شده است.

یونس جاوید نسب با اشاره به اینکه اکثر بی سوادان این استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین سرشماری که سال ۹۵ انجام شد، ۵۸ هزار نفر د البرز بی سواد بودند اما مهاجرت پذیری بالای البرزسبب رشد بی سوادی در استان شده است.

 وی تصریح کرد: برای ریشه کنی بی سوادی دوره‌های سواد آموزی برای سنین ۱۰ تا ۴۹ سال درسطح استان برگزار می شود. سهمیه استان البرز در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در حوزه سوادآموزی هشت هزار نفر بود.

جاوید نسب بیان داشت: انتظارمی رود با شناسایی بزرگسالان بی سواد وجلب همکاری همه جانبه دستگاه های مسئول ومشارکت مردم و مدیران مدارس و بخش غیر دولتی برای جذب و آموزش جامعه هدف با اولویت خدمت به مناطق محروم و حاشیه شهر بیش از پیش اقدامات موثری صورت پذیرد .

وی تاکید کرد: تنویر وترغیب افکارعمومی برای ارتقا سواد ، توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی ، توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در حوزه سوادآموزی ، تقویت نظارت بر فرآیندهای اجرایی و صیانت از اعتبارات ازدیگرمواردی است که باید به آن نگاه ویژه ای کرد.

برچسب‌ها البرز سواد آموزی مراکز یادگیری محلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز سواد آموزی مراکز یادگیری محلی البرز سواد آموزی مراکز یادگیری محلی ریشه کنی بی سوادی سواد آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر